Witam, mam kilka pytań. Posiadam TU9
1.Kupiłem sprzęgło 180mm - wejdzie ?
2.Wysoko mi łapie aktualnie sprzęgło, czy jak wymienię komplet sprzęgła to linkę też muszę, jeśli tak to na jaką bo na tej lince miękko chodzi, chciałbym ten sam efekt.
3.Ile cm mam kupić linkę o ile będzie potrzebna.
Wiem głupie pytania, ale 2 raz wymieniam sprzęgło, a pierwszy raz tylko pomagałem. Teraz muszę sam to zrobić w końcu, nie oddaje do mechanika bo kończy się to źle.
Sprzęgło i Linka
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Sprzęgło i Linka
nie mam 100% ale z tym mniejszym większym sprzęgłem to chyba jest taki sam motyw jak w axie gdzie tylko tarcza była mniejsza i wszystko pasuje
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Sprzęgło i Linka
Nie przejmuj się kto pyta nie błądzi. Dobrze, że coś sam robisz, bo co niektórzy tylko dużo piszą. Co do linki jak lekko chodzi to nie ma potrzeby jej wymieniać, ma dość dużą możliwość regulacji na śrubie przy skrzyni (są dwie jedna regulacyjna i druga do kontry). Jak masz etzholda to tam jest opisane jak ustawić skok pedału sprzęgła. Generalnie sprowadza się do mierzenia skoku pedału w kabinie miarką i kręcenia śrubką przy skrzyni, żeby uzyskać właściwą odległość w kabinie. Sam robiłem zgodnie z instrukcją 1 raz w życiu i wszystko działa. PowodzeniaMuppet pisze:Witam, mam kilka pytań. Posiadam TU9
2.Wysoko mi łapie aktualnie sprzęgło, czy jak wymienię komplet sprzęgła to linkę też muszę, jeśli tak to na jaką bo na tej lince miękko chodzi, chciałbym ten sam efekt.
3.Ile cm mam kupić linkę o ile będzie potrzebna.
Wiem głupie pytania, ale 2 raz wymieniam sprzęgło, a pierwszy raz tylko pomagałem. Teraz muszę sam to zrobić w końcu, nie oddaje do mechanika bo kończy się to źle.
- Muppet
- Nowicjusz
- Posty: 64
- Rejestracja: 16 cze ndz, 2013 9:54 pm
- Posiadany PUG: Junior 1.0
- Numer Gadu-gadu: 13830997
Re: Sprzęgło i Linka
Co do sprzęgła, weszło jak masło, a nawet lepiej. Samochód na kobyłkach, silnik na lewarek i sam skrzynie zdjąłem. Było to dla mnie zaskoczenie że szło jak masło. Linka ta sama, czyli stara. Po zmontowaniu wszystkiego na swoje miejsce, odpaliłem silnik i zaczęła się regulacja, mniej więcej w połowie śruba, i delikatne regulacje, pedał łapie w połowie, mięciutko chodzi. Zastanawia mnie fakt że zrobił się efekt 0-1 sprzęgła, łapie od razu albo wysprzęglony, nie ma takiego delikatnego ruszania, tylko szarpie, albo nie przywykłem
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Sprzęgło i Linka
Nie przywykłeś, na początku przy nowym sprzęgle też tak miałem.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Sprzęgło i Linka
Nie wiem czy powinien łapać w połowie. Pan Etzhold mówi, że skok pedału powinien wynosić 140 mm. Skok mierzy się jako różnicę pomiędzy sprzęgłem nie wciśnięty, a wciśniętym, najlepiej mierzyć od krawędzi fotela.Muppet pisze:, mniej więcej w połowie śruba, i delikatne regulacje, pedał łapie w połowie, mięciutko chodzi. Zastanawia mnie fakt że zrobił się efekt 0-1 sprzęgła, łapie od razu albo wysprzęglony, nie ma takiego delikatnego ruszania, tylko szarpie, albo nie przywykłem
- Muppet
- Nowicjusz
- Posty: 64
- Rejestracja: 16 cze ndz, 2013 9:54 pm
- Posiadany PUG: Junior 1.0
- Numer Gadu-gadu: 13830997
Re: Sprzęgło i Linka
Ja tam mierzyłem na oko i łapie w połowie wysokości hamulca