Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Przejrzałem trochę tematów na forum dotyczących hamulców ale nadal mam wątpliwości i pytania.
Jak poprawić skuteczność hamowania w pugu? Jako że mam prawdopodobnie klocki i tarcze do wymiany zastanawiam się również nad wymianą zacisków. Czy taki zabieg wystarczy żeby hamować bezpiecznie? Czy należałoby do tego wymienić jeszcze pompę hamulcową (jeśli tak to na jaką). Czy coś więcej trzeba modyfikować?
Z przeczytanych tematów wynika że pasujące p&P i lepsze od moich standardowych zacisków są:
Girlingi z GTi pod tarcze 247
Girlingi z 309 pod tarcze 247
Girlingi z 306D pod tarcze ....????
Zaciski z Renault 19 (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Clio ph1 (jakie?, pod jaką tarcze?)
Zaciski z ZX (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Saxo vts (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko vts?)
Zaciski z 106 ralley (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko ralley?)
Czy te zaciski będą wchodzić na felgi 13' jeśli tak to na jakie, jeśli nie to jakie felgi pod takie zaciski?
Czy cała operacja z wymianą zacisków ma sens czy różnica jest odczuwalna? Dużo z tym roboty?
A może warto tylko zregenerować stare Bendixy?
Kolejne pewnie się pojawią
Jak poprawić skuteczność hamowania w pugu? Jako że mam prawdopodobnie klocki i tarcze do wymiany zastanawiam się również nad wymianą zacisków. Czy taki zabieg wystarczy żeby hamować bezpiecznie? Czy należałoby do tego wymienić jeszcze pompę hamulcową (jeśli tak to na jaką). Czy coś więcej trzeba modyfikować?
Z przeczytanych tematów wynika że pasujące p&P i lepsze od moich standardowych zacisków są:
Girlingi z GTi pod tarcze 247
Girlingi z 309 pod tarcze 247
Girlingi z 306D pod tarcze ....????
Zaciski z Renault 19 (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Clio ph1 (jakie?, pod jaką tarcze?)
Zaciski z ZX (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika?)
Zaciski z Saxo vts (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko vts?)
Zaciski z 106 ralley (jakie?, pod jaką tarcze?, z jakiego rocznika? czy tylko ralley?)
Czy te zaciski będą wchodzić na felgi 13' jeśli tak to na jakie, jeśli nie to jakie felgi pod takie zaciski?
Czy cała operacja z wymianą zacisków ma sens czy różnica jest odczuwalna? Dużo z tym roboty?
A może warto tylko zregenerować stare Bendixy?
Kolejne pewnie się pojawią
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Zmiana bendixów na GTI czy wszystko inne z tej listy poza 309 , 106 i Saxo (bo nie jestem pewny czy to te zaciski a nie inne) ma ogromny sens. Hamowanie poprawia się znacznie.
Pompy nie trzeba wymieniać, ale można - np. z 406, ale z wersji bez ABS, żeby miała 4 wyjścia.
Co do felg - mi żadne 13 z tych które mam nie wchodzą, ale istnieją 13 calowe felgi pasujące pod te zaciski
Pompy nie trzeba wymieniać, ale można - np. z 406, ale z wersji bez ABS, żeby miała 4 wyjścia.
Co do felg - mi żadne 13 z tych które mam nie wchodzą, ale istnieją 13 calowe felgi pasujące pod te zaciski
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Ja kombinowałem z różnymi opcjami.
Na początku zregenerowałem Bendix'y do tego nowe tarcze i klocki ale nie wiele to dało. Następnie wymieniłem serwo na GTi'kowe i już była odczuwalna różnica. Do tego dorzuciłem pompę z 406 oraz zaciski i tarcze z Gita. Hamulec twardy jak skała ale czujesz, że hamuje przy lekkim naciśnięciu pedała. Co prawda nie udało mi się jeszcze zblokować kół przy oponach 195/50/15 ale to nawet lepiej. Przy wymianie zacisków na Girlingi potrzebujesz krótszych śrub do przykręcenia do zwrotnicy.
EDIT:
Co do felg: 13" muszą mieć chyba ET mniejsze niż 28.
Na początku zregenerowałem Bendix'y do tego nowe tarcze i klocki ale nie wiele to dało. Następnie wymieniłem serwo na GTi'kowe i już była odczuwalna różnica. Do tego dorzuciłem pompę z 406 oraz zaciski i tarcze z Gita. Hamulec twardy jak skała ale czujesz, że hamuje przy lekkim naciśnięciu pedała. Co prawda nie udało mi się jeszcze zblokować kół przy oponach 195/50/15 ale to nawet lepiej. Przy wymianie zacisków na Girlingi potrzebujesz krótszych śrub do przykręcenia do zwrotnicy.
EDIT:
Co do felg: 13" muszą mieć chyba ET mniejsze niż 28.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Pod felgi trzynastki wrzuciłem zaciski z 206 tarcze 247, tylko trochę lepiej, ale nie ma problemów z odpowietrznikami i zastanymi prowadnicami. w 206 są wentylowane tarcze 247 mm, ale takiego zestawu nie próbowałem założyć, jest szansa, że wejdzie pod felgę 13'
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
wszystkie te zaciski to prawdopodobnie będą girlingi/luacasy, ewentualnie w 106/saxo ate, zaciski girlinga bardzo poprawiają skuteczność hamowania, nawet załorzone pod seryjna pompę i nieetylowane tarcze, 13" musi mieć et raczej co najmniej 28 a nie mniej niż, na pewno siadają pod et 28, potrzebne ci będą do nich krótsze śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy(inna konstrukcja zacisku), powinno się też pokombinować z przewodami elastycznym, ale tu zdania są podzielone
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
106/saxo na wentylowanych miały bendixy chyba identyczne jak w 1.6 GTi, więc bez sensu się w to pchać.
