205 gentry aftomat - woocash
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: 205 gentry aftomat - woocash
Probowalem to rozkrecic ale poleglem. Jesli nie jest zapieczony to po odchyleniu dzwigni i naciśnieciu na pedal "zwalniaczy" koncowka tloczka za dzwignia powinna sie wysunac i swobodnie powrocic po zwolnieni pedalu hamulca
GTI_Efekt Masy
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
byłem na innej stacji diagnostycznej i sprawdziłem co i jak...
tłoczki w regulatorach chodzą, ale sprężyny są dość luźno ustawione.
zmierzona siła hamowania na kołach to 0.98 i 0.97 kN więc mało ale równo.
z tego co wyczytałem to ten regulator działa tak, że gdy tłoczek jest wciśnięty to puszcza cały płyn na na zacisk /sytuacja tył obciążony wciśnięta sprężyna dźwignia trzymająca - wpychająca tłoczek.
gdy idzie płyn na zacisk to tłoczek się wysuwa, popycha dźwignię i napotyka /albo i nie/ opór sprężyny dużej. jeśli ten opór jest duży to tłoczek się nie wysuwa i płynie płyn na zacisk, jeśli oporu nie ma to tłoczek się wysuwa i ogranicza przepływ na zacisk
więc...
na rolkach jest tak, że hamując -w związku z brakiem przyspieszenia samochodu /bo kręcą się rolki tylko nie ;P / - tył samochodu się coraz to obniża - nie wiem czy to związane jest z tym że jest belka - ciekawe co jest przy innym typie zawieszenia - gdy tył się obniża to opór sprężyny rośnie, tłoczek napotyka na opór i ciśnienie powinno się zwiększać.
wychodzi na to, że mam za słabo skręcone sprężyny.
ktoś wie jaka powinna być siła hamowania tego tyłu? bo normy ogólnej z tego co wiem to nie ma.
na TUV -ie sprzed 2 lat czyli 2000 km temu mam wartości:
przód lewy 240 prawy 260
tył lewy 130 prawy 130 ręczny podobnie podane w daN czyli dekaniutonach czyli 1,3kN
ma być tyle? więcej? ktoś coś wie?
EDIT -
suma siły hamowania w Niutonach podzielona przez masę /DMC/* 9.81/przypieszenie ziemskie
czyli u mnie - 2400+2300+980+970 =6650
podzielone przez 1325kg *9.81
wychodzi jakieś 0,51
wszystko co powyżej 0,5 znaczy że jest ok.
podany wynik z DMC to minimalny współczynnik hamowania - bo dla maksymalnej masy
można z tego wyliczyć w przybliżeniu maksymalne opóźnienie podczas hamowania i drogę hamowania z danej prędkości - oczywiście w warunkach idealnych
teoretycznie można obliczyć też współczynnik dla jednej osi podając sumę sił dla osi dzieląc przez nacisk osi razy g - przy moich wartościach sa powyżej 0,5 - jak wiadomo tył 205-tki jest bardzo lekki...
____________________________________________________________________________________
wymieniłem 2 litry oleju w skrzyni automatycznej przypominam na valvoline max life atf - żeby było śmieszniej, ten sam olej leje się do skrzyni w moim espace... spełnia wszystkie normy chyba wszystkich skrzyń i śmierdzi jak pot diabła chyba..
okazało się że mam o 0,5 -0.6 litra oleju za dużo, to po pierwsze, po drugie olej taki czerwonografitowy - więc dramatu nie ma, z 5 malutkich opiłków - razem wielkości lebka od szpilki, słowem czysto.
po wymianie jazda próbna - czy wrzuca tą 4-kę... no i... teraz zakochałem się jeszcze bardziej - zmienia biegi z 3 na 4 niezauważalnie - tylko po obrotomierzu da się poznać że zaszła zmiana biegu - musiałem redukowac na dźwigni żeby się na 100% przekonać.. tak w to nie wierzyłem - więc "skrzynia naprawiona" /jeszcze za jakis czas zmienię olej - to w końcu tylko statyczna wymiana...
