XU9JAZ - problem z diagnozą
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
XU9JAZ - problem z diagnozą
Witam,
Może ktoś z was miał podobny przypadek,
Samochód na zimno odpala zawsze i na biegu jałowym pracuje prawidłowo tj. pracuje równo wkręca się na obroty, jednak podczas jazdy gaśnie. Czasem uda się przejechać 100 metrów a czasem 3 km, gdy zgaśnie nie chce nawet zapalić jednak po kilku minutach odpali bez problemu i sytuacja się powtarza na jałowym chodzi bez problemu nawet 30 minut ( najdłuższa próba) a tylko po przejechaniu kawałka gaśnie i tak w kółko.
Na desce po uruchomieniu na zimno po jakiejś minucie zapala się check , w momencie wyrzucenia checka samochód na ułamek sekundy przygasa (tak jak by na 1/2 sekundy tracił zapłon) i dalej normalnie pracuje (oczywiście tylko na luzie). Błędy odczytanie podczas samodiagnostyki to błąd 34 - zawór par paliwa - nawet nie podłączony - ale to z założenia nie to i raz wyskoczył błąd 52 - podmień sterownik na próbę ( brak zmian).
Silnik to 1.9 (XU9JAZ)
Może macie jakiś pomysł ?
Może ktoś z was miał podobny przypadek,
Samochód na zimno odpala zawsze i na biegu jałowym pracuje prawidłowo tj. pracuje równo wkręca się na obroty, jednak podczas jazdy gaśnie. Czasem uda się przejechać 100 metrów a czasem 3 km, gdy zgaśnie nie chce nawet zapalić jednak po kilku minutach odpali bez problemu i sytuacja się powtarza na jałowym chodzi bez problemu nawet 30 minut ( najdłuższa próba) a tylko po przejechaniu kawałka gaśnie i tak w kółko.
Na desce po uruchomieniu na zimno po jakiejś minucie zapala się check , w momencie wyrzucenia checka samochód na ułamek sekundy przygasa (tak jak by na 1/2 sekundy tracił zapłon) i dalej normalnie pracuje (oczywiście tylko na luzie). Błędy odczytanie podczas samodiagnostyki to błąd 34 - zawór par paliwa - nawet nie podłączony - ale to z założenia nie to i raz wyskoczył błąd 52 - podmień sterownik na próbę ( brak zmian).
Silnik to 1.9 (XU9JAZ)
Może macie jakiś pomysł ?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
To raz, a dwa, to ja obstawiam moduł zapłonowy, objawy jakby skądś znane...grzesiek309 pisze:Sprawdź wszystkie masy. Do kompa, modułu zapłonowego, silnika
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
No i właśnie sprawdziłem... styki na module jak najbardziej w porządku, masy do budy robione były wszystkie od nowa ale i to sprawdzone, "niestety" - są ok. Podpowiedzcie czy może być to wina pompy paliwa... niewydajna... daje za słabe ciśnienie podczas obciążenia silnika???
Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Raczej moduł. Pompa objawiała by się chwilowymi brakami mocy, bądź gaśnięciem silnika. Jednak po zgaśnięciu powinien od razu odpalać.
Sprawdź może jeszcze czy przekaźniki pompy nie świrują
Sprawdź może jeszcze czy przekaźniki pompy nie świrują
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Zdecydowanie moduł... Skubaniec może na przykład zacząć świrować po osiągnięciu pewnej temperatury w komorze, albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... ) Taki jest wredny. Przekaźnikiem pompy też się zainteresuj, Śni mi się czasem powrót z Nowego Miasta nad Pilicą z przekaźnikiem w palcach, bo inaczej nie dało się go zewrzeć...EmilTD pisze:Ewentualnie czy uszkodzony moduł zapłonowy może powodować takie anomalia?
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Przekaźnik pompy zbadany podczas dzisiejszej próby, działa prawidłowo.
Moduł podmienię pewnie dopiero w przyszłym tyg ponieważ muszę takowy zdobyć.
Powiedzcie koledzy doświadczeni czy istnieje taka możliwość że uszkodzona wiązką powoduje zdychanie modułu?
Pytanie moje stąd, że przy pierwszych próbach odpalania samochodu po wymianie i remoncie silnika z 3 modułów które posiadam żyje lub żył obecnie tylko ten zamontowany. 1 teoretycznie 100% sprawny - nawet nigdy nie spowodował zagadania silnika, 2 - zajebiście nie równa praca 3 - chodził git jednak 3 dni i w sumie około (10 motogodzin). Pierwsze dwa uznałem za przypadek jednak teraz mam sporo wątpliwości.
Moduł podmienię pewnie dopiero w przyszłym tyg ponieważ muszę takowy zdobyć.
Powiedzcie koledzy doświadczeni czy istnieje taka możliwość że uszkodzona wiązką powoduje zdychanie modułu?
Pytanie moje stąd, że przy pierwszych próbach odpalania samochodu po wymianie i remoncie silnika z 3 modułów które posiadam żyje lub żył obecnie tylko ten zamontowany. 1 teoretycznie 100% sprawny - nawet nigdy nie spowodował zagadania silnika, 2 - zajebiście nie równa praca 3 - chodził git jednak 3 dni i w sumie około (10 motogodzin). Pierwsze dwa uznałem za przypadek jednak teraz mam sporo wątpliwości.
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Niestety nic nie pomogło2mouse pisze:Zdecydowanie moduł... albo może zacząć funkcjonować po dotknięciu (dotykasz, czyli pojawia się zmasowanie radiatora... ) Taki jest wredny.
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
palec rozdzielacza zapłonu może dostaje przebicia i tak świruje
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Palec, kopułka, przewody, świece nowe... co nie wyklucza ich wadliwości, dzięki za sugestie będę wszystkie elementy po kolei podmieniał i zobaczymy co się wydarzy
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
- ja2nek
- Junior
- Posty: 221
- Rejestracja: 08 lis ndz, 2009 3:43 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI TCT
- Numer Gadu-gadu: 7048723
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
A jaki powinien byc numer modułu zaplonowego do xu9jaz?? Moze kolega Emil ma modul nie od tego silnika....
No Peugeot, no cry...Turbo żyje, Turbo pije, Turbo dmucha, Turbo wszystkich rucha
- EmilTD
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
- Posiadany PUG: GTI, CTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ...
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205
Re: XU9JAZ - problem z diagnozą
Taaaaaaaaak.... Trzymam kciuki... Oby kwiatków nie było już więcej...EmilTD pisze:Rozebrałem pompę paliwa... 100% sprawna, jednak wkład od wersji z monowtryskiem, jej ciśnienie robocze około 1 bara, tak więc zaczynam od wymiany pompy. Zobaczymy co będzie dalej ...