turbo w dyzlu
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
turbo w dyzlu
Szybka akcja.
Uturbiać XUD9 czy swapować na XUD11?
Akcja się dzieje w 309. Od lipca mam wolniejsze weekendy zacznę grzebać, ale chce się przygotować.
Auto ma służyć do jeżdżenia po mieście, tak, żeby nie targać dużego kombi co chwila.
Uturbiać XUD9 czy swapować na XUD11?
Akcja się dzieje w 309. Od lipca mam wolniejsze weekendy zacznę grzebać, ale chce się przygotować.
Auto ma służyć do jeżdżenia po mieście, tak, żeby nie targać dużego kombi co chwila.
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
Nie jestem znawcą tematu, jednak z rozważań jakie kiedys poczynaliśmy z kolegą Tomkiem (bananowcem) zawsze wychodziło, że jednak lepiej swapować. Jesli xud11 jest z intercoolerem to pamietaj, że musisz go gdzieś wcisnąć.
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: turbo w dyzlu
Dobra to swapować na 11 czy na 9 z turbo intakula z 306 td 90 koni?
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
1.9 z 306 ma ten nieszczęsny intercooler nad silnikiem. Nie wiem jak w 309 ale taki numer nie przechodzi w 205. Poza tym przy swapie xud9te nie ma wiekszych komplikacji. Nie wiem jak sprawa się ma z xud11.
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: turbo w dyzlu
Ic wrzuci się jakieś chińskie z przodu, chyba, że nie ma możliwości bez większych rzeźbień. Nigdy nie miałem w ręku tego motoru...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
Z tym ic z przodu będzie spora rzeźba. Rozmyślałem nad tym ostatnio i chyba będę chłodnicę obniżał. Zależy jeszcze jaką masz chłodnicę. Taką jak w GTI czy zwykłą. Przy zwykłej da się coś upchnąć obok
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
Ogólnie rzecz biorąc wygląda to tak (zdjęcie ze zdjętym IC) http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... p85694.jpg.
Musisz znaleść miejsce na przewody i ICka i wpiąć to w kolektor
Musisz znaleść miejsce na przewody i ICka i wpiąć to w kolektor
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: turbo w dyzlu
Z tego co wiem to GTIkowa dwa wentylatory
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
No to jest problem. Pomiędzy zderzakiem a wentylatorami nie wejdzie, pod atrapę też nic nie upchniesz. Albo obniżanie chłodnicy albo cieńsze wentylatory.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
Zawsze jest jakaś opcja Pytanie czy chcesz ingerować w wygląd frontu auta? Jeśli nie masz halogenów to możesz pomysleć o umiejscowieniu IC pod zderzakiem i wycięcia wlotu.
- PrezesBednarz
- Maniak
- Posty: 1517
- Rejestracja: 01 lip sob, 2006 11:19 pm
- Posiadany PUG: 90' 205 CTI XU5 JA i inne
- Lokalizacja: waw
Re: turbo w dyzlu
To to już szczegóły. Walka będzie o to by wyglądał seryjnie.
- bananowiec
- Uzalezniony
- Posty: 610
- Rejestracja: 02 kwie śr, 2008 10:36 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI TURBOGNÓJ , 205 1.8 dturbo forever
- Numer Gadu-gadu: 4940298
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: turbo w dyzlu
Chłodnica musi pozostać duża na dwa wentylatory gdyż każdy TD Peugeot Citroen czy to xud9t czy xud11t wyposażony jest w wymiennik ciepła pomiędzy układem smarowania i chłodzenia. Im większa chłodnica tym lepsze chłodzenie płynu, który nagrzewany jest także przez rozgrzany olej.
Najlepszym rozwiązaniem jest:
- zamontowanie IC nad silnik tak jak oryginalnie było to zrobione w 306, 406 lub 405 i doprowadzenie do niego nawiewu świeżego powietrza tunelem pod maską, lub wycięcię wlotu w masce.
- obniżenie mocowań chłodnicy i zamontowanie nad nią wąskiego długiego IC np.ze starej BMW 5 tds, w tym wypadku kolektor z Xantii rozwiąże problem połączenia IC z dolotem.
Najlepszym rozwiązaniem jest:
- zamontowanie IC nad silnik tak jak oryginalnie było to zrobione w 306, 406 lub 405 i doprowadzenie do niego nawiewu świeżego powietrza tunelem pod maską, lub wycięcię wlotu w masce.
- obniżenie mocowań chłodnicy i zamontowanie nad nią wąskiego długiego IC np.ze starej BMW 5 tds, w tym wypadku kolektor z Xantii rozwiąże problem połączenia IC z dolotem.