Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Walki z wypadajacymi zaplonami ciąg dalszy.
Po uszczelnieniu dolotu, sprawdzeniu czujnika temperatury, wymianie tps i kabli zapłonowych muszę sprawdzić cewkę zapłonową. Z tego co się orientuję to jedyne co mogę zrobić, to sprawdzić rezystancję jej obydwu uzwojeń (a raczej wszystkich czterech).
Czy ktoś się orientuje ile one powinny wynosic?
Uwaga: to jest TU3MC, czyli w pełni elektroniczny układ zapłonowy.
Po uszczelnieniu dolotu, sprawdzeniu czujnika temperatury, wymianie tps i kabli zapłonowych muszę sprawdzić cewkę zapłonową. Z tego co się orientuję to jedyne co mogę zrobić, to sprawdzić rezystancję jej obydwu uzwojeń (a raczej wszystkich czterech).
Czy ktoś się orientuje ile one powinny wynosic?
Uwaga: to jest TU3MC, czyli w pełni elektroniczny układ zapłonowy.
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Nie podam ci dokładnych wartości rezystancji uzwojeń, powiem jedynie z doświadczenia ze na nic ci się to nie przyda. Jeżeli cewka ma przebicie, to ma je jedynie chwilowo, pod obciążeniem. Pomiar rezystancji omomierzem nic niedobrego nie wykaze. Omomierzem moglbys sprawdzić jedynie czy nie ma przerwy w uzwojeniach, ale wtedy w ogole nie byłoby iskry na ktoryms cylindrze.
Reasumujac-bez podmiany cewki na sprawna nic nie wskórasz miernikiem
Reasumujac-bez podmiany cewki na sprawna nic nie wskórasz miernikiem
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Mam dwie, jedna z mojego, pewnie oryginalna mająca jakies 250kkm i druga wyciagnieta z innego cabrioleta co miał jakieś 150kkm. W każdym razie na pewno z mniejszym porównując stan TPSu z moim.
Na tej drugiej cewce było jeszcze gorzej. Ale to było jeszcze ze starym i kablami, które swieciły jak choinka.
Wczoraj wrzuciłem nowe kable NGK. Kupiobe w intercarsie, żeby uniknąć podróbki. Poprawiło się chyba minimalnie (albo to autosugestia), ale jak zgasiłem światło w garażu to...wciąż się iskrzy. Wprawdzie mniej, ale jednak. Muszę je zareklamować.
Jakie kable możecie polecić?
Na tej drugiej cewce było jeszcze gorzej. Ale to było jeszcze ze starym i kablami, które swieciły jak choinka.
Wczoraj wrzuciłem nowe kable NGK. Kupiobe w intercarsie, żeby uniknąć podróbki. Poprawiło się chyba minimalnie (albo to autosugestia), ale jak zgasiłem światło w garażu to...wciąż się iskrzy. Wprawdzie mniej, ale jednak. Muszę je zareklamować.
Jakie kable możecie polecić?
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Cewki zapłonowe Bougicord
Czy ktoś ma doświadczenie z cewkami Bougicord?
Wymiana kabli i świec nie pomogła, widzę że cewki nie da się sprawdzić. Bougicord jest prawie 2x tańszy niż Bosch (a Bosch i tak pewnie pochodzi z Rosji).
Czy ktoś ma doświadczenie z ich jakością?
Wymiana kabli i świec nie pomogła, widzę że cewki nie da się sprawdzić. Bougicord jest prawie 2x tańszy niż Bosch (a Bosch i tak pewnie pochodzi z Rosji).
Czy ktoś ma doświadczenie z ich jakością?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Ich kable szły na pierwszy montaż w pugach. Myślę, że nic lepszego nie znajdziesz. Ja bym brał bez zastanowienia.
Jak to mawiał mój wujek: "Boscha wyrzuć do kosza"
Jak to mawiał mój wujek: "Boscha wyrzuć do kosza"
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Widziałem na wielu forach, że Beru jest jakoby świetne, ale też prawie 2x droższe.
Odnośnie Bougicorda to ich kable po 2 latach i 10000km świecą jak choinka, nawet na sucho...
