205 GT 1992 Filipczaka
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
205 GT 1992 Filipczaka
Witam wszystkich,
chciałem zaprezentować moją 205 GT w kolorze Sorrento green, która jest moim pierwszym samochodem. Przywiozłem ją w połowie września spod Dębicy, po drodze do domu już sprawiła kłopoty zapalając "STOP" i czerwoną diodę przy temperaturze. Silnik jednak nie był przegrzany w żaden sposób a właściciel przez telefon wyjaśnił, że "on tak ma"
Po przyjeździe do nowego domu auto odwiedziło dwóch mechaników, gdzie zostało zrobione między innymi:
-pakiet startowy
-tuleje wahaczy
-linka ręcznego
-silniczek krokowy
-klocki hamulcowe
-"dyskoteka" na desce
Dodatkowo sam ogarnąłem jeszcze:
-nowy kierunkowskaz
-sprężyny gazowe do klapy
-rdzę na klapie
-nowe radio i głośniki
-kopułkę i palec aparatu zapłonowego
-kable zapłonowe
-rdzę od spodu bagażnika
Jednak mimo tych wszystkich "prezentów" kilka dni temu "lwiątko" odmówiło posłuszeństwa i umarło na nic zdały się wymiana części aparatu zapłonowego i kabli zapłonowych, auto raz pali na dwa środkowe cylindry, raz na wszystkie, a raz mu się w ogólne nie chce. Chodzi bardzo nierówno i żłopie ok 15-16l/100km. W przyszłym tygodniu mam nadzieję, że o własnych siłach dojedzie do mechanika, gdzie uda się uratować silnik, albo czeka mnie swap/remont
Auto widzieli już między innymi Raf, Alimantado, jozek i BartekXS.
W planach poza naprawą silnika są jeszcze:
-halogeny
-felgi na lato (sl189/sl201/exip)
-czarnidło na wszystkie plastiki
-lepsze hamulce
-blacharka (prawy błotnik i maska)
Więcej zdjęć zrobię i wstawię jak auto będzie zrobione pod względem mechanicznym
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję tacie za pomoc przy aucie
chciałem zaprezentować moją 205 GT w kolorze Sorrento green, która jest moim pierwszym samochodem. Przywiozłem ją w połowie września spod Dębicy, po drodze do domu już sprawiła kłopoty zapalając "STOP" i czerwoną diodę przy temperaturze. Silnik jednak nie był przegrzany w żaden sposób a właściciel przez telefon wyjaśnił, że "on tak ma"
Po przyjeździe do nowego domu auto odwiedziło dwóch mechaników, gdzie zostało zrobione między innymi:
-pakiet startowy
-tuleje wahaczy
-linka ręcznego
-silniczek krokowy
-klocki hamulcowe
-"dyskoteka" na desce
Dodatkowo sam ogarnąłem jeszcze:
-nowy kierunkowskaz
-sprężyny gazowe do klapy
-rdzę na klapie
-nowe radio i głośniki
-kopułkę i palec aparatu zapłonowego
-kable zapłonowe
-rdzę od spodu bagażnika
Jednak mimo tych wszystkich "prezentów" kilka dni temu "lwiątko" odmówiło posłuszeństwa i umarło na nic zdały się wymiana części aparatu zapłonowego i kabli zapłonowych, auto raz pali na dwa środkowe cylindry, raz na wszystkie, a raz mu się w ogólne nie chce. Chodzi bardzo nierówno i żłopie ok 15-16l/100km. W przyszłym tygodniu mam nadzieję, że o własnych siłach dojedzie do mechanika, gdzie uda się uratować silnik, albo czeka mnie swap/remont
Auto widzieli już między innymi Raf, Alimantado, jozek i BartekXS.
W planach poza naprawą silnika są jeszcze:
-halogeny
-felgi na lato (sl189/sl201/exip)
-czarnidło na wszystkie plastiki
-lepsze hamulce
-blacharka (prawy błotnik i maska)
Więcej zdjęć zrobię i wstawię jak auto będzie zrobione pod względem mechanicznym
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję tacie za pomoc przy aucie
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Dobry łociec zawsze pomoże
3mam kciuki
3mam kciuki
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Alimantado
- Uzalezniony
- Posty: 616
- Rejestracja: 04 cze pn, 2012 9:51 am
- Posiadany PUG: 205 XS 1,4 leżak
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Auto to naprawdę obiecująca baza na dobrego pug'a. Szkoda, że odmówił palenia ale trzymam kciuki za szybki powrót do zdrowia.
