TU3M Swap

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

TU3M Swap

Post autor: Piecho »

Witam!
Jak pisałem w dziale Kupię mam na oku 205 z zajeżdżonym silnikiem. Chcę się zorientować czy gra jest warta świeczki.

Mianowicie na co mogę podmienić TU3M? Interesuje mnie ta sama moc lub wyższa, bez zmiany innych istotnych podzespołów jak skrzynia itp. Jakie modele silników wchodzą w grę i gdzie były montowane? Chcę oszacować ile mnie ta operacja wyniesie, wiedząc z czego można motor wyciągać można zacząć szukać po szrotach.

Pozdrawiam!
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: TU3M Swap

Post autor: cyborg »

Najtaniej będzie zmienić na sprawny TU3. Ja pare lat temu kupiłem sprawny na szrocie za 200 zl, tak wiec to chyba najtansza opcja
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: TU3M Swap

Post autor: Piecho »

Jasne, że będę szukał TU3M, bo na pewno będzie pasować :)

Pytam o jakieś alternatywy.
cyborg
Uzalezniony
Posty: 994
Rejestracja: 14 lut pn, 2005 3:25 pm
Posiadany PUG: Ex 205 XS 1,4 75 KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Brodnica

Re: TU3M Swap

Post autor: cyborg »

Nie wiem w sumie o co ci chodzi.. TU3 jest jak.. psów wiec po co ci alternatywa?
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: TU3M Swap

Post autor: Piecho »

W tygodniu rozeznam się na miejscu. Z tego co wiem były w 205, 106, 309, 206, AX, Saxo, Clio (?).

Pytam, bo nie chcę po silnik przez pół kraju jechać. A jeśli pasuje do skrzyni inny i mocniejszy to czemu nie? Tylko trzeba wiedzieć o co się pytać, czego się szuka.
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: TU3M Swap

Post autor: mlody333 »

tutaj jest link do tematu:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=26225
też rozważałem swap z 1.1 (TU1M) na coś mocniejszego, ze względu na koszty zostałem przy TU, ale 1.4 (TU3M). Pozostałe swapy to spore koszty.
Piecho
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 kwie śr, 2014 11:56 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: TU3M Swap

Post autor: Piecho »

Czytałem Twój temat i wywnioskowałem, że można śmiało TU5 - czyli 1.6 - montować.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M Swap

Post autor: bhejduk »

Tylko te dodatkowe kilogramy i kunie musisz jakoś zatrzymać. Jak dla mnie hamulce w 1.4 są za słabe do 1.4 a co dopiero 1.6 90km czy nawet 110km.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
bhejduk
Uzalezniony
Posty: 518
Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
Lokalizacja: Łódź

Re: TU3M Swap

Post autor: bhejduk »

Tylko te dodatkowe kilogramy i kunie musisz jakoś zatrzymać. Jak dla mnie hamulce w 1.4 są za słabe do 1.4 a co dopiero 1.6 90km.
Bartek jestem.
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: TU3M Swap

Post autor: mlody333 »

Podepnę się pod wątek. Swap z 1.1 na 1.4 wyszedł ok. Silnik odpalił i jeździł, ale pojawiły się problemy bo ktoś grzebał w instalacji. Poprawiłem zgodnie ze schematem, mam iskrę paliwo dochodzi, ale nie odpala. Wydaje mi się, że wtryskiwacz nie podaje paliwa. Gdzie szukać przyczyny, wie ktoś. Osprzęt silnika z TU1M/Z rozdzielacz mechaniczny??
kamyk
Junior
Posty: 172
Rejestracja: 05 lis śr, 2014 12:40 pm
Posiadany PUG: look
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Police/Szczecin

Re: TU3M Swap

Post autor: kamyk »

Odświeżę trochę. Zastanawiam się też nad taki swapem. Aktualnie mam TU1M na boshu i ze skrzynią od 106 1.0 ale że jestem trochę zielony więc pochłaniam kilometry tekstu. Opcja szukania nie odpowiada na moje pytania ale uczy 8) , więc zapytam.
1. Co dokładnie potrzebne przy takiej operacji jest z 1.4. (oraz czy podejdzie skrzynia skrzynia co mam)
2. Jaka wersja silnik a 1.4 najlepiej będzie pasowała do osprzętu z mojego 1.1?
Mam nadzieję, że ktoś mi zrobi spis potrzebnych gratów żebym później nie musiał szukać i domawiać nic.
Awatar użytkownika
pyzio_dawca
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Skawina/Krk

Re: TU3M Swap

Post autor: pyzio_dawca »

Skrzynia podchodzi bankowo, z tym ze pamietaj ze jest krotka. Co do silnika, to myśle, ze możesz spokojnie celowac w tu3m, z tego co wiem powinien smigac na twoim sterowniku, anle pewny nie jestem. Ale tu na oewno ktos podpowie bo troche takich swapow bylo juz na forum, a ktos to nawet opisywal w swoim temacie - poszukaj ;)
Ogólnie prosta sprawa, wyjmujesz wkladasz :D
Powodzenia
Awatar użytkownika
mlody333
Uzalezniony
Posty: 946
Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kielce

Re: TU3M Swap

Post autor: mlody333 »

Robiłem właśnie taki swap za Tu1m wrzucałem Tu3m, a padniętą ory skrzynię wymieniłem na skrzynię ze 106 1.0 (jak pisał kolega jest krótka na poziomie XS-owej, wg mnie - odczucia trochę krótsza). Każdy silnik na monopunkcie jest P&P (poza boshem z mechanicznym aparatem zapłonowym były bosch i magnetimarelli na zapłonie elektronicznym) . Osprzęt silnika możesz wrzucić swój z 1.1 i będzie działało (moc mniejsza niż w ory Tu3m, nie będziesz zadowolony), ale polecam zmianę wtrysku i kompa na te z Tu3 wtedy wszystko gra. Co do skrzyni to musiałem zmienić łapę/wajchę od zmiany biegów, ale to nie w każdej skrzyni tak jest zależy od rocznika. Jak masz skrzynię w aucie to nic nie będziesz musiał zmieniać. Gra warta świeczki, mocy przybywaj :) . W razie co pytaj na PW.
ODPOWIEDZ