_____________________________________________________________________________________
przepływka "056" - samochód z przepływką jeździ, moc ma - nie dzwoni - nie wiem jak z dawką paliwa bo pacan w stacji diagnostycznej nie potrafił obsługiwać urządzenia do pomiaru co2 itd...
tłoczki w regulatorach chodzą, ale sprężyny są dość luźno ustawione.
zmierzona siła hamowania na kołach to 0.98 i 0.97 kN więc mało ale równo.
z tego co wyczytałem to ten regulator działa tak, że gdy tłoczek jest wciśnięty to puszcza cały płyn na na zacisk /sytuacja tył obciążony wciśnięta sprężyna dźwignia trzymająca - wpychająca tłoczek.
gdy idzie płyn na zacisk to tłoczek się wysuwa, popycha dźwignię i napotyka /albo i nie/ opór sprężyny dużej. jeśli ten opór jest duży to tłoczek się nie wysuwa i płynie płyn na zacisk, jeśli oporu nie ma to tłoczek się wysuwa i ogranicza przepływ na zacisk
więc...
na rolkach jest tak, że hamując -w związku z brakiem przyspieszenia samochodu /bo kręcą się rolki tylko nie ;P / - tył samochodu się coraz to obniża - nie wiem czy to związane jest z tym że jest belka - ciekawe co jest przy innym typie zawieszenia - gdy tył się obniża to opór sprężyny rośnie, tłoczek napotyka na opór i ciśnienie powinno się zwiększać.
wychodzi na to, że mam za słabo skręcone sprężyny.
ktoś wie jaka powinna być siła hamowania tego tyłu? bo normy ogólnej z tego co wiem to nie ma.
na TUV -ie sprzed 2 lat czyli 2000 km temu mam wartości:
przód lewy 240 prawy 260
tył lewy 130 prawy 130 ręczny podobnie podane w daN czyli dekaniutonach czyli 1,3kN
ma być tyle? więcej? ktoś coś wie?
EDIT -
suma siły hamowania w Niutonach podzielona przez masę /DMC/* 9.81/przypieszenie ziemskie
czyli u mnie - 2400+2300+980+970 =6650
podzielone przez 1325kg *9.81
wychodzi jakieś 0,51
wszystko co powyżej 0,5 znaczy że jest ok.
podany wynik z DMC to minimalny współczynnik hamowania - bo dla maksymalnej masy
można z tego wyliczyć w przybliżeniu maksymalne opóźnienie podczas hamowania i drogę hamowania z danej prędkości - oczywiście w warunkach idealnych
teoretycznie można obliczyć też współczynnik dla jednej osi podając sumę sił dla osi dzieląc przez nacisk osi razy g - przy moich wartościach sa powyżej 0,5 - jak wiadomo tył 205-tki jest bardzo lekki...
____________________________________________________________________________________
wymieniłem 2 litry oleju w skrzyni automatycznej przypominam na valvoline max life atf - żeby było śmieszniej, ten sam olej leje się do skrzyni w moim espace... spełnia wszystkie normy chyba wszystkich skrzyń i śmierdzi jak pot diabła chyba..
okazało się że mam o 0,5 -0.6 litra oleju za dużo, to po pierwsze, po drugie olej taki czerwonografitowy - więc dramatu nie ma, z 5 malutkich opiłków - razem wielkości lebka od szpilki, słowem czysto.
po wymianie jazda próbna - czy wrzuca tą 4-kę... no i... teraz zakochałem się jeszcze bardziej - zmienia biegi z 3 na 4 niezauważalnie - tylko po obrotomierzu da się poznać że zaszła zmiana biegu - musiałem redukowac na dźwigni żeby się na 100% przekonać.. tak w to nie wierzyłem - więc "skrzynia naprawiona" /jeszcze za jakis czas zmienię olej - to w końcu tylko statyczna wymiana...
_____________________________________________________________________________________
przepływka "056" - samochód z przepływką jeździ, moc ma - nie dzwoni - nie wiem jak z dawką paliwa bo pacan w stacji diagnostycznej nie potrafił obsługiwać urządzenia do pomiaru co2 itd...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
to może jakiś krótszy post
wymiana oleju w automacie
- wymiana cześciowa - 2,5 litra oleju
odkręcamy korek spustowy, wylewamy stary olej, przez lejek do rurki bagnetu wlewamy 2.5 litra świeżego oleju.
za jakiś czas możemy powtórzyć procedurę - można też zrobić wymianę dynamiczną przez wymiennik, ale to więcej ...dłubania i ryzyko posypania się zużytej skrzynki.
wskazówka - stan oleju na dolnej kresce na zimnym - 22 stC oleju to stan pomiędzy kreskami - idealny - na rozgrzanym czyli tak jak się powinno sprawdzać.
po tej wymianie skrzynia chodzi jak złoto.
wymiana oleju w automacie
- wymiana cześciowa - 2,5 litra oleju
odkręcamy korek spustowy, wylewamy stary olej, przez lejek do rurki bagnetu wlewamy 2.5 litra świeżego oleju.
za jakiś czas możemy powtórzyć procedurę - można też zrobić wymianę dynamiczną przez wymiennik, ale to więcej ...dłubania i ryzyko posypania się zużytej skrzynki.
wskazówka - stan oleju na dolnej kresce na zimnym - 22 stC oleju to stan pomiędzy kreskami - idealny - na rozgrzanym czyli tak jak się powinno sprawdzać.
po tej wymianie skrzynia chodzi jak złoto.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
obyło się bez okupacji wydziału komunikacji
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 205 gentry aftomat - woocash
FF jako Fantastyczny Francuz?
