swap 1.4 na 1.6
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
swap 1.4 na 1.6
Witam siedzę przy necie i wypatrzyłem taki oto silniczek
http://allegro.pl/silnik-peugeot-1-6-be ... 76882.html
ma on 88 km więc dało by to chyba ciekawy efekt co wy na to?
i mam pytanie czy dało by się włożyć ten silnik zamiast 1.4 bez zmiany skrzyni biegów?
domyślam się, ze wiązka i komp na bank do wymiany, ale co jeszcze?
http://allegro.pl/silnik-peugeot-1-6-be ... 76882.html
ma on 88 km więc dało by to chyba ciekawy efekt co wy na to?
i mam pytanie czy dało by się włożyć ten silnik zamiast 1.4 bez zmiany skrzyni biegów?
domyślam się, ze wiązka i komp na bank do wymiany, ale co jeszcze?
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: swap 1.4 na 1.6
Silnik do skrzyni pasuję p&p warto zaopatrzyć się w dolną obudowę koła zamachowego,taką samą jak w żeliwnych 1.4.
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: swap 1.4 na 1.6
Brzmi interesująco, ciekawe czy na standardowym zamieszeniu wytrzyma. Jaka jest różnica w wadze silnika? Po wyglądzie sądzę, że nie duża. Tak, że jest to chyba gra warta świeczki. Nie mam pojęcia co z czujnikami bo to jest wielopunkt więc pewnie jest ich trochę więcej. Zastanawiałem się też nad kombinacją motor 1.6, ale osprzęt czyli wtrysk i komp od silnika 1.4? Podsumowując jeżeli 1.4 jest p&p z 1.1 i tak samo z 1.6 to oznacza, że 1.1 i 1.6 też są p&p. Czy dobrze kombinuję? Gdyby tak było to ciekawa alternatywa. Niestety jestem jak Ferdek Kiepski kombinuję jak tu robić, żeby zarobić i się nie narobić
- Florek2b
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2196
- Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
- Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
- Numer Gadu-gadu: 1958447
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: swap 1.4 na 1.6
Dobrze kombinujesz jeżeli silnik jest z rodziny TU to wszystko pasuje, ale jak będzie jeździł 1,6 na nowotysku z 1,4 tego nie wiem to trzeba obadać
- pug205gti
- Junior
- Posty: 224
- Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: swap 1.4 na 1.6
przekładałem silnik 1.6 TU w miejsce 1.4 TU na wielopunkcie i prawie wszystko P&P oprócz wspomnianej obudowy koła zamachowego i mocowania alternatora ale to nie problem bo gdzieś na forum widziałem na sprzedaż to mocowanie .
Auto po przekładce jeżdziło jak szalone na osprzęcie z 1.4 a było zdecydowanie mocniejsze i lekko zaczęło poślizgiwać się sprzęgło .
Auto po przekładce jeżdziło jak szalone na osprzęcie z 1.4 a było zdecydowanie mocniejsze i lekko zaczęło poślizgiwać się sprzęgło .
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: swap 1.4 na 1.6
Tzn rozumiem, że przekładałeś 1.4 wielopunkt na 1.6 wielopunkt. Rozumiem, że wiązka została stara a zmieniła się jednostka sterująca. Ze sprzęgłem to nie wiem bo z katalogu wnika, że do obydwóch silników idzie takie samo. Może u Ciebie było już zmęczone życiem . Wydaje mi się, że bardziej na usterki narażone są półosie. Na razie rozważam taką przekładkę teoretycznie. Bo muszę ogarną a) budę b) zawieszenie. Potem będę kombinował, ale lepiej jest wiedzieć coś wcześniej i uczyć się nie koniecznie na własnych błędach . Skłaniam się do koncepcji motor 1.6 i cały osprzęt z aktualnego silnika w tym wtrysk i komputer od 1.4. Nie wiem ile mocy się wykrzesa ale jest to najprostsza i najtańsza alternatywa. Jeżeli ma ktoś doświadczenia w takim swapie będę wdzięczny za wszystkie informacje.
