Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINAŁU

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Monologu ciąg dalszy...
Myślę, że znalazłem w końcu sposób na dobry oddech silnika. Filtr powędrował bezpośrednio na przepustnicę, i obudowałem go grubą aluminiową blachą . Blacha otacza filtr dookoła i zabezpiecza przed promieniowaniem cieplnym od silnika. Dodatkowo zyskuje to, ze jest teraz na niego bezpośrednio nawiewane powietrze , więc mimo niezabudowanych boków ( przód i tył filtra ) ma on chłodno.
A podczas jazdy? Czuć różnicę i nie jest to efekt placebo ;-)
Wyraźnie czuć przyrost mocy po około 4500 obr min, kręci się jak wściekły do 7000 ;-).
Zatem droga została znaleziona, teraz będę udoskonalał to rozwiązanie.
Wiem wiem...zdjęcia :twisted:

Bedą jutro ;-)
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Czy jak nie ma zdjęć to nikt tu nie zagląda ?
To jest FORUM tu się czyta .... a nie GALERIA ;-)

A swoją drogą po wlaniu oleju Total 5w40 pojeździłem jakieś 100 km i ku mej radości efekt postukujących popychaczy znikł , ale będę na bieżąco obserwował.

Zdjęcia...jutro ;-)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

obrazki są łatwiejsze :wink:
Jakbyś tu zamieścił opis budowy T16 to pewnie byłoby większe zainteresowanie. Konkurencji też byś nie miał :twisted:

Cabrio zajebiszcze, właściciel lekko przewrażliwiony, Pani pilot :wink:, olej odpowiedni no to co tu więcej pisać. Pomaluj na koperkowy róż bo ta czerwien taka jakaś nijaka 8)7

Na poważnie to z oliwą doszedłeś pewnie do fabryki?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Może i faktycznie przewrażliwiony, ale jakoś dążenie stanu idealnego to moja zmora od dziecka...niby wiem, ze nie osiągnę ideał u a jednak brnę ;-)

O co z tą fabryką chodzi ? Bo nie skumałem hehe ;-)
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: 2mouse »

krzyska pisze:Pomaluj na koperkowy róż, bo ta czerwień taka jakaś nijaka
:lol: :lol: :lol: I pluszyk na deskę, dla odmiany żółciutki... Ale tak, żeby się dało cofnąć rzecz jasna ;) Awantura będzie na 10 stron wątku...

A tak przy okazji, zbieram się do budowy airboxa u siebie i mam pytanie, jakiej blachy aluminiowej używałeś? Ja mam niespecjalne doświadczenia, bo się łamie... :?
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Ja na obecną chwilę użyłem cienkiej blachy oryginalnie służącej do obudowania izolacji na rurociągach . Nie staram się zachować estetyczności, bo to rozwiązanie tymczasowe. Obudowa ma kształt... no dobra, wieczorem zdjęcia ;-)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

Do zalecen producenta odnosnie oleju
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Ale właśnie sęk w tym, że fabryka zaleca 10w40 ;-)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

Orfister pisze:Ale właśnie sęk w tym, że fabryka zaleca 10w40 ;-)
a 5w40 na zimniejsze rejony
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Zgadzam się z Tobą...a gdzieś to wyczytałeś ? Bo w instrukcji od XU9J4 mówi się tylko o 10w40
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

W instrukcji 205-tki do XU jest wymienione 5w40 na zimniejsze rejony więc doszedłem do wniosku, że w Mi jest tak samo.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

No proszę...ileż to się człowiek musi uczyć jeszcze ;-)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

Wiesz, to pisanie jest strasznie męczące. Wrzuciłbyć zdjęcia jakiegoś wolnego cti, może swojego? :twisted:
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: Orfister »

Eee po co ... sprawdzam Waszą odporność ;-)
W końcu forum jest od czytania i pisania a nie zdjęciaowania :mrgreen:
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Historia długa mego Puga, który pomału odbiega od ORFINA

Post autor: krzyska »

Od sprawdzania odporności jest ZUS, skarbówka i 7lat w kolejce do specjalisty.
GTI_Efekt Masy Obrazek
ODPOWIEDZ