Girling z 205/309 GTi to to samo. Mam takie na zwykłej pompie i serwie i sobie chwalę. Wczoraj kilka razy uratowały Garrosowi mordę, jak się zagapiłem
Przymierzałem i na lekko używany zestaw wchodzą stalówki 13 z ET20. ET28 opiera się rotorem o zacisk
Girling z 205/309 GTi to to samo. Mam takie na zwykłej pompie i serwie i sobie chwalę. Wczoraj kilka razy uratowały Garrosowi mordę, jak się zagapiłem
Przymierzałem i na lekko używany zestaw wchodzą stalówki 13 z ET20. ET28 opiera się rotorem o zacisk
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
dzięki za odpowiedzi, w takim razie będę szukał zacisków girling, a z felgami to wyjdzie w praniu najwyżej założę 14 :p
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Mam 13" z ET28 i tak jak pisze Grzesiek, zaciski z GTI ocierają o felgę. Dlatego jeździłem na 13 z zaciskami Bendix.Manwe pisze: 13" musi mieć et raczej co najmniej 28 a nie mniej niż, na pewno siadają pod et 28, ... powinno się też pokombinować z przewodami elastycznym, ale tu zdania są podzielone
U mnie są teraz Girlingi i przewód elastyczny od biedy. Nie ma problemu ze skręcaniem.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Przewód elastyczny pasuje od biedy. W Garrosie pół roku jeżdżę i nie widać, aby coś się z nim niepokojącego działo
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
a moje 13" et 28 wchodzą bez problemu, a wężyki widać w jednym miejscu że się lekko przycierają
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
To krokodyl Ci je podgryza pewnie. A z zaciskami może to zależy jeszcze od samego kształtu rotora felgi. Masz ory stalówki?Manwe pisze:a moje 13" et 28 wchodzą bez problemu, a wężyki widać w jednym miejscu że się lekko przycierają
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Popieprzone jest z tymi felgami Na kilka kompletów stalówek ET20 z okrągłymi otworami tylko jeden komplet michelin pasuje
Inna kwestia to stopień zużycia tarcz i klocków. Ja mam akurat praktycznie nowe.
Inna kwestia to stopień zużycia tarcz i klocków. Ja mam akurat praktycznie nowe.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- dzikson
- Maniak
- Posty: 1191
- Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205XS
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Po wymianie na wentylowane Girlingi z 1.9GTi z zablokowaniem kół na asfalcie nie ma u mnie problemu. Czasami przychodzi to nawet zbyt łatwo
Opony 185/55 R14, serwo i pompa zostały z 1.4XS, choć zastanawiam się jaki efekt przynioslaby zmiana na coś większego i bardziej wydajnego.
Przewody elastyczne warto zmieniać tylko wtedy, gdy zmienia się cały zawias i amortyzatory, na ktorych mozna je zamocować, choć nawet w takim przypadku nie jest to konieczne. Zakładanie dłuższych przewodów przy zwykłym zawiasie to strzał w kolano bo nie ma ich gdzie zaczepic i robi się problem.
Na efektywność hamowania znaczący wpływ ma jeszcze ustawienie rozpieracza w bębnach tylnej osi. Niestety, proste blaszki samoregulatorow to mechanizm dość zawodny, a jesli początkowo szczęki stoją zbyt daleko od powierzchni bębna, to reakcja układu jest opóźniona i brak wyczuwalnej twardości. Przynajmniej takie obserwacje mam w swoim aucie, gdzie tych niedoskonałości nie udało się jeszcze poprawić.
Opony 185/55 R14, serwo i pompa zostały z 1.4XS, choć zastanawiam się jaki efekt przynioslaby zmiana na coś większego i bardziej wydajnego.
Przewody elastyczne warto zmieniać tylko wtedy, gdy zmienia się cały zawias i amortyzatory, na ktorych mozna je zamocować, choć nawet w takim przypadku nie jest to konieczne. Zakładanie dłuższych przewodów przy zwykłym zawiasie to strzał w kolano bo nie ma ich gdzie zaczepic i robi się problem.
Na efektywność hamowania znaczący wpływ ma jeszcze ustawienie rozpieracza w bębnach tylnej osi. Niestety, proste blaszki samoregulatorow to mechanizm dość zawodny, a jesli początkowo szczęki stoją zbyt daleko od powierzchni bębna, to reakcja układu jest opóźniona i brak wyczuwalnej twardości. Przynajmniej takie obserwacje mam w swoim aucie, gdzie tych niedoskonałości nie udało się jeszcze poprawić.
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Od czego w takim razie założyć przewód hamulcowy żeby miał odpowiednią długość? DO budy NIE-GTi oczywiście.
I czy taka pompa będzie ok?
http://allegro.pl/peugeot-406-1-8-16v-p ... 22911.html
I czy taka pompa będzie ok?
http://allegro.pl/peugeot-406-1-8-16v-p ... 22911.html
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Ja mam przewody do budy nie GTI i nie ma problemu. Pompę mam identyczną jak ta z aukcji.simon3 pisze:Od czego w takim razie założyć przewód hamulcowy żeby miał odpowiednią długość? DO budy NIE-GTi oczywiście.
I czy taka pompa będzie ok?
http://allegro.pl/peugeot-406-1-8-16v-p ... 22911.html
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"