Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Witam,
samochód kupiłem z "tuningową" gałką MOMO, która choć metalowa to się rozpadła. Chciałem wrócić do serii, ale jak widać na poniższym zdjęciu - ewidentnie czegoś brakuje. Wydaje mi się, że ktoś upiłował kawałek drążka - ale czy nie powinno tam być jakiegoś dodatkowego elementu mocujacego? Bo średnica otworu gałki jest dużo większa niż średnica drążka...
samochód kupiłem z "tuningową" gałką MOMO, która choć metalowa to się rozpadła. Chciałem wrócić do serii, ale jak widać na poniższym zdjęciu - ewidentnie czegoś brakuje. Wydaje mi się, że ktoś upiłował kawałek drążka - ale czy nie powinno tam być jakiegoś dodatkowego elementu mocujacego? Bo średnica otworu gałki jest dużo większa niż średnica drążka...
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Pozdrawiam, MK
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Frezowane na drążku , masz ucięty drążek i nic nie zrobiszMichalKowalski pisze:Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Pozdrawiam, MK
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Dzięki.
Coś wykombinuję (otwór w drążku i przykręcenie czegoś na czym będzie się trzymać gałka), bo na kolejną tuningową nie mam ochoty.
MK
Coś wykombinuję (otwór w drążku i przykręcenie czegoś na czym będzie się trzymać gałka), bo na kolejną tuningową nie mam ochoty.
MK
robson pisze:Frezowane na drążku , masz ucięty drążek i nic nie zrobiszMichalKowalski pisze:Te karby to są na drążku wyfrezowane czy jest to jakaś oddzielna część?mlody333 pisze:Ktoś skrócił drążek zmiany biegów jego końcówka powinna być trochę karbowana tak, żeby gałka mogła się o te karby "zahaczyć" te karby powinny wejść w krzyżyk w gałce widoczny na zdjęciu.
Pozdrawiam, MK
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Jakby co to mam drążek oryginalny
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
A ile to jest zabawy z wymianą drążka? Bo nie mam kompletnie pojęcia. Da radę bez podnoszenia?DJPreZes pisze:Jakby co to mam drążek oryginalny
Tyle, że z drugiej strony ja trochę rozumiem tego co obciął drążek. W oryginale można sobie galka zęby wybić...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
jakby co to mam gdzieś /wiem gdzie w sumie/ tą odciętą część
nie z twojego puga.. sam nie wiem skąd - chyba w greenie skracałem drążek - smarkniesz migomatem raz i voila
nie z twojego puga.. sam nie wiem skąd - chyba w greenie skracałem drążek - smarkniesz migomatem raz i voila
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
A jednak coś mi się nie zgadza. Jeśli te karby są rzeczywiście wyfrezowane na drążku, to dlaczego u mnie górna część drążka jest (jak widać na zdjęciu) nawiercona? Aż mi się nie chce wierzyć, żeby ten kto odcinał nawiercał ten drążek...
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
http://allegro.pl/lewarek-dzwignia-zmia ... 43200.html Spójrz jak to powinno wyglądać
W tym podobnie: http://allegro.pl/drazek-zmiany-biegow- ... 91546.html
W tym podobnie: http://allegro.pl/drazek-zmiany-biegow- ... 91546.html
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
No na tym drugim jest jakaś czarna linia idąca wpoprzek tuż poniżej części frezowanej.
Ale widzę, że chyba najłatwiej będzie w moim przypadku rozwiercić część przewidzianą na frezowanie w gałce do średnicy drążka i porządnie zalać to klejem przed nałożeniem.
Ale widzę, że chyba najłatwiej będzie w moim przypadku rozwiercić część przewidzianą na frezowanie w gałce do średnicy drążka i porządnie zalać to klejem przed nałożeniem.
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Weż pod uwagę ,że jak spieprzysz gałke ( ci się rozleci )to ciężko kupić nowąMichalKowalski pisze:No na tym drugim jest jakaś czarna linia idąca wpoprzek tuż poniżej części frezowanej.
Ale widzę, że chyba najłatwiej będzie w moim przypadku rozwiercić część przewidzianą na frezowanie w gałce do średnicy drążka i porządnie zalać to klejem przed nałożeniem.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
Drążek przez długość karbowania jest nawiercony, zagnieciony w taki kwadrat, wiec nic dziwnego ze to tak wyglada...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Czego tu brakuje? (gałka dźwigni zmiany biegów)
wymiana drążka to zdjęcie tunelu środkowego odkręcenie nakrętek mocujących blachę dostanie się pod gumę i odkręcenie następnej nakrętki plus wyjecie śruby, od dołu trzeba zdjąć cięgło z kulki, wszystko myślę, że do ogarnięcia bez podnoszenia przy seryjnej wysokości zawieszenia ale legnąć się będziesz musiał
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1