Odbudowa 1,9 GTi
- duży gti
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 kwie czw, 2012 12:55 am
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTi, Impreza WRX
- Numer Gadu-gadu: 5804326
Odbudowa 1,9 GTi
Hej,
nadszedł czas na powrót na forum i zajęcie się moim GTi. Samochód posiadam od 11 lat jest to 1,9 z 89 roku. Auto poza standardowym wyposażeniem GTi posiada wspomaganie kierownicy i elektryczny szyberdach. Początkowo GTI był przeznaczony do codziennego przemieszczania się potem doszły starty w różnych pojeżdżawkach. W międzyczasie samochód częściowo został pozbawiony środka, wyleciały seryjne fotele i pojawiły się kubełki. Przez ostatnie 5 lat samochód stał i czekał na lepsze czasy. W poprzednim roku rozpocząłem prace nad odświeżeniem lakieru. Z biegiem czasu projekt zaczął się rozrastać. Na chwilę obecną samochód został pozbawiony silnika. Kilka lat temu jak robiłem jego remont wpadłem na pomysł żeby mechanik pomalował komorę w kolorze białym, niestety praca została wykonana bardzo niestarannie i obecnie pracuje nad poprawieniem tego błędu, pod maskę znowu wróci kolor grafitowy. Ze względu na to że wszystko mam już na wierzchu całe zawieszenie przejdzie kurację odświeżającą. Większość części jest już oczyszczona i czeka na lakierowanie. W międzyczasie uporałem się z wiązką elektryczną. Warto było spędzić kilka wieczorów z lutownicą w rękach, bardzo dużo kabli zostało wymienionych na nowe, każda nawet pojedynczą wiązka umieszczona jest w peszlach dla dodatkowej ochrony.
Plan do wykonania na najbliższe tygodnie:
- ogarnięcie komory silnika
- odświeżenie zawieszenia i wymiana jego elementów na nowe
- naprawa podłogi
- wspawanie lewego okulara (blacharz który robił poprzednią naprawę stwierdził że nie warto bo nie jest tak źle)
- przygotowanie samochodu do lakierowania
Kilka fotek z prac
nadszedł czas na powrót na forum i zajęcie się moim GTi. Samochód posiadam od 11 lat jest to 1,9 z 89 roku. Auto poza standardowym wyposażeniem GTi posiada wspomaganie kierownicy i elektryczny szyberdach. Początkowo GTI był przeznaczony do codziennego przemieszczania się potem doszły starty w różnych pojeżdżawkach. W międzyczasie samochód częściowo został pozbawiony środka, wyleciały seryjne fotele i pojawiły się kubełki. Przez ostatnie 5 lat samochód stał i czekał na lepsze czasy. W poprzednim roku rozpocząłem prace nad odświeżeniem lakieru. Z biegiem czasu projekt zaczął się rozrastać. Na chwilę obecną samochód został pozbawiony silnika. Kilka lat temu jak robiłem jego remont wpadłem na pomysł żeby mechanik pomalował komorę w kolorze białym, niestety praca została wykonana bardzo niestarannie i obecnie pracuje nad poprawieniem tego błędu, pod maskę znowu wróci kolor grafitowy. Ze względu na to że wszystko mam już na wierzchu całe zawieszenie przejdzie kurację odświeżającą. Większość części jest już oczyszczona i czeka na lakierowanie. W międzyczasie uporałem się z wiązką elektryczną. Warto było spędzić kilka wieczorów z lutownicą w rękach, bardzo dużo kabli zostało wymienionych na nowe, każda nawet pojedynczą wiązka umieszczona jest w peszlach dla dodatkowej ochrony.
Plan do wykonania na najbliższe tygodnie:
- ogarnięcie komory silnika
- odświeżenie zawieszenia i wymiana jego elementów na nowe
- naprawa podłogi
- wspawanie lewego okulara (blacharz który robił poprzednią naprawę stwierdził że nie warto bo nie jest tak źle)
- przygotowanie samochodu do lakierowania
Kilka fotek z prac
Ostatnio zmieniony 24 lip czw, 2014 11:57 pm przez duży gti, łącznie zmieniany 3 razy.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Życzę wytrwałości bo cel jest zacny
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Odbudowa 1,9 GTi
No, z tą komorą to faktycznie ktoś się wybitnie nie starał
Życzę powodzenia i wytrwałości w pracach nad Pugiem, Trzymam Kciuki
Życzę powodzenia i wytrwałości w pracach nad Pugiem, Trzymam Kciuki
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Fajnie, że założyłeś temat.
Może zobaczę na żywo w przyszłym tygodniu.
Części też na przyszły tydzień pewnie będą odkopane
Może zobaczę na żywo w przyszłym tygodniu.
Części też na przyszły tydzień pewnie będą odkopane
- duży gti
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 kwie czw, 2012 12:55 am
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTi, Impreza WRX
- Numer Gadu-gadu: 5804326
Re: Odbudowa 1,9 GTi
A zapraszam na oględziny, daleko do siebie nie mamy w pierwszej kolejności potrzebuję kolektor bo silnik niedługo ma wrócić na miejsce.
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Odbudowa 1,9 GTi
będziesz wracał do oryginału czy dalej jako rajdówka bedzie robil ?
- duży gti
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 kwie czw, 2012 12:55 am
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTi, Impreza WRX
- Numer Gadu-gadu: 5804326
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Właściwie to nadal jest oryginał tylko nie ma foteli do fabryki wracać nie będę a przynajmniej nie teraz. Wszystkie części oczywiście mam zachowane. Wnętrze nie do końca jest wybebeszone, zostały wszystkie plastiki i czerwona wykładzina do której po prostu mam słabość . Podczas rozbierania środka wyleciało fabryczne wygłuszenie podłogi, nie było już w jednym kawałku i nałapało wilgoci. Zobaczymy jak będzie wyglądać wykładzina bez tego elementu.
- duży gti
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 kwie czw, 2012 12:55 am
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTi, Impreza WRX
- Numer Gadu-gadu: 5804326
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Kolejne postępy w pracach nas samochodem. Komora silnika została oczyszczona z białej farby i korozji która pojawiła się w kilku miejscach. Na szczęście nic nie jest mocno zeżarte, rdza była tylko powierzchownie. Miejsca gdzie było czyszczone do samej blachy dostały kilka warstw brunoxa. Po zabezpieczeniu wszystkiego co nie miało być malowane położyłem podkład akrylowy. Niestety czeka mnie trochę szlifowania bo miejscami powierzchnia nie jest gładka chyba trochę za słabo podlałem rozcieńczalnika albo kompresor trochę za słaby bo mam do dyspozycji tylko 25 litrów.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Mozesz zdradzic szczegoly tego elektrycznego szybra??
- duży gti
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 12 kwie czw, 2012 12:55 am
- Posiadany PUG: 205 1,9 GTi, Impreza WRX
- Numer Gadu-gadu: 5804326
Re: Odp: Odbudowa 1,9 GTi
Wymiarowo mniejszy i wyższy od tego co widziałem w innych 205, przycisk do odsuwania wbudowany obok lampki pasujący w miejsce zaślepki. Silnik na tyle szyberdachu. Chyba najlepiej jak zrobie foto jak to wszystko wygląda. Jak będe rozbierał do malowania obfoce wszystkie elementy.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Odbudowa 1,9 GTi
Dzieki