Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Witam wszystkich
Od długiego już czasu pali mi się dobrze znana wam kontrolka, przez cały czas, a auto pali 9l... rozmawiałem z mechanikiem który poprzednio rozwiązywał ten sam problem w tym egzemplarzu przez wymianę sondy na inną - używaną, poprzedni właściciel po 3 latach powrotu problemu kupił za 60 zł sondę na allegro i ją wymienił, co nic nie dało. Kiedy go kupiłem, zdecydowałem się pojechać do Polmozbytu po nową sondę, dostałem tylko uniwersalną, a sprzedawca zapewniał że będzie działać lecz po wymianie problem nie zniknął ... Po jakimś czasie kupiłem sondę od 106, lecz nadal to samo...
Chciałbym otrzymać od was instrukcję jak sprawdzić sondę?
Wiem, że trzeba się podłączyć pod przewód sygnałowy (czarny), oraz do masy, ale jakie napięcie ma wtedy wskazywać miernik, i oczywiście kiedy? Silnik ma być rozgrzany , czy to bez znaczenia?
Szukałem czegoś na forum na ten temat, co post - to inna teoria... Najlepiej jakby napisał ktoś krok po kroku jak to zrobić
Czytałem też , że użytkownik DelighT miał też taki problem, i okazało się, że sonda jest sprawna mimo, że to ją wskazywał komputer, a trzeba wymienić monowtrysk z uwagi na czujnik który się w nim znajduje Pomyślałem, że może mojego Look'a też dopadła ta bolączka...
Możliwe, że dziś uda mi się podłączyć Pug'a pod komputer, zobaczymy jakie ma błędy
Edit:
Niestety, PeugeotPlanet 2000 nie zdołał się połączyć -,-
Od długiego już czasu pali mi się dobrze znana wam kontrolka, przez cały czas, a auto pali 9l... rozmawiałem z mechanikiem który poprzednio rozwiązywał ten sam problem w tym egzemplarzu przez wymianę sondy na inną - używaną, poprzedni właściciel po 3 latach powrotu problemu kupił za 60 zł sondę na allegro i ją wymienił, co nic nie dało. Kiedy go kupiłem, zdecydowałem się pojechać do Polmozbytu po nową sondę, dostałem tylko uniwersalną, a sprzedawca zapewniał że będzie działać lecz po wymianie problem nie zniknął ... Po jakimś czasie kupiłem sondę od 106, lecz nadal to samo...
Chciałbym otrzymać od was instrukcję jak sprawdzić sondę?
Wiem, że trzeba się podłączyć pod przewód sygnałowy (czarny), oraz do masy, ale jakie napięcie ma wtedy wskazywać miernik, i oczywiście kiedy? Silnik ma być rozgrzany , czy to bez znaczenia?
Szukałem czegoś na forum na ten temat, co post - to inna teoria... Najlepiej jakby napisał ktoś krok po kroku jak to zrobić
Czytałem też , że użytkownik DelighT miał też taki problem, i okazało się, że sonda jest sprawna mimo, że to ją wskazywał komputer, a trzeba wymienić monowtrysk z uwagi na czujnik który się w nim znajduje Pomyślałem, że może mojego Look'a też dopadła ta bolączka...
Możliwe, że dziś uda mi się podłączyć Pug'a pod komputer, zobaczymy jakie ma błędy
Edit:
Niestety, PeugeotPlanet 2000 nie zdołał się połączyć -,-
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
OMG, jaki komputer..? Po pierwsze sciagnij sobie Etzolda i poedukuj sie na temat zczytywania bledow, a po drugie poszukaj na forum bo jest X tematow o sondzie..
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Jak to jaki? Podpięty pod złącze diagnostyczne pod maską po lewej stronie przy kabinie...
Znajomy ma program z kablem diagnostycznym, wybraliśmy model 205, a potem żeby odczytał błędy, lecz wyświetlał się komunikat, "kalkulator nie odpowiada"
Szukałem lecz jest dużo postów na ten temat które mówią co innego i nie jestem pewien który sposób jest właściwy...
Znajomy ma program z kablem diagnostycznym, wybraliśmy model 205, a potem żeby odczytał błędy, lecz wyświetlał się komunikat, "kalkulator nie odpowiada"
Szukałem lecz jest dużo postów na ten temat które mówią co innego i nie jestem pewien który sposób jest właściwy...
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Napisalem ci już skad masz się pouczyć a ty dalej swoje..
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Spokojnie kolego, tylko pisałem jak to robiłem
Poduczyłem się , i moje błędy to :
33* Przepływomierz powietrza, potencjometr
przepustnicy
41 * Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
*Przy występowaniu tych uszkodzeń jednocześnie zapala się lampka
sygnalizacyjna na tablicy rozdzielczej.
Z tego co wyczytałem drugim błędem nie warto się przejmować , ale pierwszym?
Mam próbować wyregulować potencjometr, czy kupić całą przepustnice z monowtryskiem?
Poduczyłem się , i moje błędy to :
33* Przepływomierz powietrza, potencjometr
przepustnicy
41 * Sygnał ilości obrotów dla cewki zapłonowej
*Przy występowaniu tych uszkodzeń jednocześnie zapala się lampka
sygnalizacyjna na tablicy rozdzielczej.
Z tego co wyczytałem drugim błędem nie warto się przejmować , ale pierwszym?
Mam próbować wyregulować potencjometr, czy kupić całą przepustnice z monowtryskiem?
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Jeżeli masz blad potencjometra przepustnicy to może jest on uszkodzony-wytarte sciezki i stad problemy. Najpierw spróbuj wykasować bledy wg instrukcji, potem pojezdzij pare dni i sprawdz czy znowu sa bledy w pamięci ECU. Jeśli będą to nalezaloby sprawdzić TPS, jego ustawienie oraz ustawienie styku biegu jalowego. Jest na pewno niejeden temat o tym na forum, sam gdzies wstawiałem do sciagniecia materialy dotyczące diagnozowania i regulacji wszystkich elementow tego wtrysku-poszukaj
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Dziękuję , będę działał
błędy kasowałem już odłączając akumulator na dłuższy czas, lecz powróciły
błędy kasowałem już odłączając akumulator na dłuższy czas, lecz powróciły
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Witam, dziś ustawiłem TPS, według poradnika (http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ps#p204994), Efekty poniżej
Czy wskazania są teraz prawidłowe? Przed regulacją , na pinach 1-2 multimetr wskazywał 0.10V przy zamkniętej przepustnicy
A Tak wyglądają ścieżki:
Zostało mi jeszcze wyregulować stycznik przepustnicy
Czy wskazania są teraz prawidłowe? Przed regulacją , na pinach 1-2 multimetr wskazywał 0.10V przy zamkniętej przepustnicy
A Tak wyglądają ścieżki:
Zostało mi jeszcze wyregulować stycznik przepustnicy
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Wygląda na to że Twój potencjometr jest ok. Nie wykazuje przerw i nie wygląda na uszkodzony. Sprawdź jeszcze ślizgacze które chodzą po ścieżkach czy nie są utlenione co niekiedy utrudnia styk z napylonymi ścieżkami oporowymi.
P205
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Sprawdzałem, wyglądają w porządku, ale dla bezpieczeństwa przeczyściłem je spirytusem
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Peugeot po regulacji, niestety, spalanie bez zmian
Ale przy odpaleniu nie ma już na początku takich wysokich obrotów, i mniej szarpie
Poprzedni właściciel mówił, że 7l/100km nie było problemem, a ja tankując bezołowiową za 50zł przejeżdżam 100 km...
Czy jest sens w dokładnym sprawdzeniu sondy multimetrem ?
I czy układ dolotowy musi być absolutnie szczelny?
A może mam zmienić cały monowtrysk ?
Sam już nie wiem co robić...
Ale przy odpaleniu nie ma już na początku takich wysokich obrotów, i mniej szarpie
Poprzedni właściciel mówił, że 7l/100km nie było problemem, a ja tankując bezołowiową za 50zł przejeżdżam 100 km...
Czy jest sens w dokładnym sprawdzeniu sondy multimetrem ?
I czy układ dolotowy musi być absolutnie szczelny?
A może mam zmienić cały monowtrysk ?
Sam już nie wiem co robić...
- KrakerSx
- Uzalezniony
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
- Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
To że mówił 7l, nie znaczy że tyle spalał...Wojtas530 pisze:Peugeot po regulacji, niestety, spalanie bez zmian
Ale przy odpaleniu nie ma już na początku takich wysokich obrotów, i mniej szarpie
Poprzedni właściciel mówił, że 7l/100km nie było problemem, a ja tankując bezołowiową za 50zł przejeżdżam 100 km...
Czy jest sens w dokładnym sprawdzeniu sondy multimetrem ?
I czy układ dolotowy musi być absolutnie szczelny?
A może mam zmienić cały monowtrysk ?
Sam już nie wiem co robić...
Sondy w 100% nie sprawdzisz multimetrem, znajdź zakład z oscyloskopem, co do szarpania to krokowy jeszcze może być winny, ale stawiam na sondę że padlina lub tak jak u mnie za długi czas próbkowania.
Nie wracaj z odpowiedzią póki nie sprawdzisz sony na oscyloskopie jak poniżej, a dodatkowo sprawdź spaliny
http://www.KrakerSx.peugeot205.pl
Roland Garros 92'
Roland Garros 92'
- Wojtas530
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 sie śr, 2013 11:17 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1i Look
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Spalał , to sąsiad nie miał powodu by kłamać
Jeździła nim też jego siostra , i mówiła, że zaczął dużo palić
Jak rozumiem muszę popytać po warsztatach o tą usługę?
Ile mniej-więcej taka przyjemność kosztuje?
Jeździła nim też jego siostra , i mówiła, że zaczął dużo palić
Jak rozumiem muszę popytać po warsztatach o tą usługę?
Ile mniej-więcej taka przyjemność kosztuje?
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Kontrolka Katalizatora / Sprawdzenie lambdy
Po pierwsze to nie sprawdza się spalania przez "zatankowanie za 50" i jezdzenie do zera czy do rezerwy-musisz zatankować do pelna, przejechać co najmniej 500 km, zatankować jeszcze raz do pelna, jeszcze raz 500 km i dopiero wyliczyć srednia.. Ponadto wiele zależy od stylu jazdy i dlugosci tras.. Dopiero potem zacznij grzebanie..