16 zaworowa głowica do TU3
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
16 zaworowa głowica do TU3
Witam, korci mnie żeby zamontować na bloku TU3 głowicę 16 zaworową na dwóch wałkach rozrządu.
Czy w ogóle takie głowice występowały do silników z rodziny TU??
Czy w ogóle takie głowice występowały do silników z rodziny TU??
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
były 16 zaworowe TU ale raczej nie ożenisz tego na ten blok
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
hmmm, no to dopiero rozpaliłeś moją ciekawość... a jakie to były pojemności i moce?
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
popatrz sobie po najmocniejszych saxo to jest chyba najmocniejszy seryjny TU, pojemność 1,6 w żeliwnym bloku niestety
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- BzyQ
- Uzalezniony
- Posty: 568
- Rejestracja: 01 maja ndz, 2011 1:00 am
- Posiadany PUG: chyba Ty
- Numer Gadu-gadu: 4534544
- Lokalizacja: Kraków
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Znam saxo z tu3jp z głowica od tu5jp 8v a przypadek z czapką tu5jp4 czyli 110km/120km nie jest mi znany żaden. Na pewno musiałbyś zmienić tłoki , znajomy w saxo ma uszczelkę z miedzi i tłoki dodatkowo nacinane żeby zwiększyć kompresję . Tu5jp4 z tego co moje badania wykazały (choć może coś jeszcze odkryję)tylko na żeliwnym bloku , zapewne dla większej wytrzymałości termicznej . Suma sumarum i tak potrzebujesz wiązki, głowicy, dolotu, wtrysków, czujników i skrzyni z miejscem na czujnik obrotów, to nie jest ten czujnik od strony silnika tylko jest na dzwonie skrzyni , wg mnie taniej Ci będzie wsadzić tu5jp4
2.9 V6 ot co !
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Jeśli chodzi o TU5JP4 to jest to wspaniały materiał do modyfikacji... Jakiś czas temu był na hodze przygotowany do klasy A6 wystrojony na 170 KM. W Cytrynach C2R2 Max homologacja dopuszcza 190 KM a wyciąga się jeszcze kilka koni więcej...
Nie kombinuj, wrzucaj TU5JP4
Nie kombinuj, wrzucaj TU5JP4
- gti&green
- Junior
- Posty: 220
- Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
- Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
- Numer Gadu-gadu: 5809515
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
No to zacznę się rozglądać za TU5jp4, 190 KM w xs,ie to brzmi ostro
205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
I zmień zawiechę oraz hamulce...Manwe pisze:na początek ożeń sobie serie i się naciesz, przyzwyczaj
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Silnik podobno właśnie bardzo rozwojowy, jest na tablicy 205 z tym motorem i ponad 200kM ( gość udostępnia wykres mailowo ). Jednak myślę że bez worka siana nie ma co podchodzić entuzjastycznie do tematu Poza tym gdzieś wyczytałem że jest bardzo ciężki ?
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Ciężki, a do tego przechylony mocno do przodu, co pogarsza rozkład masy. Jednak do codziennej jazdy jest cudowny
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Nie ma co histeryzować, masa raczej średnia.DJPreZes pisze:Ciężki,
TU9M (954cc 8v alloy block monopoint injection) = 89kg
TU1M (1124cc 8v alloy block monopoint injection) = 90kg
TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU3FJ2 (1360cc 8v iron block injection) = 113kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
TU5J4 (1587cc 16v iron block injection) = 117kg
TUD5 (1527cc 8v diesel) = 126kg
XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 107kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU7JP (1761cc 8v alloy block injection) = 114kg
XU7JP4 (1761cc 16v alloy block injection) = 125kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg
XU102C (1998cc 8v iron block carb) = 132kg
XU10J2C (1998cc 8v iron block injection) = 140kg
XU10J2TE (1998cc 8v iron block turbo) = 149kg
XU10J4 (1998v 16v iron block injection aka "S16") = 160kg
XU10J4TE (1998cc 16v iron block turbo aka "405 T16") = 165kg
XU10J4R (1998cc 16v iron block injection) = 143kg
XU10J4RS (1998cc 16v iron block injection aka "GTi-6") = 143kg
XUD7TE (1769xx 8v diesel) = 150kg
XUD9TE (1905cc 8v diesel) = 140kg
XUD11ATE (2088cc 12v diesel) = 171kg
DW10TD (1997cc 8v diesel) = 150kg
DW12TED4 (2179cc 16v diesel) = 182kg
EW7J4 (1749cc 16v alloy block injection) = 137.5kg
EW10J4 (1997cc 16v alloy block aka "206 GTi") - 137kg
EW12J4 (2230cc 16v alloy block injection) = 153kg
ES9J4 (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg
ES9J4S (2946cc 24v V6 alloy block) = 215kg
- wujekmichcio
- Junior
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Wałki 2500,-wujekmichcio pisze:zrobienie z tego motoru 190-200 kucy ,to jest 40-50 tysięcy złotych-kolega ma w saxo 1600 na kołach 207 koni i akurat go wystawia na sprzedaż-w cenie silnika
wszystko z francji lub od angoli-nie było mowy o oszczędzaniu-auto jeździło w europie
zrobienie tego motoru na 150-160 koni czyli nowe wałki,kółka,zewnętrzny komputer-oczywiście rewizja silnika i obróbka głowicy to można zmieścić się w 15...
kółka - 1200,-
Komputer EMU 2000,-
strojenie -1000,-
Głowica 600,-
Rewizja - to od szczęścia zależy, jak nie będzie trzeba szaleć to w 1000,- będzie.
8300,- liczone z górką. Oczywiście, przy założeniu że nie robi Stec, bo u Chojnackiego to przypuszczam plus 2000 trzeba by dodać. Nie jest źle.
- wujekmichcio
- Junior
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą