205 XS Leżak by Simon
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
A ten namiar na tę osobę mogę prosić na PW? Nie zaszkodzi zapytać
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- wujekmichcio
- Junior
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm
Re: 205 XS by Simon
wyślij mi nr tel,zadzwonię
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS by Simon
Kiedyś miałem zamiar postawić swoje 1.6 na Weberach 36 IDF z alfy, bo mam takie w garażu.
Jak masz chęci i sporo gotówki, to jest to ciekawa opcja
Same gaźniki minimum 600zł, zestaw naprawczy ok 200. Dorobienie kolektora, strojenie, i inne pierdoły i może całość zamknie się we wspomnianych przez Michała około 2,5kzł
Jak masz chęci i sporo gotówki, to jest to ciekawa opcja
Same gaźniki minimum 600zł, zestaw naprawczy ok 200. Dorobienie kolektora, strojenie, i inne pierdoły i może całość zamknie się we wspomnianych przez Michała około 2,5kzł
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
Jeżeli są to rzeczywiście takie koszty to na chwilę obecną sobie odpuszczę Może za jakiś czas wrócę do tego pomysłu?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- wujekmichcio
- Junior
- Posty: 154
- Rejestracja: 29 sty wt, 2008 4:58 pm
Re: 205 XS by Simon
dodatkowo elektyczna pompa przeponowa ,motorownia musi być tip-top ,ale to oczywiste...
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XS by Simon
jak tak bardzo chcesz się bawić to ścieżka na gaźniki poziome dcoe 40/45 jest przetarta w miarę na francuskich forach ale zawsze z tym wiąże się poważna kasa
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Maniak
- Posty: 1061
- Rejestracja: 11 lut sob, 2012 3:08 pm
- Posiadany PUG: 205 xs
- Lokalizacja: Komorów pod W-wa
Re: 205 XS by Simon
Założenie dcoe 40 to będzie jeszcze do tych podanych kosztów + 1000zł przynajmniej . Znajdź jeszcze kogoś kto Ci to potem sensownie wystroi ... Myślę że jak silnik w Twoim leżaku zdrowy to i tak bardzo fajnie jeździ i szkoda kasy na takie zabawy
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
Panowie. Z takiego leżaka, który fabrycznie miał 79KM, ile można wycisnąć? Wiadomo... stosując np poprawiony układ wydechowy, moze stozek? Lekkie koło zamachowiec... tylko czy ma sens? A takie pionowe gaźniki to ile dadzą?
Pytam przyszłościowo. XS dostał u mnie dożywocie i silnika raczej nie zmienię bo jest wyjątkowy ale wiadomo... W miarę jedzenia apetyt rośnie
Pytam przyszłościowo. XS dostał u mnie dożywocie i silnika raczej nie zmienię bo jest wyjątkowy ale wiadomo... W miarę jedzenia apetyt rośnie
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 XS by Simon
do 160 KM je robili w rajdówkach, ile się da na seryjnych gaźnikach , ja liczę, że okolice gti 1,6, stożek i lekkie koło nie dadzą ci mocy, kolo poprawia wkręcanie silnika na obroty, marketowy stożek da najwyżej pomruk
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
Czyli jakiś sensowny stozek i wydech na początek powinno wystarczyć?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- HideoOSW
- Junior
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 lis sob, 2009 3:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Winner PTS / 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: 205 XS by Simon
Dolot i wydech muszą współgrać, ich pojemności powinny być wyliczone. A tak nawiasem to cały silnik to naczynie połączone i pytanie na forum ile co da jest trochę naiwnym pytaniem, ponieważ na osiągi silnika ma wpływ tyle zmiennych że pytanie ile da to czy tamto to jak wróżenie z fusów.
Zastanów się co chcesz osiągnąć. +20 koni, +40 koni czy A grupę 160koni
Poczytaj o mechanice i o silnikach.
Pierwszy stage plus 20 koni to nie tylko wydech ale też dolot, nie wystarczy wsadzić stożek który fajnie wygląda, stożek musi mieć odpowiedni dopływ zimnego powietrza inaczej poza doznaniami estetycznymi i dźwiękowymi raczej obniży performance silnika. Miałem stożek (noname ale to nie najistotniejsze), był jak kupiłem auto, fajny dźwięk i nic po za tym, był za blisko silnika i lapal cieple powietrze wtedy auto lepiej się zbiera na seryjnym filtrze zamkniętym w puszce. Lub sportowym dedykowanym dolocie np. Green. W silniku TU inaczej jak w XU kolektor dolotowy jest za silnikiem, a filtr bardzo blisko przy silniku, krótki dolot ma za zadanie podnieść minimalnie moc kosztem momentu. Problem jest taki ażeby zrobić nawiew zimnego powietrza na stożek w tym miejscu, trzeba by zrobić wlot na masce. Nie wiem jak jest w XY.
Mam pusty wydech o seryjnej średnicy z wyciętym katalizatorem, auto się odetkało, kat po 20 latach musiał być trochę przytkany.
Tłumik od FSO przelotowy, niektórzy się śmieją ale to najtańszy mod w 205, spełnia swoje zadanie ponieważ spaliny nie natykają na żadne większe opory bo jest przelotowy, a nie komorowy. W przyszłości zastąpie go dedykowanym N-grupowym.
Dobrze by było zrobić policzony lub kupić o ile to możliwe, sportowy kolektor wydechowy do xy. Do mojego TU nie ma większego problemu, jest wiele częsci pasujących od 106.
Tutaj też mamy dwie drogi, kolektor 4-2-1 który poprawia moment obrotowy albo jak fabryczny 4-1.
