205 Dimma projekt

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: xtrack »

170-180
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: levis »

no ładnie ładnie - strojenie będzie przez AFR czy inną metodą ?

silnik dalej jest na przepływce, czy już na map sensorze ?

Docelowo ITBSy będą dedykowane, czy przerabiane z jakiegoś motocykla ? :-)
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

mozna stroic na smrod z rury ale to raczej malo miarodajne

Air fuel ratio to jedyny czynnik ktory obrazuje co sie dzieje podczas pracy silnika N/A oczywiscie mozna monotwac EGT ale po co to komu.

Nastepnym etapem a nawet rownoleglym jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu


Levis i tu Cie zadziwie bo ani na przeplywce ani na mapie:D

O itb trzeba pytac właściciela, co sobie zażyczy :)
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: krzyska »

buniooo pisze:
Nastepnym etapem ... jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
Możesz coś wiecej napisać w tym temacie?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

A co Cie interesuje?
jest kilka zaleznych w ustwieniach zalonu. Mozna ugrac kilka Nm i kunia ustawiajac mniej lub bardziej bezpieczny zaplon.
Jak przegniesz to detonacja rozwali Ci tlok w kilkanascie sekund..
Stosujac paliwo z rożną liczba oktanowa tez mozna a nawet nalezy ingerowac w zaplon bo jak wiadomo wysokooktanowe paliwa spalaja sie wolniej od np zwyklej 95.
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: krzyska »

Sama metoda z użyciem stetoskopu i jaki sposób jest to potem uwzględnione w mapie zapłonu.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

jeżeli wiesz co daje przyspieszanie, opóźnianie zapłonu w zależności od obrotów, efektywność wolumetryczna silnika, rodzaju paliwa i wiesz co to spalanie detonacyjne to stetoskop pozwoli Ci usłyszeć trochę więcej i wcześniej
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: krzyska »

Innymi słowy chcesz osiągnąć maximum przed granicą zniszczenia silnika?
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

mozna powiedziec ze bezpieczne max :)
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: levis »

hmm, no dobra, tylko jak będziesz mierzył stetoskopem silnik pod realnym obciążeniem np podczas przyśpieszania na drugim biegu ?

A co do AFR to nie wiedziałem, że to lamerski sposób... wręcz przeciwnie, myślałem, że dążąc do wskazanej wartości AFR to najlepsza metoda strojenia auta :-)

zdradź w takim razie jak będzie sterowany silnik ? - tak jak w motocyklach, czyli na podstawie położenia przepustnicy, temperatury powietrza i czujnika temp cieczy itd ?
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
kubagti
Junior
Posty: 143
Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
Numer Gadu-gadu: 2332343

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: kubagti »

uuu zaczyna się "przepychanka"
Auto PIĘKNE świetna robota.
Poproszę o zrobienie klona z silnikiem turbo.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

levisku zwyczajnie. poczytaj o tym w sieci, nie chce pisać o tym publicznie bo, widomo dlaczego.

napisalem ze stroimy po afr, przeczytaj dokładnie moj post.

Piec sterowany jest w algorytmie aplha N czyli tylko po przepustnicy
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: levis »

No to już wszystko jasne :-)

A jak to będzie strojone, w sensie czy na oryginalnym sterowniku, czy jakiś stand alone ?

Będziecie korygować sam zapłon(w tym silniku jest elektroniczny ?) czy dojdą do tego regulowane koła zębate wałków :-)

Sorki, za moją wścipskość, ale zawsze marzył mi się taki 1.9 200 hp N/A :-)

I jescze ostatnie pytanko - co powoduje, że ITBSy dają o tyle koni więcej ? Czy faktycznie silnik jest w stanie zassać "dużo więcej powietrza" niż przy zwykłej przepustnicy i stąd się bierze różnica w mocy ? :-)

Mam nadzieję, że Leon się nie obrazi - ale pewnie nie tylko ja jestem ciekawy :-)
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: buniooo »

swiniak na chwile obecna. Kolka juz dawno sa.
po dotarciu ustawi sie wszystko na hamowni.

kilka fot z wczoraj
Załączniki
DSC_0176.jpg
DSC_0183.jpg
DSC_0178.jpg
Awatar użytkownika
marcinpug
Junior
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
Numer Gadu-gadu: 2052464

Re: 205 Dimma projekt

Post autor: marcinpug »

Na ostatnim zdjęciu to nowa siedziba Prowork ?
ODPOWIEDZ