"Bądź zmianą, jaką chciałbyś widzieć na świecie"
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Po dwudniowej wizycie u mechanika Pug odzyskal moce, przyczyna problemow byl tylko czujnik temperatury nie obylo sie jednak bez problemow, poniewaz odebralem samochod z rozladowanym akumlatorem.
Zajalem sie tez rdza na tylnej klapie, poniewaz udalo mi sie dorwac puszke farby sorrento green, moze nie wyglada to najlepiej, ale z daleka nie widac ze bylo cos robione, a przynajmniej jestem pewien ze przez najblizszy czas nie bedzie tam purchli.
Jutro moze uda mi sie podjechac na myjnie, to wrzuce jakies aktualne zdjecia
Zajalem sie tez rdza na tylnej klapie, poniewaz udalo mi sie dorwac puszke farby sorrento green, moze nie wyglada to najlepiej, ale z daleka nie widac ze bylo cos robione, a przynajmniej jestem pewien ze przez najblizszy czas nie bedzie tam purchli.
Jutro moze uda mi sie podjechac na myjnie, to wrzuce jakies aktualne zdjecia
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Stay tuned
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Od środy Pug znowu cieszy mnie swoją obecnością
Swap przeszedł (podobno) bez większych problemów, pojawiły się tylko dwa następstwa poswapowe: niedziałające światło cofania i niedziałający klakson, ale to pewnie kwestia styków, zajmę się tym niedługo.
GT przyspiesza teraz dużo szybciej, kultura pracy silnika jest nieporównywalnie lepsza, wydech na wolnych obrotach jest bardzo cichy, a po otwarciu drugiej gardzieli wywołuje uśmiech na twarzy
Auto odebrałem bez linki ssania, więc z braku ory cięgna, dosyć prowizorycznie zrobiłem go z linki ssania od malucha (3zł) i pancerza od kosiarki , ale jak na razie spełnia swoje zadanie.
Lista rzeczy które zostały wykonane:
-swap silnika
-wymiana rozrządu
-zalanie silnika nowym olejem
-w skrzyni nie było prawie w ogóle oleju, więc dostał nowy płyn ustrojowy
-zdiagnozowanie braku podciśnienia w panoramie, winowajcą był trójnik, który się rozleciał, muszę dorobić nowy
-nowe łożysko oporowe, na szczęście okazało się, że sprzęgło ma jeszcze dużo mięsa
W planach jest jeszcze pomalowanie pokrywy zaworów, bo nie wygląda zbyt apetycznie
Podsumowując:
szacuję, że przyrost mocy jest na poziomie 20-30KM, stary silnik już kończył swój żywot, ten działa idealnie i idzie jak burza, jako że mam teraz aluminiowy blok, auto poszło delikatnie w górę, za to kierownica przy parkowaniu chodzi prawie jak ze wspomaganiem, zakręty bierze się o niebo lepiej, no i mniejsza masa = większa frajda
Swap przeszedł (podobno) bez większych problemów, pojawiły się tylko dwa następstwa poswapowe: niedziałające światło cofania i niedziałający klakson, ale to pewnie kwestia styków, zajmę się tym niedługo.
GT przyspiesza teraz dużo szybciej, kultura pracy silnika jest nieporównywalnie lepsza, wydech na wolnych obrotach jest bardzo cichy, a po otwarciu drugiej gardzieli wywołuje uśmiech na twarzy
Auto odebrałem bez linki ssania, więc z braku ory cięgna, dosyć prowizorycznie zrobiłem go z linki ssania od malucha (3zł) i pancerza od kosiarki , ale jak na razie spełnia swoje zadanie.
