Roland Garros 92r by Janek&Agata

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: KrakerSx »

Co zrobić gdy TPS na pinie 4 nie pokazuje wartości 0.2V tylko 0.02V i nie ma możliwości wyregulowania, gdyż podczas regulacji wartość się nie zmienia. Czujnik TPS jest nowy.

Cała przepustnica do wymiany ??
Awatar użytkownika
Agata_RG
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut sob, 2013 8:38 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: Agata_RG »

Powolutku i do przodu
20130923_180902.jpg
Pozdrawiamy :W
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: Munne »

Brawo!!!!!
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
lisek88
Junior
Posty: 161
Rejestracja: 22 sty ndz, 2012 2:57 pm
Posiadany PUG: 206 HDi
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Niemce

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: lisek88 »

Uda się wyjechać jeszcze w tym sezonie?
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: KrakerSx »

On już jeździł po "podwórku" :lol:

Jeżeli nowy komputer pomoże w bolączkach silnikowi, to myślę że pozostanie kwestia 2 tyg i wyjedzie z garażu, na przegląd 8)7

:W
szymon
Junior
Posty: 437
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: szymon »

przegląd powinni teraz podbić hehe :D
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: KrakerSx »

jozek pisze:... Teraz miernik w rękę i podłączasz się do pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej). Wtyczka do TPSu musi być cały czas podpięta (zsuń sobie tylko gumkę z wtyczki), przekręcasz kluczyki żeby kontrolki się zapaliły, napięcie na pinach 1-2 przy zamkniętej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V. Jesli jest inne to odkręć 4 śrubki torx i wyreguluj. Po regulacji sprawdź czy ścieżki nie maja przerw- stopniowo otwieraj przepustnice i obserwuj wskazania woltomierza. Napięcie musi płynnie rosnąc, aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napięcie już nie rośnie i utrzymuje się na stałym poziomie 4,8-4,9V. Teraz trzeba sprawdzić 2 ścieżkę, podłączamy woltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi być napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniać się aż do 1/5 otwarcia przepustnicy, potem napięcie powinno płynnie wzrastać aż przy całkowitym otwarciu przepustnicy powinno mieć wartość 4,5-4,9V.
Niestety mimo wymiany :

* przepustnica
* sonda lambda
* silnik krokowy (nowy)
* TPS (nowy)
* czujnik temp. silnika (nowy)
* komputer

Nie jestem w stanie osiągnąć ww. wartości regulacyjnych:
1. na pinach 1-2 napięcie wynosi 0.22V i ładnie podnosi się podczas otwierania przepustnicy do 4.85V.
2. na pinach 1-4 napięcie jest 0.02V a dokładnie 017mV (w opisie 0.2V - 200mV), i po 1/5 otwarcia przepustnicy dopiero wzrasta tylko do 4.17V
3. przy odłączonej wtyczce od TPS napięcia na pinach 1-5 wynosi 5V, po podłączeniu spada do 4.86V

Przerwa między krokowym a zderzakiem 0.5mm ustawiona.

Objawy silnika to :

Nie trzymanie wolnych obrotów, powolne schodzenie z wysokich obrotów po puszczeniu gazu, oraz falowanie obrotów.

Jak odpalę silnik zimny to obroty wskakują od razu na około 2000 obr/min. Dopiero jak silnik osiąga powyżej 80 stopni obroty powoli spadają nawet do 800 obr/min., a po przegazowaniu utrzymują się na 1,500 obr/min i po 2-3min spadają na 1000 obr/min przy tym falując w granicach 100-200 obr/min

Przeczytałem raczej wszystkie tematy o takich objawach w silnikach TU i nic nowego nie mogę znaleźć niż te rzeczy które już wyeliminowałem lub wymieniłem

Jeżeli mi coś "uciekło" Proszę o porady co jeszcze mam sprawdzić _O_
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: 2mouse »

Jaki czujnik temp silnika?/ Taki jaki ma być, czy tak jaki w sklepie dali? Dają często czujnik do Alfy, a on ma zupełnie inną charakterystykę.. Jak wygląda wiązka? Piny czyste?
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: KrakerSx »

Czujnik nie od Alfy (mam taką nadzieję) bo to sklep tylko z częściami do francuzów.
Wiązkę czyściłem i piny też czyste.
Czujnik pokazuje prawidłową rezystancję co do temperatury oraz napięcie też nie przekłamuje równomiernie spada wraz z wzrastającą temperaturą silnika, chociaż martwi mnie fakt iż wg opisu etzolda powinien osiągnąć około 0.9V w momencie włączenia się wentylatora a on ma kolo 0.5-0.6V.

Na wcześniejszym czujniku obroty startują od 3000 i spadają max do 2500 i tak się trzymają, oraz napięcie utrzymuje się stale kolo 4.5V, rezystancja była daleko poza zakresem wg etzolda.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: xtrack »

sprawdz czy nie masz nigdzie lewego powietrza....np przewod z serva. posprawdzaj podcisnienia, ewentualnie czy nie masz gdzies nieszczelonsci na samym kolektorze ...uszczelka kolektor glowica.
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: KrakerSx »

xtrack pisze:sprawdz czy nie masz nigdzie lewego powietrza....np przewod z serva. posprawdzaj podcisnienia, ewentualnie czy nie masz gdzies nieszczelonsci na samym kolektorze ...uszczelka kolektor glowica.
Sprawdziłem jak na moje siły i wiedzę wszystko ok.

Inna sprawa:

Potrzebuje dobry środek do zakonserwowania wnęk nadkoli, głównie chodzi mi o tył.
Proszę o propozycję _O_ :W
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: mlody333 »

Proponuję Novol linia gravit, nie pamiętam cyferek z nazwy, ale ten nowszy jest dużo gęstszy, nie zawiera bitumów. U mnie uzupełnił standardowe zabezpieczenie.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: grzesiek309 »

To ja standardowo: Noxudol body :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: Martinoo »

bitex _O_
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
Agata_RG
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 02 lut sob, 2013 8:38 pm
Posiadany PUG: Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Re: Roland Garros 92r by Janek&Agata

Post autor: Agata_RG »

Powoli autko nabiera wyglądu :)
Dzisiaj odebrane kolejne elementy wnętrza :D
20131011_125152.jpg
20131011_125217.jpg
ODPOWIEDZ