ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Jozek, a ile sobie za to liczysz?
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Zamiast się uczyć do zaliczenia, jak zwykle zajmuję się czymś zupełnie innym
Pogrzebałem na allegro i okazuje się, że można kupić same nowe pierścienie na półosie.
Pierścień ma średnicę wewnętrzną 90mm, a z moich pomiarów wynika, ze będzie pasował na zwykłe półosie od XU z dużym wieloklinem
Pogrzebałem na allegro i okazuje się, że można kupić same nowe pierścienie na półosie.
Pierścień ma średnicę wewnętrzną 90mm, a z moich pomiarów wynika, ze będzie pasował na zwykłe półosie od XU z dużym wieloklinem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Fantastycznie! Dzięki Ci Grzesiek! Tylko że ja też powinienem się uczyć do egzaminu, fuck.grzesiek309 pisze:Zamiast się uczyć do zaliczenia, jak zwykle zajmuję się czymś zupełnie innym
Pogrzebałem na allegro i okazuje się, że można kupić same nowe pierścienie na półosie.
Pierścień ma średnicę wewnętrzną 90mm, a z moich pomiarów wynika, ze będzie pasował na zwykłe półosie od XU z dużym wieloklinem
W takim razie pozostaje tylko kwestia bębnów i tego jak to założyć na pół oś
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... batki-abs/ tylko na wcisk?
Kwestia też samych zwrotnic, czy czujnik ze zwrotnic 306 będzie na tej samej wysokości co koronka po założeniu na przegub.
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Muszę zerknąć na półosie z TU, czy jest tam miejsce na pierścień.
Montuje się je na wcisk
Zwrotnice w 205/206/306/partnerze są takie same, więc wnioskuję, że czujniki pasują zamiennie. Mogą się niestety różnić opornością.
Pamiętaj tylko, ze było kilka rodzai zwortnic. Na duże i małe łożysko i na sworzeń 16 lub 18mm.
Montuje się je na wcisk
Zwrotnice w 205/206/306/partnerze są takie same, więc wnioskuję, że czujniki pasują zamiennie. Mogą się niestety różnić opornością.
Pamiętaj tylko, ze było kilka rodzai zwortnic. Na duże i małe łożysko i na sworzeń 16 lub 18mm.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Wszystko to wiem, tylko zostaje kwestia tych pierścieni. Mam już wiązkę, czujniki i pompę/sterownik.
Nurtuje mnie tylko kwestia jak wygląda kwestia podłączenia tego do instalacji auta, czy sterownik abs, jest podłączany do sterownika silnika?
Dowiedziałem się. Do sterownika ABS dochodzą 4 czujniki, następnie idzie plus z akumulatora, masa, sygnał z wciśniętego pedału hamulca, zwiera się gdy wciśnięty, kontrolka abs w liczniku i chyba plus pod stacyjkę.
Nurtuje mnie tylko kwestia jak wygląda kwestia podłączenia tego do instalacji auta, czy sterownik abs, jest podłączany do sterownika silnika?
Dowiedziałem się. Do sterownika ABS dochodzą 4 czujniki, następnie idzie plus z akumulatora, masa, sygnał z wciśniętego pedału hamulca, zwiera się gdy wciśnięty, kontrolka abs w liczniku i chyba plus pod stacyjkę.
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Mogę zmierzyć półosie, ale najwcześniej w weekend. Akurat dziś tak wcisnąłem 2 pugi do garażu, że nie mam dostępu do regałów ze szpargałami
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
To czekam na informacje.
Jedynym problemem jak widzę to brak kontrolki abs w moim garrosie,, jeden punkt w liczniku jest pusty, można w nim było by taką kontrolkę stworzyć.
Jedynym problemem jak widzę to brak kontrolki abs w moim garrosie,, jeden punkt w liczniku jest pusty, można w nim było by taką kontrolkę stworzyć.
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Taki problem, to nie problem Może nawet migać kontrolka ssania. Obyś Ty tylko wiedział, jak coś się będzie działo
Po obejrzeniu zwrotnicy z miejscem na czujnik zastanawiam się, czy nie dało by się dospawać podkładki do zwykłej zwrotnicy
Muszę swoją połamaną wygrzebać ze złomu i sprawdzić czy to przypadkiem nie żeliwo, bo tak coś mi się kojarzy
Po obejrzeniu zwrotnicy z miejscem na czujnik zastanawiam się, czy nie dało by się dospawać podkładki do zwykłej zwrotnicy
Muszę swoją połamaną wygrzebać ze złomu i sprawdzić czy to przypadkiem nie żeliwo, bo tak coś mi się kojarzy
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=31&t=20822grzesiek309 pisze: Zwrotnice w 205/206/306/partnerze są takie same, więc wnioskuję, że czujniki pasują zamiennie. Mogą się niestety różnić opornością.
GTI_Efekt Masy
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Fajnie, a jak wywołać test absu, żeby kontrolka migała?
Bartek jestem.
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
przeczytać wcześniejszy post ze rozumieniem????bhejduk pisze:Fajnie, a jak wywołać test absu, żeby kontrolka migała?
GTI_Efekt Masy
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
No niby przeczytałem... to teraz spróbuję ze zrozumieniem;)
Przypuszczam że chodzi Ci o to:
Test ABS-u, reset przeprowadzamy w taki sam sposób jak silnika - liczymy mignięcia lampki od ABS-u. Wtyczka u mnie znajduje się przy prawym kielichu amortyzatora - jasno szara wtyczka z czerwonym przewodem.
Kluczyk w pozycję pośrednią i zamiast ecu, to abs będzie migać?
Przypuszczam że chodzi Ci o to:
Test ABS-u, reset przeprowadzamy w taki sam sposób jak silnika - liczymy mignięcia lampki od ABS-u. Wtyczka u mnie znajduje się przy prawym kielichu amortyzatora - jasno szara wtyczka z czerwonym przewodem.
Kluczyk w pozycję pośrednią i zamiast ecu, to abs będzie migać?
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
Ale to wszystko ma się do ABS-u z 405-406, a ten z 306 chyba jest inny.
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: ABS - co potrzebne opróćż czujników i sterownika ABS
grzesiek309 pisze:Mogę zmierzyć półosie, ale najwcześniej w weekend. Akurat dziś tak wcisnąłem 2 pugi do garażu, że nie mam dostępu do regałów ze szpargałami
Udało Ci się sprawdzić te pierścienie od ABS?
Bartek jestem.