- afro
- Maniak
- Posty: 1057
- Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 2:40 pm
- Posiadany PUG: Green 92
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: swap 1.4 na 1.6
w takim wypadku lepiej nabyc TU5JPmlody333 pisze: Nie wiem ile mocy się wykrzesa ale jest to najprostsza i najtańsza alternatywa.
zdaje sie, ze tez jest p&p
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: swap 1.4 na 1.6
właśnie ten na zdjęciu to TU 5PJ czyli 1.6 na pełnym wtrysku. No i nie wydaje mi się, że będzie p&p bo ma więcej czujników, i pewnie inną wiązkę do kompa. Czyli wchodziła by w grę zmiana silnika, wtrysku, dolotu, wiązki i kompa. Czyli coś co z pewnością podniesie koszty.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: swap 1.4 na 1.6
TU5 w miejsce TU3 z pozostawieniem całego wtrysku z TU3 może się wiązać z ryzykiem obcierania o maskę od spodu. Do mojego TU3 ktoś wrzucił kolektor dolotowy z TU1 i miałem piękne wybicia na masce. Także garb może być konieczny, chyba że coś pokombinujesz.
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: swap 1.4 na 1.6
Z tego co mi wiadomo to, TU1 ma niższy blok niż TU3. TU5 ma blok tej samej wysokości co TU3. W związku z tym rzeczywiście zastosowanie kolektora dolotowego z TU1 w TU3 mogło skutkować odgnieceniem maski. Zastosowanie kolektora dolotowego i monowtrysku z TU3 do TU5 nie powinno czymś takim skutkować.
Nie mniej jednak to... cofanie się w rozwoju.
Różnice w elektryce nie są bardzo duże. Trzeba po prostu mieć kompletną wiązkę od TU5JP.
Nie mniej jednak to... cofanie się w rozwoju.
Różnice w elektryce nie są bardzo duże. Trzeba po prostu mieć kompletną wiązkę od TU5JP.
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: swap 1.4 na 1.6
Temat swapu odżył ponieważ mój TU1M wykazuje objawy awarii uszczelki pod głowicą, uszczelniacze raczej przeszły do historii, bo rano czuć to w spalinach. Poza głowica silnik raczej zdrowy rozpędza Puga do 165 km/h. Remont głowicy jest raczej nie jest opłacalny bo wyjdzie przynajmniej 500 pln po kosztach . Z pomysłów jakie mam:
1) podmienić na nowszy motor 1.1 - zaleta, że wszystko p&p,
2) swap na 1.4 - zaleta jak wyżej + większa moc,
3) swap na 1.6, dla ograniczenia kosztów jest plan dostosowania go do monowtrysku, flansza + kolektor z 1.4, wtryskiwacz boscha z VW 1.6, albo poloneza 1.6 GLI (oba modele są na monojetronicu) lub pozostawienie wszystkiego na osprzęcie z 1.4 (to chyba bardziej ambitny plan, ale nie wiem czy podołam ). Myślałem nad takim zestawem bo moc będzie w okolicach automatica, a one wychodziły ze zawieszeniem ze "zwykłymi" wachaczami, zmiana hamulców nie jest dużym wyzwaniem.
Dodam, że swap na silnik XU nie wchodzi w grę, za dużo z tym kombinacji, wiązki, zawias itd.
Pytam co o tym myślicie bo na forum jest wielu mechaników z o niebo większym doświadczeniem niż ja, a nie chcę wpakować w ślepą uliczkę i wtopić kopę kasy bez sensu. Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
Nasuwają mi się pewne wątpliwości co do działania układu na kompie z 1.4. Monojetronic nie ma przepływomierza więc nie sprawdza ile powietrza zasysa silnik. Nie dostosuje więc właściwej dawki paliwa. W kompie zapisany jest czas otwarcia wtryskiwacza przy danych warunkach pracy. Czy zastosowanie wydajniejszego wtryskiwacza wystarczy? czy zbyt mała ilość wtryskiwanego paliwa nie będzie miała negatywnego wpływu na działanie, trwałość silnika?? Sprawę załatwiłoby zastosowanie jednostki sterującej z silnika 1.6 np. VW. Wizualnie jest podobna, ale czy po wpięciu zadziała ?
