ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Pytanie, co potrzebne jest do montażu ABS w 205 oprócz czujników i kompa ABS?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Pompa, zwrotnice z miejscem na czujniki, półosie z zębatkami, tylne piasty z zębatkami.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
no nimaDJPreZes pisze:W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.
GTI_Efekt Masy
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Ja zakładam abs od 306. Z tego co się zorientowałem wszystko pasuje, po za półosiami, ale wymyśliłem że rozbiorę półosie i zdejmę przegub od 205 zewnętrzny, zostawiam oryginalne kamienie i zakładam przegub od 306 z pierścieniem od ABS. Nie można zastosować np takiego przegubu http://allegro.pl/przegub-peugeot-306-c ... 24302.html, gdyż ilość zębów na wieloklinie wewnętrznym jest inna niż w 205 aż o jeden ząbek, jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest zrobienie z dwóch, jednego przegubu. Średnica zewnętrzna jest ta sama, więc guma manszeta zostaje oryginalna, nie wiem jak sprawa ma się z wymiarem wewnętrznym, ale jestem dobrej myśli. Na tył zakładam tarcze kotwicze z mocowaniem czujnika abs pod bębny z 306 z pierścieniem. Do tego pompa/sterownik od abs i wiązka kabli. Trzeba też przerobić układ hydrauliczny, z pompy hamulcowej muszą wychodzić tylko dwa przewody miedziane do pompy od abs, a nie jak przy zwykłych hamulcach cztery przewody, po jednym na każde koło.
Mnie zastanawia czy przy zegarach które są w moim 1,4 jest kontrolka od abs, interesuje mnie też podłączenie wiązki, powinno to byc podłączone też pod komputer.
Mnie zastanawia czy przy zegarach które są w moim 1,4 jest kontrolka od abs, interesuje mnie też podłączenie wiązki, powinno to byc podłączone też pod komputer.
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
A to ciekawostka z tym tyłem
Myślałem, że na obydwu osiach są czujniki.
Chodził mi ostatnio po głowie ABS, bo nowe heble 266mm potrafią zblokować Rainsporty przy około 50km/h
Zwrotnice i tak mam do wymiany, więc kupiłbym od razu takie z miejscem na czujniki.
Pierścienie na upartego można dospawać/nabić na półosie. Widziałem kilka takich patentów w furach do upalania i działało bez problemu.
Pozostaje kwestia elektryki i pompy. Z 306 powinno współpracować skoro mam z przodu z niego zaciski. Skoro jednak tam czujniki są na wszystkich kołach, to może powodować pewne komplikacje. Piast z tyłu zmieniać nie chcę
Myślałem, że na obydwu osiach są czujniki.
Chodził mi ostatnio po głowie ABS, bo nowe heble 266mm potrafią zblokować Rainsporty przy około 50km/h
Zwrotnice i tak mam do wymiany, więc kupiłbym od razu takie z miejscem na czujniki.
Pierścienie na upartego można dospawać/nabić na półosie. Widziałem kilka takich patentów w furach do upalania i działało bez problemu.
Pozostaje kwestia elektryki i pompy. Z 306 powinno współpracować skoro mam z przodu z niego zaciski. Skoro jednak tam czujniki są na wszystkich kołach, to może powodować pewne komplikacje. Piast z tyłu zmieniać nie chcę
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Nie pomyślałem. Dzięki za podpowiedź
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
albo abr na obie osiebhejduk pisze:To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.
GTI_Efekt Masy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.
Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
405 miała abr na wszystkie koła
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.
Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Pierwsze 405 miały abr tylko na przednie koła, od okoła 1991-1992 był też abr na wszystkie koła( pompa 22m, serwo 10cali).grzesiek309 pisze:Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.
Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
Pompa hamulcowa w 205 ma dwa wyjścia, moduł abr też ma dwa wyjścia, potem masz trójniki i układ hamulcowy X, osobne korektory siły hamowania na każde tylne koło.
GTI_Efekt Masy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Czyli Sb czasami kłamie, bo sprawdzałem przedlifta
Muszę się wybrać na tripa po szotach, bo ostatnio jest wysyp 405. Może coś znajdę
Edit:
Jeszcze jedna kwestia.
W przypadku układu X potrzebne są korektory na tył. w 205 były, a w 309 są kompensatory na przewodach. Ciekawe czy będą współpracowały z ABRem
Muszę się wybrać na tripa po szotach, bo ostatnio jest wysyp 405. Może coś znajdę
Edit:
Jeszcze jedna kwestia.
W przypadku układu X potrzebne są korektory na tył. w 205 były, a w 309 są kompensatory na przewodach. Ciekawe czy będą współpracowały z ABRem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Nie wiem czy kłamie, info znalazłem swego czasu na forum 405 bo zastanawiali się od czego dopasować czujniki do takiego absu. Natomiast taką z normalnym absem sam już rozbierałem i moduł Bendiksa z czterema wyjściami jest trochę większy niż ten z 205tki ale powinien się zmieścić. Tylko chyba trzeba by zastosować mniejszy rozdzielacz zapłonu, taki z DDZa
GTI_Efekt Masy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
DDZ'a to mam pod machą
Muszę poszukać pompy z dwoma wyjściami.
Kombinowanie z taką z czterema i podpięcie dwóch czujników może nie wypalić
Muszę poszukać pompy z dwoma wyjściami.
Kombinowanie z taką z czterema i podpięcie dwóch czujników może nie wypalić
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Gdybyś potrzebował moge sprzedać pompe, komputer, wiazke do ABS`u wyciagnietą z Gentry. Będziesz potrzebował jeszcze zwrotnice,półosie i czujniki...