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
niezły fart że to litery F a nie N czy coś ;P
jak widać życzliwość jeszcze istnieje
także mam teraz dwa samochody z "205" w rejestracji i literą "F" ;P
jak widać życzliwość jeszcze istnieje
także mam teraz dwa samochody z "205" w rejestracji i literą "F" ;P
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6944
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 205 gentry aftomat - woocash
French Fries, French F*ck, French Freak, Funny Farmer, Figo Fagot, Francuska Ferajna, Finalna Fanaberia, Faktycznie Fajny - jest parę ciekawych rozwinięć skrótu
Cieszę się, że się udało. I chyba nikomu w wydziale komunikacji korona z głowy nie spadła, co?
Cieszę się, że się udało. I chyba nikomu w wydziale komunikacji korona z głowy nie spadła, co?
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
nikomu nie spadła
w ogóle to było mniej więcej tak..
kierownik - wie pan, jak ja poszedłem do wydziału u mnie w miescie i chcialem żeby mi zatrzymali numery, a mnie znają to powiedzieli że nie ma mowy
ja- i jak się pan czuł? /poleciałem zawodowo ;P/
kierownik - poproszę numer telefonu
pana kierownika bardzo pozdrawiam i dziękuję
w ogóle to było mniej więcej tak..
kierownik - wie pan, jak ja poszedłem do wydziału u mnie w miescie i chcialem żeby mi zatrzymali numery, a mnie znają to powiedzieli że nie ma mowy
ja- i jak się pan czuł? /poleciałem zawodowo ;P/
kierownik - poproszę numer telefonu
pana kierownika bardzo pozdrawiam i dziękuję
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 gentry aftomat - woocash
205 Fajna Fura
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
dzisiaj ogarnąłem /przynjmniej mam nadzieję.../ kwestie stukowego - ciężkiego zapalania
otóż... po prostu trzeba było czytać ze zrozumieniem...
po pierwsze - przepływka od slavko rozwiązała kwestie stukowego bo zalewała lekko silnik - po psiknięciu palnej cieczy do dolotu silnik gasł - tak go przelewało - napięcie z magicznego kabelka było ok 3V i ani wolta więcej... ale stukowego prawie nie było... do tego zrobiłem 50 km na 11 litrach benzyny po mieście i coś uznałem że jest nei tak
po powrocie do mojej przepływki napięcie udało się bez problemu ustawić na te 6,8V ale stukowe dalej, zapłon opóźniony jeszcze bardziej - to nie zapalał dobrze /prawie wcale/ i przyduszało cholernie po dodaniu i odpuszczeniu gazu, więc śrubka dalej do regulacji, przy 6,8-7V zapala super, trzyma obroty równo /o niebo równiej niż jak było na zlocie/ i NIE STUKA.
mam tylko nadzieje, że się kipisz z panewkami nie narobił przez to stukowe, ale ono często nie występowało na szczęście.... ciśnienie oleju książkowe co najmniej..
____________________________________________________________________
to pytanie mam
śmierdzi paliwem - z korka wlewu.
wiem, że z baku idzie /powinien iść / przewód do zaworka przed filtrem węglowym, z filtra węglowego zdajsie do przepustnicy
ktos wie, jak sprawdzić czy to działa? kiedy zaworki się otwierają?
objaw oczywiście najsilniejszy gdy zatankuje jak jest zimno i wyjadę z chłodnego garażu jak jest gorąco.. wygląto to tak, jakby opary paliwa nie szły do filtra.
otóż... po prostu trzeba było czytać ze zrozumieniem...
po pierwsze - przepływka od slavko rozwiązała kwestie stukowego bo zalewała lekko silnik - po psiknięciu palnej cieczy do dolotu silnik gasł - tak go przelewało - napięcie z magicznego kabelka było ok 3V i ani wolta więcej... ale stukowego prawie nie było... do tego zrobiłem 50 km na 11 litrach benzyny po mieście i coś uznałem że jest nei tak
po powrocie do mojej przepływki napięcie udało się bez problemu ustawić na te 6,8V ale stukowe dalej, zapłon opóźniony jeszcze bardziej - to nie zapalał dobrze /prawie wcale/ i przyduszało cholernie po dodaniu i odpuszczeniu gazu, więc śrubka dalej do regulacji, przy 6,8-7V zapala super, trzyma obroty równo /o niebo równiej niż jak było na zlocie/ i NIE STUKA.
mam tylko nadzieje, że się kipisz z panewkami nie narobił przez to stukowe, ale ono często nie występowało na szczęście.... ciśnienie oleju książkowe co najmniej..
