Płukanie silnika, opinie
- krymek686
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 13 lut śr, 2013 12:23 am
- Posiadany PUG: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe
- Lokalizacja: Żyrardow
Płukanie silnika, opinie
Zainteresował mnie ten temat co sądzicie. Płukanie silnika przed wymianą oleju czy robić czy nie, czy może się od tego silnik "rozlecieć". Troche opinii o tym jest podzielonych Zamierzam coś takiego robić w CTI przebieg ponad 220000 km. Auto stało 3 lata ostatnio i nie mam pojęcia jaki olej jest w silniku. Zamierzam po wypłukaniu go zalać jakiś dobry półsyntetyk (przy okazji co polecacie ).Przykładowo filmik na temat
https://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c oraz drugi na temat płukanie ogólnie całego silnika, chciałbym aby też ktoś się wypowiedział czy jest to opłacalne
https://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg
Dodam że zalaliśmy kiedyś z ojcem do renault safrane 2.1 TD półsyntetyk (wcześniej jeździł na mineralu) i zaczął silnik stukać i szybko zmieniliśmy z powrotem na mineral i znowu zaczął chodzić prawidłowo i jeździ do tej pory
https://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c oraz drugi na temat płukanie ogólnie całego silnika, chciałbym aby też ktoś się wypowiedział czy jest to opłacalne
https://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg
Dodam że zalaliśmy kiedyś z ojcem do renault safrane 2.1 TD półsyntetyk (wcześniej jeździł na mineralu) i zaczął silnik stukać i szybko zmieniliśmy z powrotem na mineral i znowu zaczął chodzić prawidłowo i jeździ do tej pory
- krymek686
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 13 lut śr, 2013 12:23 am
- Posiadany PUG: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe
- Lokalizacja: Żyrardow
Re: Płukanie silnika, opinie
Coś, ktoś się wypowie
Re: Płukanie silnika, opinie
Jak się trzymał wyłącznie na oleju, to się rozleci. Jak jest zdrowy, to nic mu nie będzie.krymek686 pisze:Zainteresował mnie ten temat co sądzicie. Płukanie silnika przed wymianą oleju czy robić czy nie, czy może się od tego silnik "rozlecieć".
Może dobrze byłoby zajrzeć mu do środka i przy okazji powymieniać wszelkie uszczelniacze? Nie licz na to, że ktoś to zrobił przed tobą. Najmarniej 20 lat te gumki mają. Ja bym w każdym bądź razie tak zrobił. Od płukanki można zacząć, najwyżej będzie mniej roboty później. Co do oleju.... Jak zamierzasz jeździć? Po bułki z teściową, czy po torze? Osobiście polecę Motula X-cess 8100 5W40. Oczywiście są lepsze, na forum znajdziesz Millersa, co będzie lepszym wyborem w niektórych parametrach (o ile mówimy o oleju popularnie nazywanym pół syntetycznym, czyli dobrym mineralnym z duużą ilością dodatków ) Na tor jest kilka lepszych olejów, także Millers...krymek686 pisze:Zamierzam coś takiego robić w CTI przebieg ponad 220000 km. Auto stało 3 lata ostatnio i nie mam pojęcia jaki olej jest w silniku. Zamierzam po wypłukaniu go zalać jakiś dobry półsyntetyk (przy okazji co polecacie )
Liqui Moly też działa, z tym że bardziej ta profesjonalna. http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... h-05-litrakrymek686 pisze:.Przykładowo filmik na temat
https://www.youtube.com/watch?v=9qnUizISu9c oraz drugi na temat płukanie ogólnie całego silnika, chciałbym aby też ktoś się wypowiedział czy jest to opłacalne
https://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg
Na zwiększenie mocy bym nie liczył, co najwyżej na częściowe odzyskanie tych koni, co to się rozbiegły po polach i łąkach w Niemczech i Francji...
