16 zaworowa głowica do TU3

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: gti&green »

Witam, korci mnie żeby zamontować na bloku TU3 głowicę 16 zaworową na dwóch wałkach rozrządu.
Czy w ogóle takie głowice występowały do silników z rodziny TU??
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

były 16 zaworowe TU ale raczej nie ożenisz tego na ten blok
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: gti&green »

hmmm, no to dopiero rozpaliłeś moją ciekawość... a jakie to były pojemności i moce?
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

popatrz sobie po najmocniejszych saxo to jest chyba najmocniejszy seryjny TU, pojemność 1,6 w żeliwnym bloku niestety
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Awatar użytkownika
BzyQ
Uzalezniony
Posty: 568
Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
Posiadany PUG: chyba Ty
Numer Gadu-gadu: 4534544
Lokalizacja: Kraków

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: BzyQ »

Znam saxo z tu3jp z głowica od tu5jp 8v a przypadek z czapką tu5jp4 czyli 110km/120km nie jest mi znany żaden. Na pewno musiałbyś zmienić tłoki , znajomy w saxo ma uszczelkę z miedzi i tłoki dodatkowo nacinane żeby zwiększyć kompresję . Tu5jp4 z tego co moje badania wykazały (choć może coś jeszcze odkryję)tylko na żeliwnym bloku , zapewne dla większej wytrzymałości termicznej . Suma sumarum i tak potrzebujesz wiązki, głowicy, dolotu, wtrysków, czujników i skrzyni z miejscem na czujnik obrotów, to nie jest ten czujnik od strony silnika tylko jest na dzwonie skrzyni , wg mnie taniej Ci będzie wsadzić tu5jp4 :P
2.9 V6 ot co !
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

Jeśli chodzi o TU5JP4 to jest to wspaniały materiał do modyfikacji... Jakiś czas temu był na hodze przygotowany do klasy A6 wystrojony na 170 KM. W Cytrynach C2R2 Max homologacja dopuszcza 190 KM a wyciąga się jeszcze kilka koni więcej...

Nie kombinuj, wrzucaj TU5JP4 :)
Awatar użytkownika
gti&green
Junior
Posty: 220
Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
Numer Gadu-gadu: 5809515

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: gti&green »

No to zacznę się rozglądać za TU5jp4, 190 KM w xs,ie to brzmi ostro :twisted:
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: Manwe »

na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj :D
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

Manwe pisze:na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj :D
I zmień zawiechę oraz hamulce... :W
operatorbazooki
Maniak
Posty: 1061
Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
Posiadany PUG: 205 xs
Lokalizacja: Komorów pod W-wa

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: operatorbazooki »

Silnik podobno właśnie bardzo rozwojowy, jest na tablicy 205 z tym motorem i ponad 200kM ( gość udostępnia wykres mailowo ). Jednak myślę że bez worka siana nie ma co podchodzić entuzjastycznie do tematu :mrgreen: Poza tym gdzieś wyczytałem że jest bardzo ciężki ?
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: DJPreZes »

Ciężki, a do tego przechylony mocno do przodu, co pogarsza rozkład masy. Jednak do codziennej jazdy jest cudowny :twisted:
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

DJPreZes pisze:Ciężki,
Nie ma co histeryzować, masa raczej średnia.

TU9M (954cc 8v alloy block monopoint injection) = 89kg
TU1M (1124cc 8v alloy block monopoint injection) = 90kg
TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU3FJ2 (1360cc 8v iron block injection) = 113kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
TU5J4 (1587cc 16v iron block injection) = 117kg

TUD5 (1527cc 8v diesel) = 126kg

XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 107kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU7JP (1761cc 8v alloy block injection) = 114kg
XU7JP4 (1761cc 16v alloy block injection) = 125kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg
XU102C (1998cc 8v iron block carb) = 132kg
XU10J2C (1998cc 8v iron block injection) = 140kg
XU10J2TE (1998cc 8v iron block turbo) = 149kg
XU10J4 (1998v 16v iron block injection aka "S16") = 160kg
XU10J4TE (1998cc 16v iron block turbo aka "405 T16") = 165kg
XU10J4R (1998cc 16v iron block injection) = 143kg
XU10J4RS (1998cc 16v iron block injection aka "GTi-6") = 143kg

XUD7TE (1769xx 8v diesel) = 150kg
XUD9TE (1905cc 8v diesel) = 140kg
XUD11ATE (2088cc 12v diesel) = 171kg

DW10TD (1997cc 8v diesel) = 150kg
DW12TED4 (2179cc 16v diesel) = 182kg

EW7J4 (1749cc 16v alloy block injection) = 137.5kg
EW10J4 (1997cc 16v alloy block aka "206 GTi") - 137kg
EW12J4 (2230cc 16v alloy block injection) = 153kg

ES9J4 (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg
ES9J4S (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg
Awatar użytkownika
wujekmichcio
Junior
Posty: 154
Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: wujekmichcio »

zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
https://www.youtube.com/watch?v=VekH2Iiaqo4

Atak shreka na grotę nestle....
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: 2mouse »

wujekmichcio pisze:zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
Wałki 2500,-
kółka - 1200,-
Komputer EMU 2000,-
strojenie -1000,-
Głowica 600,-
Rewizja - to od szczęścia zależy, jak nie będzie trzeba szaleć to w 1000,- będzie.

8300,- liczone z górką. Oczywiście, przy założeniu że nie robi Stec, bo u Chojnackiego to przypuszczam plus 2000 trzeba by dodać. Nie jest źle.
Awatar użytkownika
wujekmichcio
Junior
Posty: 154
Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm

Re: 16 zaworowa głowica do TU3

Post autor: wujekmichcio »

zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
https://www.youtube.com/watch?v=VekH2Iiaqo4

Atak shreka na grotę nestle....
ODPOWIEDZ