Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
tu rzeczywiście chodzi o kształt rotoru felgi chyba, 13" z et 28 nie jest chyba stalówką montowaną ory w 205 ale jest to felga spotykana w peugeocie nie wiem czy nie partner na takich śmiga np.
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
A czy zaciski od:
Peugeot 206, 307, 406 będą pasowały p&p i poprawią skuteczność hamowania? Bo od tych aut jest pełno zacisków na allegro za grosze a znaleźć zaciski girling od GTI to niezłe wyzwanie...
			
			
									
						
										
						Peugeot 206, 307, 406 będą pasowały p&p i poprawią skuteczność hamowania? Bo od tych aut jest pełno zacisków na allegro za grosze a znaleźć zaciski girling od GTI to niezłe wyzwanie...
- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Z 206 wszystkie zaciski z każdej wersji silnikowej? I czy poprawi to skuteczność podobnie jak zaciski Girling z 205 Gti?grzesiek309 pisze:Z 206 na pewno, z 307 ponoć pasują, z 406 na bank nie pasują.
I czy np. zaciski z peugeot 206 Gti będą lepsze od zwykłych z 206?
- mlody333
 - Uzalezniony
 - Posty: 946
 - Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
 - Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Z 206 wchodzą na 100%. Ja mam takie z 1.1 z początku produkcji Bosch'e wchodzą na litą tarczę 244 mm jak w 205 i hamują przyzwoicie, ale do 1.4 są już za słabe (wg mnie), w odróżnieniu od standardowych nie ma problemu z odpowietrznikami i zacinaniem się prowadnic. Zaletą jest cena ja kupiłem po 15 zł za sztukę + zestawy naprawcze. Takie tarcze wchodzą pod niektóre felgi 13". Podejdą też na wentylowaną tarczę 244 mm, ale wtedy w grę wchodzi tylko felga 14". Na bank wchodzą też z 307 na tarczę wentylowaną 247 mm, ale na jakie felgi tego nie obadałem. Wszystkie opisywane zaciski do Bosche, rozstaw śrub identyczny jak w zwrotnicy 1.1, 1.4. Do montażu potrzebne są krótsze śruby, dostępne w każdym motoryzacyjnym. Przewody założyłem standardowe i jest ok. nie są zbyt długie, anie zbyt krótkie, nie obcierają.
			
			
									
						
										
						- bhejduk
 - Uzalezniony
 - Posty: 518
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
 - Lokalizacja: Łódź
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Zrobiłem trochę ponad 200 km na nowym zestawie hamulcy:
-Serwo z GTI
-Pompa około 21mm tłok
-Nowe przewody twarde i miękkie
-Zaciski Girling-bendix z przodu i wentylowana tarcza 244
-Tył to bębny z GTI (szersze, nowy bęben, szczęki, cylinderek)
Droga hamowania poprawiła się znacznie. Dwa razy przekonałem się że taki zestaw jest naprawdę skuteczny i że potrafi zablokować koła. Myślę że można by tą drogę poprawić stosując lepsze tarcze i klocki, w tej chwili mam tarcze i klocki firmy Roper
			
			
									
						
							-Serwo z GTI
-Pompa około 21mm tłok
-Nowe przewody twarde i miękkie
-Zaciski Girling-bendix z przodu i wentylowana tarcza 244
-Tył to bębny z GTI (szersze, nowy bęben, szczęki, cylinderek)
Droga hamowania poprawiła się znacznie. Dwa razy przekonałem się że taki zestaw jest naprawdę skuteczny i że potrafi zablokować koła. Myślę że można by tą drogę poprawić stosując lepsze tarcze i klocki, w tej chwili mam tarcze i klocki firmy Roper
Bartek jestem.
			
						- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Czy ktoś jest w stanie określić czy te zaciski podejdą p&p do XRa? Podobno są z 405, później jeździły w 309 108 KM. Jak oceniacie ich stan?
			
							
			
									
						
										
						- bhejduk
 - Uzalezniony
 - Posty: 518
 - Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
 - Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
 - Lokalizacja: Łódź
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Jak na moje oko podejdą bez kłopotu.
Sprawdź czy tłoczek się wysuwa i co ważne, prowadnice czy nie są zapieczone.
Kup sobie zestaw do regenerowania, wyczyść i wysmaruj, złóż na nowych gumkach i będzie ok.
			
			
									
						
							Sprawdź czy tłoczek się wysuwa i co ważne, prowadnice czy nie są zapieczone.
Kup sobie zestaw do regenerowania, wyczyść i wysmaruj, złóż na nowych gumkach i będzie ok.
Bartek jestem.
			
						- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
podejdą, rozłożyć wyczyścić, oprócz zapieczenia prowadnic sprawdź czy nie maja luzu już, żeby były na długo ładne i ładnie pracowały dobrze by było wypiaskować i pomalować proszkiem albo specjalna farba, polecam też użycie specjalnego smaru do hamulców a bron cie wszelka siła od zwykłej miedzianki  
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Zestaw do regenerowania do zacisków 205 Gti czy do zwykłej 205 czy do 405 z której podobno pochodzą?
			
			
									
						
										
						- Alimantado
 - Uzalezniony
 - Posty: 616
 - Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
 - Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Wieliczka
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Do zacisków od GTI. Tak przynajmniej mi się wydaje po wyglądzie.
			
			
									
						
							"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
			
						- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Macie jakiś patent na wyciągnięcie/ruszenie tłoczka ze zdemontowanych z samochodu zacisków? Albo jak sprawdzić czy tłoczek jest ok, bez montowania na samochód? Z zewnątrz widać sporo rdzy...
			
			
									
						
										
						- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Mój patent to przykręcenia kawałka przewodu elastycznego i dmuchnięcie sprężonym powietrzem. Działa znakomicie. Potrzebna tylko sprężarka i pistolet z cienką końcówką.
			
			
									
						
							Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- mlody333
 - Uzalezniony
 - Posty: 946
 - Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
 - Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
A ja wyciągałem obcęgami  
  wychodzi jeżeli kręci się w prawo i lewo jakbyś odkręcał śrubkę, a i należy wykręcić odpowietrznik i linkę. Bez wyjęcia nie sprawdzisz tłoczka bo dopiero wtedy widać jego powierzchnię i mikro wżery.
			
			
									
						
										
						- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Niestety nie dysponuje kompresorem 
, a przy wyciąganiu obcęgami można zapodać wd40 co by było lżej czy to nie najlepszy pomysł.