Na pierwszy montaż szedł chyba Sagem, ale obecnie to oni jakąś straszną lipę produkują.
Odnośnie Bougicorda to ich kable po 2 latach i 10000km świecą jak choinka, nawet na sucho...
Na pierwszy montaż szedł chyba Sagem, ale obecnie to oni jakąś straszną lipę produkują.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Normalna i sprawna cewka do Juniora posiada następujące wartości:
miedzy (+) i (-) -->
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,7-1 Ohm
między (+) lub (-) i bolcem wyjściowym -->
rezystancja uzwojenia wtórnego: nie mniej niż 5000 .. 6000 Ohm
Moja cewka miała 0,8/6500 Ohm
Jeżeli cewka dostanie przebicia i uzwojenia wtórne dostaną trwałego zwarcia to jej oporność zmaleje co skutkuje obniżeniem napięcia na wyjściu np. z 10 kV na 4kV. Iskra niby jest lecz nie jest w stanie zapalić mieszanki pod ciśnieniem.
Prosty sposób sprawdzenia cewki:
Cewkę i kopułkę łączy przewód WN. Zdjąć przewód od strony kopułki.
W gniazdo przewodu włożyć odpowiednio wyprofilowany kawałek drutu (imitacja bolca świecy).
Kręcąc rozrusznikiem i zbliżając kabel do masy powinniśmy uzyskać przeskok iskry z odległości 7-8mm.
+/- 1mm na 1 kV.
miedzy (+) i (-) -->
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,7-1 Ohm
między (+) lub (-) i bolcem wyjściowym -->
rezystancja uzwojenia wtórnego: nie mniej niż 5000 .. 6000 Ohm
Moja cewka miała 0,8/6500 Ohm
Jeżeli cewka dostanie przebicia i uzwojenia wtórne dostaną trwałego zwarcia to jej oporność zmaleje co skutkuje obniżeniem napięcia na wyjściu np. z 10 kV na 4kV. Iskra niby jest lecz nie jest w stanie zapalić mieszanki pod ciśnieniem.
Prosty sposób sprawdzenia cewki:
Cewkę i kopułkę łączy przewód WN. Zdjąć przewód od strony kopułki.
W gniazdo przewodu włożyć odpowiednio wyprofilowany kawałek drutu (imitacja bolca świecy).
Kręcąc rozrusznikiem i zbliżając kabel do masy powinniśmy uzyskać przeskok iskry z odległości 7-8mm.
+/- 1mm na 1 kV.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Ale pamiętaj ze nie zawsze (jeśli nie w większości przypadkow) uzwojenia nie maja przebicia stałego tylko pod obciążeniem i pomiar rezystancji niewiele wykaze. Co do przewodow-ja kupiłem do innego auta Sentechy i jestem zadowolony
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Dlatego napisałem STAŁEGO ZWARCIA a takie miało miejsce w moim przypadku.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Rezystancja cewki zapłonowej TU3MC
Wszystko świetnie, tylko pytałem o cewkę w TU3MC...
borek_wpr pisze:Normalna i sprawna cewka do Juniora posiada następujące wartości:
miedzy (+) i (-) -->
rezystancja uzwojenia pierwotnego: 0,7-1 Ohm
między (+) lub (-) i bolcem wyjściowym -->
rezystancja uzwojenia wtórnego: nie mniej niż 5000 .. 6000 Ohm
Moja cewka miała 0,8/6500 Ohm
Jeżeli cewka dostanie przebicia i uzwojenia wtórne dostaną trwałego zwarcia to jej oporność zmaleje co skutkuje obniżeniem napięcia na wyjściu np. z 10 kV na 4kV. Iskra niby jest lecz nie jest w stanie zapalić mieszanki pod ciśnieniem.
Prosty sposób sprawdzenia cewki:
Cewkę i kopułkę łączy przewód WN. Zdjąć przewód od strony kopułki.
W gniazdo przewodu włożyć odpowiednio wyprofilowany kawałek drutu (imitacja bolca świecy).
Kręcąc rozrusznikiem i zbliżając kabel do masy powinniśmy uzyskać przeskok iskry z odległości 7-8mm.
+/- 1mm na 1 kV.