No, zarżnięty silnik rzeczywiście na chwilę można ożywić olejem mineralnym, ale wytartych panewek tym nie odnowisz...krymek686 pisze:Dodam że zalaliśmy kiedyś z ojcem do renault safrane 2.1 TD półsyntetyk (wcześniej jeździł na mineralu) i zaczął silnik stukać i szybko zmieniliśmy z powrotem na mineral i znowu zaczął chodzić prawidłowo i jeździ do tej pory
Ale ja się nie znam, na przepływomierz mówię "turbo"
- krymek686
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 13 lut śr, 2013 12:23 am
- Posiadany PUG: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe
- Lokalizacja: Żyrardow
Re: Płukanie silnika, opinie
Cti na żadne tory się nie nadaje (Chyba że mi silnik pierdyknie to będzie swap na mi16+ zawiecha gti ale to raczej bardzo odległe czasy)
Troche czytałem i ogólnie pisze że lepiej aut z takim przebiegiem lać półsyntetyk w sensie najbezpieczniej niż syntetyk.Auto głównie użytkowane będzie weekendowo ale raczej bardziej dynamicznie
Na dodatkowe konie nie licze bo to fizycznie niemożliwe tylko na troszkę odzyskanie tych fabrycznych.
Przy okazji jaki kupić rozrząd, może być coś takiego pierwsze lepsze z allegro http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-pe ... 29993.html czy coś innego
Troche czytałem i ogólnie pisze że lepiej aut z takim przebiegiem lać półsyntetyk w sensie najbezpieczniej niż syntetyk.Auto głównie użytkowane będzie weekendowo ale raczej bardziej dynamicznie
Na dodatkowe konie nie licze bo to fizycznie niemożliwe tylko na troszkę odzyskanie tych fabrycznych.
Przy okazji jaki kupić rozrząd, może być coś takiego pierwsze lepsze z allegro http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-pe ... 29993.html czy coś innego
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
Wypowiem się później zarobionym jak uj
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- krymek686
- Nowicjusz
- Posty: 67
- Rejestracja: 13 lut śr, 2013 12:23 am
- Posiadany PUG: 1,9 CTI, 206 S16, Sebring coupe
- Lokalizacja: Żyrardow
Re: Płukanie silnika, opinie
Nowszy czyli jaki 90r.krzyska pisze:Masz tam nowszy typ rozrzadu?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
Były 2 rodzaje napinania rozrządu. Rolka na sprężynie i rolka mimośrodowa, jak w aukcji powyżej. Przed 1992 rokiem powinna być rolka na sprężynie.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Slavko
- Junior
- Posty: 276
- Rejestracja: 30 mar pn, 2009 9:50 am
- Posiadany PUG: 205 XRD 91`
- Numer Gadu-gadu: 6259259
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
W zależności od napinacza były też różne paski.
Re: Płukanie silnika, opinie
Interesowałem się tym tematem ostatnio, z tym że nie na przykładzie 205.
Wiele osób mówiło mi że po płukaniu silnik się "rozczelnił" przez co brał więcej oleju. Oczywiście w minimalnych ilościach.
Większość mechaników powiedziało że zamiast płukanki lepiej wymienić olej. Przejechać ok. 1500 PLN i zmienić znowu. Koszt większy niestety. Tyczy się to oczywiście silników, które długo stały, albo nie wiadomo co w nich płynie
Wiele osób mówiło mi że po płukaniu silnik się "rozczelnił" przez co brał więcej oleju. Oczywiście w minimalnych ilościach.
Większość mechaników powiedziało że zamiast płukanki lepiej wymienić olej. Przejechać ok. 1500 PLN i zmienić znowu. Koszt większy niestety. Tyczy się to oczywiście silników, które długo stały, albo nie wiadomo co w nich płynie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
Jeśli już mówimy o płukaniu nowym olejem przez około 1500 km to TYLKO i wyłącznie dobrej klasy olej mineralny , gdyż mają one wyższą liczbę TBN ( zasadową ) która odzwierciedla stopień oczyszczania wnętrza silnika i utrzymywania zanieczyszczeń w formie zdyspergowanej w objętości oleju.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Płukanie silnika, opinie
formie zdyspergowanej w objętości oleju.
doktoryzujesz się?
wyższe tbn mają z tego co wiem oleje do diesla
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
No trochę czasem juz gadam jak "docęt" za PRL-u...
zgadza sie te typowe do diesla maja TBN na poziomie 13 - 14 ..ale kto teraz kupuje oleje typowe do diesla...wiekszość to unisex...chociaż np Total i Shell robią typowe dieslaki
zgadza sie te typowe do diesla maja TBN na poziomie 13 - 14 ..ale kto teraz kupuje oleje typowe do diesla...wiekszość to unisex...chociaż np Total i Shell robią typowe dieslaki
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Płukanie silnika, opinie
Odgrzewamy kotleta ?
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl