Przebicie na cewce
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Przebicie na cewce
Dowiedziałem się dziś od mechanika że mam "przebicie na cewce" cokolwiek to znaczy.
Jak zdiagnozować czy ma on rację, czy da się to jakoś sprawdzić, "uszczelnić" lub wymienić?
Jak zdiagnozować czy ma on rację, czy da się to jakoś sprawdzić, "uszczelnić" lub wymienić?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Przebicie na cewce
W takim przypadku tylko wymiana, WN nie da się "uszczelnić" normalnie dostępnymi srodkami
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebicie na cewce
W takim razie po czym poznać czy rzeczywiście jest cewka do wymiany? Czy występuje szarpanie silnika a może widać w nocy na niej jakieś iskrzenie? Lub inne objawy?
I jeśli muszę zakupić nową (inną) to czy musi być od tego konkretnego silnika, czy od 1.4 a może każda od TU się nadaje?
I jeśli muszę zakupić nową (inną) to czy musi być od tego konkretnego silnika, czy od 1.4 a może każda od TU się nadaje?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 18 gru śr, 2013 11:21 am
- Posiadany PUG: 309 1.4i Topline
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Przebicie na cewce
No dokładnie, najlepiej sprawdzać po ciemku, gdy pracuje silnik, czy nie ma gdzieś wyładowań na cewce, lub na przewodach wysokiego napięcia. Dobrze jest też dodawać gazu ręcznie pod maską przy sprawdzaniu. Jeśli cewka nie działa prawidłowo ma to wpływ na wytwarzanie iskry przez świece a co za tym idzie, może to objawiać się gorszymi osiągami, nierówną pracą, szarpaniem silnika. W skrajnych przypadkach samochód może w ogóle nie chcieć odpalić.
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebicie na cewce
Kable mam nowe (Tesla), kopułkę i palec również (Facet) a mimo to auto czasami lekko poszarpuje przy przyspieszaniu na niskich i średnich obrotach.
Zarówno wysoko kręcony silnik jak i na luzie pracuje idealnie...
Zarówno wysoko kręcony silnik jak i na luzie pracuje idealnie...
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebicie na cewce
Ok, cewka już zakupiona, wieczorem będzie montaż.
P.S. czy któryś z 4-ech kabli w kostce przy cewce to nie ten osławiony nr. 112 od którego bierze się sygnał dla obrotomierza?
Jak już tam elementy rozbiorę to chciałbym pociągnąć dla niego impuls do zegarów, które czekają na montaż...
P.S. czy któryś z 4-ech kabli w kostce przy cewce to nie ten osławiony nr. 112 od którego bierze się sygnał dla obrotomierza?
Jak już tam elementy rozbiorę to chciałbym pociągnąć dla niego impuls do zegarów, które czekają na montaż...
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Przebicie na cewce
Kabel nr 112 powinien być podpięty do złącza cewki WN.
Drugi koniec w kabinie - złącze PC 2. Aby się tam dostać trzeba zdemontować półkę kierowcy.
Drugi koniec w kabinie - złącze PC 2. Aby się tam dostać trzeba zdemontować półkę kierowcy.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebicie na cewce
borek_wpr pisze:Kabel nr 112 powinien być podpięty do złącza cewki WN.
Drugi koniec w kabinie - złącze PC 2. Aby się tam dostać trzeba zdemontować półkę kierowcy.
Tak więc mamy w niej 4 piny, środkowe to "+" i "-" natomiast zapewne 112 to któryś z bocznych - pytanie który?
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
-
- Uzalezniony
- Posty: 994
- Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
- Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Brodnica
Re: Przebicie na cewce
112 to ten obok plusa czyli ten zupelnie po prawej w widoku na twojej fotce
- klekocix
- Uzalezniony
- Posty: 523
- Rejestracja: 09 sie ndz, 2009 9:35 pm
- Posiadany PUG: Junior
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebicie na cewce
cyborg pisze:112 to ten obok plusa czyli ten zupelnie po prawej w widoku na twojej fotce
Ba-Rdzo Dzię-Ku-Ję Ci za odpowiedź. Walczyłem z tym tematem prawie 2 lata i wreszcie mam rozwiązanie
"Mężczyzna jest panem w swoim domu... ale garaż to jego sanktuarium"
Re: Przebicie na cewce
Użyj opcji "Pochwała"...klekocix pisze:Ba-Rdzo Dzię-Ku-Ję Ci za odpowiedź. Walczyłem z tym tematem prawie 2 lata i wreszcie mam rozwiązanie
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 12 paź sob, 2013 9:40 pm
- Posiadany PUG: 205 GR TU3CP
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: Przebicie na cewce
Gdzie kupiłeś cewkę i ile dałeś? A przy okazji: jakie wrażenia po wymianie?