1) podmienić na nowszy motor 1.1 - zaleta, że wszystko p&p,
2) swap na 1.4 - zaleta jak wyżej + większa moc,
3) swap na 1.6, dla ograniczenia kosztów jest plan dostosowania go do monowtrysku, flansza + kolektor z 1.4, wtryskiwacz boscha z VW 1.6, albo poloneza 1.6 GLI (oba modele są na monojetronicu) lub pozostawienie wszystkiego na osprzęcie z 1.4 (to chyba bardziej ambitny plan, ale nie wiem czy podołam ). Myślałem nad takim zestawem bo moc będzie w okolicach automatica, a one wychodziły ze zawieszeniem ze "zwykłymi" wachaczami, zmiana hamulców nie jest dużym wyzwaniem.
Dodam, że swap na silnik XU nie wchodzi w grę, za dużo z tym kombinacji, wiązki, zawias itd.
Pytam co o tym myślicie bo na forum jest wielu mechaników z o niebo większym doświadczeniem niż ja, a nie chcę wpakować w ślepą uliczkę i wtopić kopę kasy bez sensu. Z góry dzięki za wszystkie sugestie.
Nasuwają mi się pewne wątpliwości co do działania układu na kompie z 1.4. Monojetronic nie ma przepływomierza więc nie sprawdza ile powietrza zasysa silnik. Nie dostosuje więc właściwej dawki paliwa. W kompie zapisany jest czas otwarcia wtryskiwacza przy danych warunkach pracy. Czy zastosowanie wydajniejszego wtryskiwacza wystarczy? czy zbyt mała ilość wtryskiwanego paliwa nie będzie miała negatywnego wpływu na działanie, trwałość silnika?? Sprawę załatwiłoby zastosowanie jednostki sterującej z silnika 1.6 np. VW. Wizualnie jest podobna, ale czy po wpięciu zadziała ?
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: swap 1.4 na 1.6
Mnie praca silnika w moim aucie powoli zaczyna przeszkadzać, a może szczególnie praca układu wtryskowego. Efektem tego są różne rozważania czy swapować na inny silnik czy robić kapitalkę jednostki którą mam.
Koszt zakupu silnika w dobrym stanie 1.1- 1.6 jest podobny, jeśli zdecydujesz się na swap silnika KFT z 206 na pełnym wtrysku, to musisz dorobić flanszę pod kolektor dolotowy, koszta, tego nie wiem. Jest opcja wybrania silnika 1.4 z wtryskiem jednopunktowym z 306, wtedy zastosujesz wtrysk oryginalny, ewentualnie można pomyśleć o kombinacji z wtryskiem z 306, który jest na cewkorozdzielaczu, a nie na rozdzielaczu mechanicznym.
Koszt zmiany zacisków i zastosowania tarcz z 306 też nie jest wielki, ale to tylko w przypadku wsadzania dużo większego silnika.
Ewentualnie jeśli ogarniasz schematy elektryczne, wsadź 1.4 na wielopunkcie i rzeźb wiązkę, tzn. kup odpowiednią wiązkę silnika i połącz ją z kabiną 205.
Koszt zakupu silnika w dobrym stanie 1.1- 1.6 jest podobny, jeśli zdecydujesz się na swap silnika KFT z 206 na pełnym wtrysku, to musisz dorobić flanszę pod kolektor dolotowy, koszta, tego nie wiem. Jest opcja wybrania silnika 1.4 z wtryskiem jednopunktowym z 306, wtedy zastosujesz wtrysk oryginalny, ewentualnie można pomyśleć o kombinacji z wtryskiem z 306, który jest na cewkorozdzielaczu, a nie na rozdzielaczu mechanicznym.
Koszt zmiany zacisków i zastosowania tarcz z 306 też nie jest wielki, ale to tylko w przypadku wsadzania dużo większego silnika.
Ewentualnie jeśli ogarniasz schematy elektryczne, wsadź 1.4 na wielopunkcie i rzeźb wiązkę, tzn. kup odpowiednią wiązkę silnika i połącz ją z kabiną 205.
Bartek jestem.
