problem z ukladem chlodzenia

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

problem z ukladem chlodzenia

Post autor: Marshal »

WItam,
Mam powazne problemy z ukladem chlodniczym. Ostatnio zaczal mi sie przegrzewac plyn. Efekt jest taki jakby nie plyn nie szedl na duzy obieg, tylko krazyl w malym obiegu. Chlodnica jest zimna, a wskazniki pokazuja temp. 100st. Dodatkowo w srodku leci zimne powietrze.Co to moze byc?Wymienilem termostat i w dalszym ciagu tak samo.?
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Uszczelka pod glowica?
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

ubywa Ci płynu?
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Plyn mi ubywal.I jak sie zorientowalem ostatnio to bylo minimum. I dolalem literek plynu tak zeby byl poziom max. Od tamtej pory plyn juz tylko przybywa na skutek chyba nagrzewania sie nadmiernego. 2 x musialem spuszczac troche bo podchodzil pod korek w zbiorniku.
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Uszczelka pod glowica jest raczej OK, bo ani w plynie nie widac sladow oleju, ani olej nie ubywa.
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Pomysl... jak moze Ci przybywac plynu? :) Sam sie nie tworzy :) Masz zapowietrzony uklad... Sprobuj najepierw odpowietrzyc...

A jak nie leci cieple powietrze z nawiewu to pewnie uszczelka pod glowica...
Ostatnio zmieniony 21 mar pn, 2005 9:53 pm przez Michal, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Albo zapowietrzony uklad, albo uszczelka.

A jak masz pompe wody z plastikowym wirnikiem to moze nawet pompa wody siadla.

Mozliwe takze ze termostat sie zawiesil, badz sie zawiesza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Termostat wykluczam, bo dzisiaj zalozylem nowke, wiec zostaje mi tylko uszczelka pod glowica i zapowietrzony uklad. Wydaje mi sie, ze jest zapowietrzony, bo jak odkrecilem odpowietrzacz na gornym wezu (tylko jeden mam) to nie bylo tam plynu tylko powietrze. W jaki skuteczny sposob odpowietrza sie uklad chlodzenia? Mozna bez spuszczania i ponownego zalewania plynu ?
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
Michal
Junior
Posty: 465
Rejestracja: 02 maja ndz, 2004 1:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Michal »

Nalewasz plynu do zbiorniczka, odkrecasz odpowietrzacz na wezu, odkrecasz imbusem odpowietrzacz przy termostacie, wyjmujesz zbiorniczek z uchwytu i podnosisz do gory... W momencie gdy przez odpowietrzacz przy termostacie poleje sie plyn, zakrecasz go i czekasz az poleje sie z drugiego przy wezu (ten jest wyzej)... Nastepnie zakrecasz, odstawiasz zbiorniczek i dolewasz plynu tyle ile brakuje...
Moj profil -> http://www.Michal.205.pl
Automobilklub Galicyjski -> http://www.agalicyjski.pl
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

a czy w zbiorniczku jak niby Ci rosnie poziom ... wachales czy czuc tam paliwo ? jesli tak to glowica
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

Wczoraj odebralem autko z warsztatu. Przyczyna tkwila jednak w uszczelce pod glowica. Teraz wszystko jest juz OK. Dzieki za porady.
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

ile dałeś za naprawę??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Marshal
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 17 cze wt, 2003 2:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marshal »

W sumie to lepiej nie pytaj, bo jeszcze wymienialem półoś, olej i z tyłu hamulce miałem robione, więc troche się wykosztowałem. Za sam silnik dałem 300zł.
205 XS 1.4 grafit metalik
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no spoko to w sumie... niedużo
w jednym warsztacie zawołali za robocizne przy wymianie uszczelki 600 złotych :shock:

... ale koleś miał kiedyś taki silnik i wiedział co go czeka :twisted:
szcześliwy do granic możliwości posiadacz wspaniałego XY7
pozdrowienia dla narcodrive'a :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
ODPOWIEDZ