205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
Witacie drodzy użytkownicy z moim silnikiem mam następujący problem, a mianowicie skaczące obroty. Najlepiej zaprezentuje to film poniżej który ostatnio nagrałem
http://youtu.be/Ub3u3fpkyZg
Kto wie jak to naprawić?
http://youtu.be/Ub3u3fpkyZg
Kto wie jak to naprawić?
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
Przyczyną nierównej pracy silnika mogą być zbyt niskie obroty biegu jałowego. Wg. książki powinny wynosić 850-900 obr./min.
Z filmiku wygląda że są lecz może trzeba je troszkę podnieść?
Może być pobierane fałszywe powietrze-test z wacikiem nasączonym benzyną lub zły skład mieszanki.Najszybsza ocena składu to wygląd świec ( wykręcanie na zimnym silniku). Trochę opisu i podpowiedzi znajdziesz w Etzoldzie, patrz zakładka /O 205-tce./
Z filmiku wygląda że są lecz może trzeba je troszkę podnieść?
Może być pobierane fałszywe powietrze-test z wacikiem nasączonym benzyną lub zły skład mieszanki.Najszybsza ocena składu to wygląd świec ( wykręcanie na zimnym silniku). Trochę opisu i podpowiedzi znajdziesz w Etzoldzie, patrz zakładka /O 205-tce./
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
W książce jest opisane :Wmoże jakiś paproch się dostał z paliwem do gaznika
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
jest jeszcze jedna możliwość, z racji że masz dwa gaźniki mogą być nie do końca zsynchronizowane co mogło by dać takie objawy, synchronizacja opisana jest w Haynesie(ang.) niestety potrzebny jest vacoumierz
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
regulacja nic nie dała więc biorę się za demontaż i sprawdzenie co w weberkach niedomaga
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
I tak: rozebrane, wymienione uszczelki ( zestaw naprawczy z ETER-MOT ) dysze przedmuchane, całość wyczyszczona pracuje równiej, ale to jeszcze nie to. Prawdopodobnie wężyki podciśnienia są źle podłączane jeden wężyk gaźnika (ten z czerwonym silikonem na zdjęciu) nie jest podłączony do niczego
kolejnym problemem jest że element odpowiadający za uruchomieniu ssania zaznaczony na zdjęciu wypadł z rolki i po kilku latach pracy wyrobił się i nie spełnia swojego zadania.
Po wyłączeniu ssania nie otwiera do końca wlotów powietrza
więc szukam nowego elementu i nie używam ssania co obecnie nie jest konieczne
kolejnym problemem jest że element odpowiadający za uruchomieniu ssania zaznaczony na zdjęciu wypadł z rolki i po kilku latach pracy wyrobił się i nie spełnia swojego zadania.
Po wyłączeniu ssania nie otwiera do końca wlotów powietrza
więc szukam nowego elementu i nie używam ssania co obecnie nie jest konieczne
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
wężyk powinien być podłączony do modułów podciśnienia, ale ta pompka odpowiada według książki tylko za podtrzymanie lekko gazu przy gwałtownym odpuszczeniu wiec nie wiem czy mogla by dawać objawy, częściej zdarza się, że przez nią silnik ma mocno podwyższone obroty jałowe, myślę, że z tymi elementami do ssania będę w stanie pomoc tylko powiedz dokładnie które potrzebujesz
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
Mam ten sam problem z gaźnikami. Na zimnym silniku pracuje gorzej niż miernie. Przy załączonym ssaniu obroty nie przekraczają 1000 ob/min, aczkolwiek zdarzają się sytuacje gdzie jest to ok 1800-2000. Na silniku ciepłym obroty lekko pracują w okolicach 800-900 ob/min ale jest ,mniej więcej wszystko ok. Gaźniki miałem regulowane przez specjalistę ale na ciepłym silniku, więc pewnie w tym tkwi problem. Jakieś rady???
Pzdr
Pzdr
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
chyba miałeś regulowane a nie regenerowane skoro temp. silnika miała znaczenie, sprawdził bym połączenia w dolocie, zapłon, u kolegi w ax'ie ta pompka podtrzymująca też podkręcała obroty non stop wyregulowaliśmy ja, ale twierdzi, że problem powrócił, skoro obroty na ssaniu nie odpowiadają wartościom książkowym to może trzeba podciągnąć ssanie
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 lis ndz, 2012 12:44 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Lokalizacja: Jelenia Góra / Warszawa
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
Ten sam problem. Pojechałem do specjalisty, podregulowa gazniki na cieplym silniku wiec obroty sa w miare ok. Czesto przy gwałtownie spadających obrotach auto gaśnie. Stawiam na problem z regulacja na zimno i różnymi przewodami, ale kompletnie nie ogarniam tematu . Jeżdze i cierpie bo pali mi 13 l/100km
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
to bardzo dużo ci pali bo mój to tylko 7-8 litrów na pewno przewody są źle podłączone, ale dobrego schematu jak nie było tak nie ma no i sama natura webera też wiele daje do nierównej pracy.
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 205 xs XY8 1.4 weber dbanie i regulowanie
Schemat podpięcia rurek podciśnienia można znaleźć w moim temacie : http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... 4&start=60
Opisane jest to tak, jak miałem podłączone więc nie jestem pewien na 100%, że tak ma być. Aczkolwiek silnik chodzi spoko, pomijając fakt, że muszę jeszcze gaźniki wyregulować.
Pozdro.
Opisane jest to tak, jak miałem podłączone więc nie jestem pewien na 100%, że tak ma być. Aczkolwiek silnik chodzi spoko, pomijając fakt, że muszę jeszcze gaźniki wyregulować.
Pozdro.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"