Chodzi mi o to, że mnóstwo można zrobić samemu, na przykład wiązkęwujekmichcio pisze:zrobienie wiązki pod emu,hamownia,nowy oprzęt,wywarzanie dynamiczne wału z zamachem,sprzęgło...
wszystko można zrobić taniej , nie chodzi mi wyliczankę czy coś jest za 200 czy za 2000
po zrobieniu motoru - hamulce,zawieszenie,powerlfex itd
jak ktoś jest chętny na saxo ponad 200 kucy na kołach, to podeślę numer kolegi-na wszystko są rachunki i samochód jest do obejrzenia pod warszawą
16 zaworowa głowica do TU3
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
To się nie spodziewałem, że mam lżejszy silnik pod maską niż 1.5 diesel  
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- cejot
 - Forum Admin
 - Posty: 3561
 - Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
 - Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.
Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
			
			
									
						
										
						Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
- gti&green
 - Junior
 - Posty: 220
 - Rejestracja: 11 sie śr, 2010 2:17 pm
 - Posiadany PUG: był RG 1.4 1991r, GTi 1.9 1991r, był green 1.1 zeswapowany na 1.4 1991r i nowy nabytek XS 1.4 1991r
 - Numer Gadu-gadu: 5809515
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
nie sztuka włożyć mocny ale ciężki silnik, trzeba tak kombinować zeby przelicznik moc / masa był jak najkorzystniejszy i tym sposobem stworzymy potworka  
			
			
									
						
							205... i wszystko inne zostaje w tyle
Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
			
						Technik konserwacji zabytków, w pracy i w garażu :p
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
A zwróciłeś uwagę, że rzeczony TU ma żeliwny blok?cejot pisze:Z tego, co się orientuję to głowicę 16-zaworową z TU5JP4 da się założyć na TU5JP. Na TU3 nie podejdzie.
Zastanawia mnie sprawa wagi TU5JP i XU5JP... według podanych przez 2mouse informacji są, w przybliżeniu, takie same. Zawsze żyłem w przekonaniu, że XU są dużo cięższe.
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
chcesz mocne i lekkie TU# to walnij głowice z wtryskowego 8v (ma najlepsze seryjne przeloty) na aluminiowy blok i lżejsze tłoki z nowszych TU do tego wydech(długi kolektor 421) i albo itb albo nie wiem osprzęt z C2(ma chyba największa przepustnice) na dolot, krotka skrzynia z diesla( krótsza niż najkrótsza w benzynach) i masz, tak na szybko myśląc
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Podłączę się do tematu.
Co oprócz silnika potrzebne jest do swapu TU5JP4 w miejsce TU(1/3)M?
			
			
									
						
							Co oprócz silnika potrzebne jest do swapu TU5JP4 w miejsce TU(1/3)M?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Skrzynia a przynajmniej jej dzwon, i pewnie elektronika by sie przydala
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- DJPreZes
 - Moderator
 - Posty: 4593
 - Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros/307
 - Numer Gadu-gadu: 2516096
 - Lokalizacja: Gdynia
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Czemu skrzynia? Mam w Garrosie ory, więc skrzyni raczej zmieniać nie trzeba. Wiązka oczywiście nowa/przerabiana, do tego przeróbka wydechu, łapa silnika z TU3M też nie pasuje, więc albo cięcie i przerabianie ory łapy albo łapy z TU5. No i układzik do obrotomierza by się przydał.
			
			
									
						
							Peugeot 205 Roland Garros Cabrio

			
						
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- zmac
 - Uzalezniony
 - Posty: 529
 - Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
 - Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Tu niestety muszę Cię poprawić, skrzynia zostaje ta sama, czujnik położenia wału przykręcony jest do silnika w miejscu gdzie jest okienko do sprawdzania kąta zapłonu.Manwe pisze:Temu ze seryjna skrzynia nie ma miejsca na czujnik polorzenia walu, ktory czyta z wienca na kole a nie tak jak ten do ustawiania zaplonu ze znacznika na tyle kola bodajrze skrzynia rozni sie z zewnatrz chyba tylko tym wiec latwo przeoczyc
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
oj tam niestety, zawsze dobrze się czegoś nauczyć  
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Głównie interesowała mnie kwestia skrzyni. Dzięki zmac za konkretne info.
Elektryka i wydech to sprawy oczywiste
 
Po nowym roku planuję zakup 106/saxo, a na 16V mnie nie stać
  Planuję zakup 1.4 lub od biedy 1.1 i później swap na TU5JP4.
Skoro potrzeby jest sam silnik z osprzętem, to obniży to sporo koszty
			
			
									
						
							Elektryka i wydech to sprawy oczywiste
Po nowym roku planuję zakup 106/saxo, a na 16V mnie nie stać
Skoro potrzeby jest sam silnik z osprzętem, to obniży to sporo koszty
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- mlody333
 - Uzalezniony
 - Posty: 946
 - Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
 - Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Grzesiek mam podobne plany silnikowe w stosunku do 205  
  Mam nadzieję, że podzielisz się wiedzą jaką zdobędziesz przy swapie.