205 Dimma projekt
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 205 Dimma projekt
no ładnie ładnie - strojenie będzie przez AFR czy inną metodą ?
silnik dalej jest na przepływce, czy już na map sensorze ?
Docelowo ITBSy będą dedykowane, czy przerabiane z jakiegoś motocykla ?
silnik dalej jest na przepływce, czy już na map sensorze ?
Docelowo ITBSy będą dedykowane, czy przerabiane z jakiegoś motocykla ?

- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
mozna stroic na smrod z rury ale to raczej malo miarodajne
Air fuel ratio to jedyny czynnik ktory obrazuje co sie dzieje podczas pracy silnika N/A oczywiscie mozna monotwac EGT ale po co to komu.
Nastepnym etapem a nawet rownoleglym jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
Levis i tu Cie zadziwie bo ani na przeplywce ani na mapie:D
O itb trzeba pytac właściciela, co sobie zażyczy
Air fuel ratio to jedyny czynnik ktory obrazuje co sie dzieje podczas pracy silnika N/A oczywiscie mozna monotwac EGT ale po co to komu.
Nastepnym etapem a nawet rownoleglym jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
Levis i tu Cie zadziwie bo ani na przeplywce ani na mapie:D
O itb trzeba pytac właściciela, co sobie zażyczy

- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Dimma projekt
Możesz coś wiecej napisać w tym temacie?buniooo pisze:
Nastepnym etapem ... jest opracowanie mapy zaplonu ktora wykonuje sie na sluch z uzyciem stetoskopu
GTI_Efekt Masy 
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
A co Cie interesuje?
jest kilka zaleznych w ustwieniach zalonu. Mozna ugrac kilka Nm i kunia ustawiajac mniej lub bardziej bezpieczny zaplon.
Jak przegniesz to detonacja rozwali Ci tlok w kilkanascie sekund..
Stosujac paliwo z rożną liczba oktanowa tez mozna a nawet nalezy ingerowac w zaplon bo jak wiadomo wysokooktanowe paliwa spalaja sie wolniej od np zwyklej 95.
jest kilka zaleznych w ustwieniach zalonu. Mozna ugrac kilka Nm i kunia ustawiajac mniej lub bardziej bezpieczny zaplon.
Jak przegniesz to detonacja rozwali Ci tlok w kilkanascie sekund..
Stosujac paliwo z rożną liczba oktanowa tez mozna a nawet nalezy ingerowac w zaplon bo jak wiadomo wysokooktanowe paliwa spalaja sie wolniej od np zwyklej 95.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Dimma projekt
Sama metoda z użyciem stetoskopu i jaki sposób jest to potem uwzględnione w mapie zapłonu.
GTI_Efekt Masy 
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
jeżeli wiesz co daje przyspieszanie, opóźnianie zapłonu w zależności od obrotów, efektywność wolumetryczna silnika, rodzaju paliwa i wiesz co to spalanie detonacyjne to stetoskop pozwoli Ci usłyszeć trochę więcej i wcześniej
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 Dimma projekt
Innymi słowy chcesz osiągnąć maximum przed granicą zniszczenia silnika?
GTI_Efekt Masy 
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
mozna powiedziec ze bezpieczne max 

- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 205 Dimma projekt
hmm, no dobra, tylko jak będziesz mierzył stetoskopem silnik pod realnym obciążeniem np podczas przyśpieszania na drugim biegu ?
A co do AFR to nie wiedziałem, że to lamerski sposób... wręcz przeciwnie, myślałem, że dążąc do wskazanej wartości AFR to najlepsza metoda strojenia auta
zdradź w takim razie jak będzie sterowany silnik ? - tak jak w motocyklach, czyli na podstawie położenia przepustnicy, temperatury powietrza i czujnika temp cieczy itd ?
A co do AFR to nie wiedziałem, że to lamerski sposób... wręcz przeciwnie, myślałem, że dążąc do wskazanej wartości AFR to najlepsza metoda strojenia auta

zdradź w takim razie jak będzie sterowany silnik ? - tak jak w motocyklach, czyli na podstawie położenia przepustnicy, temperatury powietrza i czujnika temp cieczy itd ?
- kubagti
- Junior
- Posty: 143
- Rejestracja: 04 kwie pt, 2008 3:36 pm
- Posiadany PUG: GTI 1.6 i 1.9
- Numer Gadu-gadu: 2332343
Re: 205 Dimma projekt
uuu zaczyna się "przepychanka"
Auto PIĘKNE świetna robota.
Poproszę o zrobienie klona z silnikiem turbo.
Auto PIĘKNE świetna robota.
Poproszę o zrobienie klona z silnikiem turbo.
- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
levisku zwyczajnie. poczytaj o tym w sieci, nie chce pisać o tym publicznie bo, widomo dlaczego.
napisalem ze stroimy po afr, przeczytaj dokładnie moj post.
Piec sterowany jest w algorytmie aplha N czyli tylko po przepustnicy
napisalem ze stroimy po afr, przeczytaj dokładnie moj post.
Piec sterowany jest w algorytmie aplha N czyli tylko po przepustnicy
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 205 Dimma projekt
No to już wszystko jasne 
A jak to będzie strojone, w sensie czy na oryginalnym sterowniku, czy jakiś stand alone ?
Będziecie korygować sam zapłon(w tym silniku jest elektroniczny ?) czy dojdą do tego regulowane koła zębate wałków
Sorki, za moją wścipskość, ale zawsze marzył mi się taki 1.9 200 hp N/A
I jescze ostatnie pytanko - co powoduje, że ITBSy dają o tyle koni więcej ? Czy faktycznie silnik jest w stanie zassać "dużo więcej powietrza" niż przy zwykłej przepustnicy i stąd się bierze różnica w mocy ?
Mam nadzieję, że Leon się nie obrazi - ale pewnie nie tylko ja jestem ciekawy

A jak to będzie strojone, w sensie czy na oryginalnym sterowniku, czy jakiś stand alone ?
Będziecie korygować sam zapłon(w tym silniku jest elektroniczny ?) czy dojdą do tego regulowane koła zębate wałków

Sorki, za moją wścipskość, ale zawsze marzył mi się taki 1.9 200 hp N/A

I jescze ostatnie pytanko - co powoduje, że ITBSy dają o tyle koni więcej ? Czy faktycznie silnik jest w stanie zassać "dużo więcej powietrza" niż przy zwykłej przepustnicy i stąd się bierze różnica w mocy ?

Mam nadzieję, że Leon się nie obrazi - ale pewnie nie tylko ja jestem ciekawy

- buniooo
- Uzalezniony
- Posty: 508
- Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
- Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: 205 Dimma projekt
swiniak na chwile obecna. Kolka juz dawno sa.
po dotarciu ustawi sie wszystko na hamowni.
kilka fot z wczoraj
po dotarciu ustawi sie wszystko na hamowni.
kilka fot z wczoraj
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: 205 Dimma projekt
Na ostatnim zdjęciu to nowa siedziba Prowork ?