Lista rzeczy które zostały wykonane:
-swap silnika
-wymiana rozrządu
-zalanie silnika nowym olejem
-w skrzyni nie było prawie w ogóle oleju, więc dostał nowy płyn ustrojowy
-zdiagnozowanie braku podciśnienia w panoramie, winowajcą był trójnik, który się rozleciał, muszę dorobić nowy
-nowe łożysko oporowe, na szczęście okazało się, że sprzęgło ma jeszcze dużo mięsa
W planach jest jeszcze pomalowanie pokrywy zaworów, bo nie wygląda zbyt apetycznie
Podsumowując:
szacuję, że przyrost mocy jest na poziomie 20-30KM, stary silnik już kończył swój żywot, ten działa idealnie i idzie jak burza, jako że mam teraz aluminiowy blok, auto poszło delikatnie w górę, za to kierownica przy parkowaniu chodzi prawie jak ze wspomaganiem, zakręty bierze się o niebo lepiej, no i mniejsza masa = większa frajda
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Ładna sztuka i oby jak najdłużej cieszył
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Ten TU3S wrzuciłeś na gaźniku? Bo widzę też elementy instalacji elektryczej od wesji wtryskowej. No chyba, że jakiś miX
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Tak, jest ory gaźnik Solex'a. Instalacja została, tak "w razie czego", nawet komputer ciągle jest na swoim miejscu, mechanik powiedział, że jakby ją teraz wywalił, to w razie powrotu do wtrysku byłoby sporo zabawy, a instalacja raczej i tak się teraz nikomu nie przyda. Nie protestowałem, nie wadzi mi to pod maskąmlody333 pisze:Ten TU3S wrzuciłeś na gaźniku? Bo widzę też elementy instalacji elektryczej od wesji wtryskowej. No chyba, że jakiś miX
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Nie, strzelam ze ma ich okolo tyle ile dala fabryka, czyli 85, przyrost na poziomie 20-30KM licze od poprzedniego silnika, gdzie tych kucy nie bylo juz wiecej niz 60simon3 pisze:I że niby to ma 100KM +?
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Pokrywa zaworów od saxo??
Nie myślałeś o identyczny silniku tylko na wtrysku??
Można wtedy dać modyfikowany komputer i wtryskiwacze od vtr i idzie to jak burza. Przyspieszenie od 0 do 180 w ax z takimi modami fenomenalne
Nie myślałeś o identyczny silniku tylko na wtrysku??
Można wtedy dać modyfikowany komputer i wtryskiwacze od vtr i idzie to jak burza. Przyspieszenie od 0 do 180 w ax z takimi modami fenomenalne
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Myslalem o wielu silnikach, jednak wygrala ekonomia w postaci sprawdzonego silnika w dobrej cenie, dodatkowo na gazniku, a mocno mysle o "zatruciu" go gazem, wiec instalacja bedzie smiesznie tania i prosta.Martinoo pisze:Pokrywa zaworów od saxo??
Nie myślałeś o identyczny silniku tylko na wtrysku??
Można wtedy dać modyfikowany komputer i wtryskiwacze od vtr i idzie to jak burza. Przyspieszenie od 0 do 180 w ax z takimi modami fenomenalne
Pokrywa zaworow nie mam zielonego ponecia od jakiego auta pochodzi, silnik jezdzil w AX'ie i wiem, ze byla zmieniana, wiec calkiem mozliwe ze to od Saxo.
TU3S tez jest stosunkowo latwy w modyfikacjach, jesli zostanie ze mna na dluzej mozliwe ze wyladuja w nim dwa gazniki, ale to patrzenie mocno w przyszlosc, na razie moc jest odpowiednia. Poza tym prawko mam niecaly rok i zdaje sobie sprawe, ze moje umiejetnosci prowadzenia auta musze jeszcze podszkolic, a 205 potrafi zaskoczyc czasem brakiem przyczepnosci, wiec nie chce wywolywac wilka z lasu
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Raport spalania: 9-9.5l/100km, ale przy bardzo nieekonomicznej jezdzie
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: 205 GT 1992 Filipczaka
Ej co to znaczy nieekonomiczna jazda?? Mam nadzieje ze nie miales na mysli krecenia do 6 tysiecy, moje 1.4 przy katowaniu potrafilo zjesc 20 litrow
Mi przy lekkiej nodze po mieście udało sie zejść do 8-8,5l/100
Felgi wygląja super !
Mi przy lekkiej nodze po mieście udało sie zejść do 8-8,5l/100
Felgi wygląja super !