Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Nie wiem jak masz daleko, ale weź zaciski w torę podjedź na stację i dmuchnij z kompresora przez otwór od wężyka, jeśli wykręcisz odpowietrznik to pamietaj że musisz zatkać palcem otwór po nim przy wydmuchiwaniu tłoczka.
Cęgami też wyciągniesz, możesz podlać wd 40 uszczelniacz i tak wymieniasz
Cęgami też wyciągniesz, możesz podlać wd 40 uszczelniacz i tak wymieniasz
Bartek jestem.
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Tłoczek udało się wyciągnąć metodą z kompresorem ze stacji benzynowej
Teraz pytanie o prowadnice, w obu zaciskach są takie same zestawy tzn. jedna z prowadnic ma 3 płaskie fazowania na obwodzie a druga z nich jest w jakiejś gumie, czy to tak ma być? mam jakieś zaciski prawdopodobnie girlingi od 1.9 gti (chyba że ktoś to zaneguje bo pewności nie mam)
Tłoczek ma średnice 48mm, długość około 53.56mm
Prowadnice średnica około 11.8mm, a długoś około 59mm
Ktoś się orientuje czy te prowadnice są ok, i co za zaciski mam i jakie do tego tarcze i klocki?
UPDATE: tarcze zmierzone przez byłego właściciela średnica 245 ale takich chyba nie było więc będzie to pewnie 247, tarcze wentylowana czy nie koniecznie?
Teraz pytanie o prowadnice, w obu zaciskach są takie same zestawy tzn. jedna z prowadnic ma 3 płaskie fazowania na obwodzie a druga z nich jest w jakiejś gumie, czy to tak ma być? mam jakieś zaciski prawdopodobnie girlingi od 1.9 gti (chyba że ktoś to zaneguje bo pewności nie mam)
Tłoczek ma średnice 48mm, długość około 53.56mm
Prowadnice średnica około 11.8mm, a długoś około 59mm
Ktoś się orientuje czy te prowadnice są ok, i co za zaciski mam i jakie do tego tarcze i klocki?
UPDATE: tarcze zmierzone przez byłego właściciela średnica 245 ale takich chyba nie było więc będzie to pewnie 247, tarcze wentylowana czy nie koniecznie?
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Mnie się zdarzyło że w lewym i prawym zacisku średnice prowadnic miałem różne. Dodatkowo po jednej stronie była prowadnica z gumą, po drugiej nie.
Zaciski wypiaskuj i daj na proszek, ja czyściłem szczotką i malowałem farbą do zacisków i efekt początkowo ładny, ale trochę wilgoci i wychodzą wykwity rude, mimo wypalania pierwszej warstwy farby w piekarniku.
Zaciski wypiaskuj i daj na proszek, ja czyściłem szczotką i malowałem farbą do zacisków i efekt początkowo ładny, ale trochę wilgoci i wychodzą wykwity rude, mimo wypalania pierwszej warstwy farby w piekarniku.
Bartek jestem.
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Michał a czy jest szansa że zestaw: zaciski Girling 1.9gti + wentylowane tarcze 247mm grubość tarczy 20,4mm + klocki(nie wiem jakie?) wejdzie na felgę 13 z et28? Jaką u siebie masz taracze i klocki, bo mówiłeś że Ci podeszło?Manwe pisze:prowadnice takie maja być, tarcza zawsze lepiej wentylowana, na niewentylowanej zachodzi ryzyko, że przy kończących się klockach tłoczek wyjdzie za daleko
Ktoś montował tarcze wentylowane FERODO? Są w całkiem atrakcyjnej cenie 140zł komplet?
EDIT:
O taki zestaw do tych zacisków chciałem wrzucić:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... y-kpl.html
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... lcowa.html
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
ja montowałem na nowych klockach, ale na nie wentylowanej tarczy i podeszło pod felgę z koncernu psa o et 28 właśnie
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Pod ET28 nie wejdzie na wentylowanej tarczy Niektóre ET20 ledwo wchodzą na przy nowych tarczach i klockach.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Zakładałem felgę 13' z ET 28 na nowe klocki i wentylowane tarcze i obcierało. Ale brakowało kilku mm żeby było dobrze.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Kupie narazie same klocki i weekend może przymierze do starych tarcz niewentylowanych i zobacze jak to będzie pasować, jak felga wejdzie to chyba zostanę przy 13' i kupie nowe niewentylowane tarcze. A jak nie wejdzie to pójdą nowe wentylowane tarcze, nowa fela 14' i opona...
- Q-car
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 lis wt, 2014 12:16 am
- Posiadany PUG: New Look 1.1 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Podczepię się do tematu, czy zaciski ATE i tarcze 247 mm wentylowane z Saxo VTS podejdą P&P do 205 1.1 - nie licząc długości przewodów
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
z tego co mi wiadomo to powinno podejść P&P
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
A co z serwem?
Tak samo jak zaciski podejdzie np z 206, 306, ZX…?
Tak samo jak zaciski podejdzie np z 206, 306, ZX…?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Pasuje z 306/partner/xsara/zx/berlingo.
Do girlingów z GTI wystarczy w zupełności ory pompa i serwo. Mam taki zestaw i uważam, że działa to znakomicie. Czucie hamulca jest w sam raz i nie działa on 0-1
Do girlingów z GTI wystarczy w zupełności ory pompa i serwo. Mam taki zestaw i uważam, że działa to znakomicie. Czucie hamulca jest w sam raz i nie działa on 0-1
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Czyli serwo XS'owe z lepszymi zaciskami w zupełności wystarczy?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Poprawa skuteczności hamowania/wymiana zacisków
Spokojnie
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/