ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: Martinoo »

Pytanie, co potrzebne jest do montażu ABS w 205 oprócz czujników i kompa ABS?
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

Pompa, zwrotnice z miejscem na czujniki, półosie z zębatkami, tylne piasty z zębatkami.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: DJPreZes »

W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: krzyska »

DJPreZes pisze:W 205 sa czujniki przy tylnych kolach?Nie wydaje mi sie.
no nima
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: bhejduk »

Ja zakładam abs od 306. Z tego co się zorientowałem wszystko pasuje, po za półosiami, ale wymyśliłem że rozbiorę półosie i zdejmę przegub od 205 zewnętrzny, zostawiam oryginalne kamienie i zakładam przegub od 306 z pierścieniem od ABS. Nie można zastosować np takiego przegubu http://allegro.pl/przegub-peugeot-306-c ... 24302.html, gdyż ilość zębów na wieloklinie wewnętrznym jest inna niż w 205 aż o jeden ząbek, jedynym rozwiązaniem jakie widzę jest zrobienie z dwóch, jednego przegubu. Średnica zewnętrzna jest ta sama, więc guma manszeta zostaje oryginalna, nie wiem jak sprawa ma się z wymiarem wewnętrznym, ale jestem dobrej myśli. Na tył zakładam tarcze kotwicze z mocowaniem czujnika abs pod bębny z 306 z pierścieniem. Do tego pompa/sterownik od abs i wiązka kabli. Trzeba też przerobić układ hydrauliczny, z pompy hamulcowej muszą wychodzić tylko dwa przewody miedziane do pompy od abs, a nie jak przy zwykłych hamulcach cztery przewody, po jednym na każde koło.

Mnie zastanawia czy przy zegarach które są w moim 1,4 jest kontrolka od abs, interesuje mnie też podłączenie wiązki, powinno to byc podłączone też pod komputer.
Bartek jestem.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

A to ciekawostka z tym tyłem :wink:
Myślałem, że na obydwu osiach są czujniki.

Chodził mi ostatnio po głowie ABS, bo nowe heble 266mm potrafią zblokować Rainsporty przy około 50km/h :shock:

Zwrotnice i tak mam do wymiany, więc kupiłbym od razu takie z miejscem na czujniki.
Pierścienie na upartego można dospawać/nabić na półosie. Widziałem kilka takich patentów w furach do upalania i działało bez problemu.
Pozostaje kwestia elektryki i pompy. Z 306 powinno współpracować skoro mam z przodu z niego zaciski. Skoro jednak tam czujniki są na wszystkich kołach, to może powodować pewne komplikacje. Piast z tyłu zmieniać nie chcę :N
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: bhejduk »

To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.
Bartek jestem.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

Nie pomyślałem. Dzięki za podpowiedź :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: krzyska »

bhejduk pisze:To zastosuj abr z 405, tylko na przednie koła.
albo abr na obie osie
GTI_Efekt Masy Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła :(
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: krzyska »

grzesiek309 pisze:Servicebox prawdę powie.
405 miała abr na wszystkie koła :(
Był system na LHMie w 4x4, system z oddzielną pompą i system z pompą zintegrowaną na serwie.
Czyli wracamy do punktu wyjścia.

Powiedzcie jak ten system działa w 205. Pompa ma 2 wejścia i 4 wyjścia jak w każdym ABSie?
Jak są hamowane tylne koła, skoro nie mają czujników?
Pierwsze 405 miały abr tylko na przednie koła, od okoła 1991-1992 był też abr na wszystkie koła( pompa 22m, serwo 10cali).

Pompa hamulcowa w 205 ma dwa wyjścia, moduł abr też ma dwa wyjścia, potem masz trójniki i układ hamulcowy X, osobne korektory siły hamowania na każde tylne koło.
GTI_Efekt Masy Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

Czyli Sb czasami kłamie, bo sprawdzałem przedlifta 8)7
Muszę się wybrać na tripa po szotach, bo ostatnio jest wysyp 405. Może coś znajdę :)

Edit:
Jeszcze jedna kwestia.
W przypadku układu X potrzebne są korektory na tył. w 205 były, a w 309 są kompensatory na przewodach. Ciekawe czy będą współpracowały z ABRem :?
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: krzyska »

Nie wiem czy kłamie, info znalazłem swego czasu na forum 405 bo zastanawiali się od czego dopasować czujniki do takiego absu. Natomiast taką z normalnym absem sam już rozbierałem i moduł Bendiksa z czterema wyjściami jest trochę większy niż ten z 205tki ale powinien się zmieścić. Tylko chyba trzeba by zastosować mniejszy rozdzielacz zapłonu, taki z DDZa
GTI_Efekt Masy Obrazek
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: grzesiek309 »

DDZ'a to mam pod machą :P
Muszę poszukać pompy z dwoma wyjściami.
Kombinowanie z taką z czterema i podpięcie dwóch czujników może nie wypalić :(
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS

Post autor: jozek »

Gdybyś potrzebował moge sprzedać pompe, komputer, wiazke do ABS`u wyciagnietą z Gentry. Będziesz potrzebował jeszcze zwrotnice,półosie i czujniki...
ODPOWIEDZ