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: swap 1.4 na 1.6
mlody333 pisze:Brzmi interesująco, ciekawe czy na standardowym zamieszeniu wytrzyma. Jaka jest różnica w wadze silnika? Po wyglądzie sądzę, że nie duża. Tak, że jest to chyba gra warta świeczki. Nie mam pojęcia co z czujnikami bo to jest wielopunkt więc pewnie jest ich trochę więcej. Zastanawiałem się też nad kombinacją motor 1.6, ale osprzęt czyli wtrysk i komp od silnika 1.4? Podsumowując jeżeli 1.4 jest p&p z 1.1 i tak samo z 1.6 to oznacza, że 1.1 i 1.6 też są p&p. Czy dobrze kombinuję? Gdyby tak było to ciekawa alternatywa. Niestety jestem jak Ferdek Kiepski kombinuję jak tu robić, żeby zarobić i się nie narobić
Zgadza się, można tak zrobić. Ja robiłem swap z 1.1 na 1.4 ,ale 1.4 był z 207 wiec tu trochę inna historia. Jednak 1.6 kupiłem na próbę i generalnie fizycznie bez problemu podchodzi.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- Wi205
- Junior
- Posty: 170
- Rejestracja: 08 cze pt, 2012 10:08 am
- Posiadany PUG: Winner 1.4 KFT
- Numer Gadu-gadu: 2023693
- Login tlen: wars1977
- Lokalizacja: Poznań
Re: swap 1.4 na 1.6
pug205gti pisze:przekładałem silnik 1.6 TU w miejsce 1.4 TU na wielopunkcie i prawie wszystko P&P oprócz wspomnianej obudowy koła zamachowego i mocowania alternatora ale to nie problem bo gdzieś na forum widziałem na sprzedaż to mocowanie .
Auto po przekładce jeżdziło jak szalone na osprzęcie z 1.4 a było zdecydowanie mocniejsze i lekko zaczęło poślizgiwać się sprzęgło .
1.6 ma większą tarczę sprzęgła niż 1.1 i 1.4 które maja taką samą.
"Nie zadzieraj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu
a później pokona doświadczeniem"
a później pokona doświadczeniem"
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: swap 1.4 na 1.6
Przechodzę z teorii do praktyki. Zakup silnika jest przesądzony. Pozostało zagadnienie podłączenia zestawu swapu czyli silnik, wiązka, komp, do elektryki puga 205.Analizując schematy doszedłem do wniosku, że wiązka silnika w P. 106 łączy się z resztą instalacji przez złącze MC2 na lewym nadkolu i przez małą skrzynkę która w pugu jest na pasie, a w P106 przy kielichu amortyzatora.Kostka MC2 ma 23 piny z czego ważne dla działania silnika to:
1- oznaczenie cc2 (przekaźnik układu wtryskowego)
2- oznaczenie 1070 (alternator, kontrolka ładowania)
4- oznaczenie 100 (rozrusznik, zapłon - stacyjka)
8 - oznaczenie 426 (ECU, obrotomierz)
15 - oznaczenie M110 (moduł zapłonowy, ME1)
22 - oznaczenie 480 (ECU, lampka diagnostyki silnika)
23 - oznaczenie 121 (pompa paliwa, skrzynka bezpieczników mała)
Nie udało mi się ustalić co łączy przewód CC2, na pewno idzie na wiązkę w kabinie gdzie wchodzi w coś oznaczone HD21 szara wtyczka 13 pinów?? i ma coś wspólnego z przewodem CC1 po stacyjce. Kolejny problem to przewód M110, z oznaczenia wnioskuję, że masa, ale wg. schematu idzie do czegoś opisanego symbolem ME-1. Jestem elektrycznym laikiem więc może ktoś pomoże?? Schemat dla silnika TU3FJ2/Z (KFZ).
1- oznaczenie cc2 (przekaźnik układu wtryskowego)
2- oznaczenie 1070 (alternator, kontrolka ładowania)
4- oznaczenie 100 (rozrusznik, zapłon - stacyjka)
8 - oznaczenie 426 (ECU, obrotomierz)
15 - oznaczenie M110 (moduł zapłonowy, ME1)
22 - oznaczenie 480 (ECU, lampka diagnostyki silnika)
23 - oznaczenie 121 (pompa paliwa, skrzynka bezpieczników mała)
Nie udało mi się ustalić co łączy przewód CC2, na pewno idzie na wiązkę w kabinie gdzie wchodzi w coś oznaczone HD21 szara wtyczka 13 pinów?? i ma coś wspólnego z przewodem CC1 po stacyjce. Kolejny problem to przewód M110, z oznaczenia wnioskuję, że masa, ale wg. schematu idzie do czegoś opisanego symbolem ME-1. Jestem elektrycznym laikiem więc może ktoś pomoże?? Schemat dla silnika TU3FJ2/Z (KFZ).