Kolektory 4-2-1 najczęściej stosowane są w Rajdach a 4-1 we wyścigach, ponieważ na nich moc jest minimalnie wyższa uzyskana na wysokich obrotach kosztem momentu.
Podsumuwując:
- Dobry sportowy filtr powietrza z zimnym nawiewem.
- Dobry sportowy kompletny wydech,
- Porządna iskra, dobre świece...
Zasada jest taka sama w każdym silniku, więcej podlane paliwem + plus więcej zimnego powietrza równa się przyrost mocy.
Opóźnienie zapłonu na kopułce lub regulowanym kołem rozrządu + paliwo wysokooktanowe minimum pb98 (przy 95 większe ryzyko spalania stukowego, czasami nawet vpower racing nie wystarcza w grubych wyścigówkach) pozwoli więcej podlać, a porządny dolot z chwytem zimnego powietrza pozwoli efektywniej to spalić. Wydech pozwoli efektywniej opróżnić komorę spalania.
I tak w kółko Macieju, potem obróbka głowicy, doprężanie głowicy inne wałki, jak to nie wystarczy to podciętę kute tłoki i stoczenie zamachu, wyważenie dynamiczne korbowodu razem z zamachem i tłokami żeby ten nie wyszedł bokiem na wysokich obrotach, na których teraz silniczek będzie miał max moc i moment.
INNA droga to Turbo i odprężanie silnika pod sprężarkę.$$
Wszystko zależy od $$, ogarnietej osoby/dobrego mechanika, celu lub przeznaczenia silnika/auta.
= same zmienne zostawiam z tematem i pozdrawiam
Zastanów się co chcesz osiągnąć. +20 koni, +40 koni czy A grupę 160koni
Poczytaj o mechanice i o silnikach.
Pierwszy stage plus 20 koni to nie tylko wydech ale też dolot, nie wystarczy wsadzić stożek który fajnie wygląda, stożek musi mieć odpowiedni dopływ zimnego powietrza inaczej poza doznaniami estetycznymi i dźwiękowymi raczej obniży performance silnika. Miałem stożek (noname ale to nie najistotniejsze), był jak kupiłem auto, fajny dźwięk i nic po za tym, był za blisko silnika i lapal cieple powietrze wtedy auto lepiej się zbiera na seryjnym filtrze zamkniętym w puszce. Lub sportowym dedykowanym dolocie np. Green. W silniku TU inaczej jak w XU kolektor dolotowy jest za silnikiem, a filtr bardzo blisko przy silniku, krótki dolot ma za zadanie podnieść minimalnie moc kosztem momentu. Problem jest taki ażeby zrobić nawiew zimnego powietrza na stożek w tym miejscu, trzeba by zrobić wlot na masce. Nie wiem jak jest w XY.
Mam pusty wydech o seryjnej średnicy z wyciętym katalizatorem, auto się odetkało, kat po 20 latach musiał być trochę przytkany.
Tłumik od FSO przelotowy, niektórzy się śmieją ale to najtańszy mod w 205, spełnia swoje zadanie ponieważ spaliny nie natykają na żadne większe opory bo jest przelotowy, a nie komorowy. W przyszłości zastąpie go dedykowanym N-grupowym.
Dobrze by było zrobić policzony lub kupić o ile to możliwe, sportowy kolektor wydechowy do xy. Do mojego TU nie ma większego problemu, jest wiele częsci pasujących od 106.
Tutaj też mamy dwie drogi, kolektor 4-2-1 który poprawia moment obrotowy albo jak fabryczny 4-1.
Kolektory 4-2-1 najczęściej stosowane są w Rajdach a 4-1 we wyścigach, ponieważ na nich moc jest minimalnie wyższa uzyskana na wysokich obrotach kosztem momentu.
Podsumuwując:
- Dobry sportowy filtr powietrza z zimnym nawiewem.
- Dobry sportowy kompletny wydech,
- Porządna iskra, dobre świece...
Zasada jest taka sama w każdym silniku, więcej podlane paliwem + plus więcej zimnego powietrza równa się przyrost mocy.
Opóźnienie zapłonu na kopułce lub regulowanym kołem rozrządu + paliwo wysokooktanowe minimum pb98 (przy 95 większe ryzyko spalania stukowego, czasami nawet vpower racing nie wystarcza w grubych wyścigówkach) pozwoli więcej podlać, a porządny dolot z chwytem zimnego powietrza pozwoli efektywniej to spalić. Wydech pozwoli efektywniej opróżnić komorę spalania.
I tak w kółko Macieju, potem obróbka głowicy, doprężanie głowicy inne wałki, jak to nie wystarczy to podciętę kute tłoki i stoczenie zamachu, wyważenie dynamiczne korbowodu razem z zamachem i tłokami żeby ten nie wyszedł bokiem na wysokich obrotach, na których teraz silniczek będzie miał max moc i moment.
INNA droga to Turbo i odprężanie silnika pod sprężarkę.$$
Wszystko zależy od $$, ogarnietej osoby/dobrego mechanika, celu lub przeznaczenia silnika/auta.
= same zmienne zostawiam z tematem i pozdrawiam
1991 GTI [M0TW]
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
1993 WINNER [M0MY]
1992 XS [P3XY] RIP
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
A tak z innej beczki: Co to za przewód? Ten gruby czarny zakończony wtyczką na żarówkę 1,5W? Podświetlenie zapalniczki?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 XS by Simon
zgadza się, podświetlenie zapalniczki
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 205 XS by Simon
No dobra.... tylko jak to połączyć z tym pomarańczowym plastikiem wokół zapalniczki? Tam nie ma żadnego uchwytu, który by to połączył? Chyba, że u mnie czegoś brakuje?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...