____________________________________________________________________
to pytanie mam
śmierdzi paliwem - z korka wlewu.
wiem, że z baku idzie /powinien iść / przewód do zaworka przed filtrem węglowym, z filtra węglowego zdajsie do przepustnicy
ktos wie, jak sprawdzić czy to działa? kiedy zaworki się otwierają?
objaw oczywiście najsilniejszy gdy zatankuje jak jest zimno i wyjadę z chłodnego garażu jak jest gorąco.. wygląto to tak, jakby opary paliwa nie szły do filtra.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
ajajajajajajjj...
kryzys na świecie a ja własnie spaliłem z 10 litrów benzyny na bezsensowną jazdę po mieście ;P
udało się założyć pierwszą ratującą dupę kontrę po tych kilku latach bezczynności, pomimo automatu zadziwić kilku niepełnosprytnych na światłach /choć nie wiem.... pokusić się o startowanie z neutrala...? /
w każdym razie po wjeździe do garażu ryk wentylatorów, zapach paliwa i gumy z opon.. miodzio to lubię.....
... choć wypadałoby jednak mieć te "kilka" KM więcej i może jednak manuala do takich zabaw.
kryzys na świecie a ja własnie spaliłem z 10 litrów benzyny na bezsensowną jazdę po mieście ;P
udało się założyć pierwszą ratującą dupę kontrę po tych kilku latach bezczynności, pomimo automatu zadziwić kilku niepełnosprytnych na światłach /choć nie wiem.... pokusić się o startowanie z neutrala...? /
w każdym razie po wjeździe do garażu ryk wentylatorów, zapach paliwa i gumy z opon.. miodzio to lubię.....
... choć wypadałoby jednak mieć te "kilka" KM więcej i może jednak manuala do takich zabaw.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 gentry aftomat - woocash
Moje Gentry z tego właśnie powodu od razu po przyjeździe do Krakowa wjechało do Garage i wyjechało już z manualem...woocash pisze:ajajajajajajjj...
kryzys na świecie a ja własnie spaliłem z 10 litrów benzyny na bezsensowną jazdę po mieście ;P
udało się założyć pierwszą ratującą dupę kontrę po tych kilku latach bezczynności, pomimo automatu zadziwić kilku niepełnosprytnych na światłach /choć nie wiem.... pokusić się o startowanie z neutrala...? /
w każdym razie po wjeździe do garażu ryk wentylatorów, zapach paliwa i gumy z opon.. miodzio to lubię.....
... choć wypadałoby jednak mieć te "kilka" KM więcej i może jednak manuala do takich zabaw.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
Moje Gentry z tego właśnie powodu od razu po przyjeździe do Krakowa wjechało do Garage i wyjechało już z manualem...
ech.... to już chyba wolę zaryzykować rozwód i rozejrzeć się za drugim pugiem
a potem to już jakoś poleci, prawda?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: 205 gentry aftomat - woocash
No poleci, poleci... Nic nie zrobisz.woocash pisze:Moje Gentry z tego właśnie powodu od razu po przyjeździe do Krakowa wjechało do Garage i wyjechało już z manualem...
ech.... to już chyba wolę zaryzykować rozwód i rozejrzeć się za drugim pugiem
a potem to już jakoś poleci, prawda?
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 gentry aftomat - woocash
ech....
mam wrażenie że niemcom nie szkoda kasy na części, ale na mechanikach oszczędzają...
no chyba że ci mechanicy to takie paproki.. pasek alternatora nowy - ale naciągnięty jak struna /za mocno/ śruby miski były dopierdzielone tak że ho ho /bankowo powyżej 20 Nm/ a filtr oleju to szkoda gadać.. ręką na pewno nikt go nie dokręcił tak mocno.
no zero wyczucia.. z tego paska to jest teraz wyczuwalny luz na łożyskach alternatora... muszę się rozglądnąć za nimi.
mam wrażenie że niemcom nie szkoda kasy na części, ale na mechanikach oszczędzają...
no chyba że ci mechanicy to takie paproki.. pasek alternatora nowy - ale naciągnięty jak struna /za mocno/ śruby miski były dopierdzielone tak że ho ho /bankowo powyżej 20 Nm/ a filtr oleju to szkoda gadać.. ręką na pewno nikt go nie dokręcił tak mocno.
no zero wyczucia.. z tego paska to jest teraz wyczuwalny luz na łożyskach alternatora... muszę się rozglądnąć za nimi.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]