Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Cześć, mogę się pozbyć, ale jeszcze nie wiem kiedy bedzie wymiana.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Pierwsze gadżety wjechały:

- wahacz lewy: RTS 96.00524.2
- wahacz prawy: RTS 96.00524.1
- tarcze przód: TRW DF1220
- klocki przód: TRW GDB1194

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po drodze po odbiór spotkałem takie oto Renault:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 paź śr, 2014 8:49 pm przez pilot-84, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Martinoo »

zdjecie zza kółka 407 _O_
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Zgadza się. CTI to moje 3 auto ze stajni Peugeota. Wcześniej miałem 307, obecnie mam także 407. Oto one:
Obrazek
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Martinoo »

mam w garazu identyczne nawet na identycznych kółkach w identycznym kolorze, a historia pugów w mojej rodzinie dość długa

- 205 SRD 1.8 D '84
- 306 kombi xn 1.4 B '98
- 407 SW 2.0 HDI '05
- 205 Color line '91
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dobra, rozpoczynam uzupełnianie historii auta. Na pierwszy ogień wrzucam aktualną specyfikację auta, bo trochę się zmieniło w porównaniu do serii :)
Wszystkie prace przeprowadzone przez poprzedniego właściciela, czyli Orfistera.
Mateusz, jak widzisz jakiegoś byka w opisie - proszę daj znać, a poprawię :)

SILNIK
1905cm3 16V Mi16 XU9J4 wstawiony z 405
Generalny remont wykonany w latach 2010-2012
- Nowe pierścienie.
- Nowe panewki (wszystkie).
- Nowe tuleje oryginał.
- Tłoki używane, w idealnym stanie.
- Nowe simeringi i uszczelki.

Osprzęt:
- Filtr oleju: 1109.91 do 205 XU9J1 z automatem (krótki)
- Filtr powietrza: JR FC-06501 (stożkowy)
- Alternator: Valeo 12V 50 A13N 216 2541366
- Chłodnica: Valeo RAB056 810827
- Pompa oleju: CTI
- Pompa wody: CTI, wraz z łańcuszkiem pompy (zamontowana z przebiegiem 5tyś). Brak fartucha ochronnego – dorobiony samodzielnie przez Mateusza.

ECU
"Stand Alone" Vems, cytuję:
Ale z grubsza wygląda to tak, że:
- Sterowaniem zajmuje się WEMS, współpracujący z MAP-sensorem, czujnikami temperatury, czujnikiem położenia wału.
- Przepustnica Solexa z 406 2,0 16V z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza.
- Brak aparatu (modułu) zapłonowego i cewki. W zamian za cewki Denso bezpośrednio na świecach - świece Denso Irydowe.
- Okablowanie było tak prowadzone, by zachować jak najwięcej miejsca w komorze.

Sprzęgło:
205 GTI

Koło zamachowe:
406 1.8 16V

Skrzynia biegów:
BE4 z 306 1.8 16V, dłuższa niż oryginalna w CTI

Wspomaganie kierownicy:
405 Mi16 z małym kółkiem (od Mi16), zamocowana do skrzyni biegów, napędzana paskiem klinowym od koła pasowego na wałku rozrządu.
Maglownica: CTI regenerowana, przewody ciśnieniowe od 405 Mi16.
Serwo: CTI. Zbiorniczek płynu wspomagania po lewo od serwa.

UKŁAD WYDECHOWY

Pomysł Mateusza, cytuję:
- Kolektor wydechowy, do sondy lambda - standard, dalej samoróbka.
- Na końcu , na jednej z rurek zamontowana jest przepustnica uruchamiana podciśnieniowym "ufo". Patent jest tak skonstruowany, że podciśnienie w ssącym kolektorze steruje wychyleniem klapki przepustnicy, otwierając lub zamykając jeden wylot. Oczywiście nie działa to w systemie 0-1 ale płynnie.
Efekt jest taki, że jak sie jedzie spokojnie, to dźwięk jest niezbyt donośny... Natomiast przy daniu mocno w gaz... ojjj robi się na prawdę miło (po pełnym otwarciu przepustnicy przy tłumiku).
- Układ podciśnienia sterujący tym patentem, sprzęgnięty jest ze zbiorniczkiem zapożyczonym od GTI z szyberdachem. Wytworzony jest swego rodzaju bufor podciśnienia.
- Ogólnie w układzie wydechowym jest jeszcze strumienica, ale nie łuskowa, a podwójnie stożkowa o dość skomplikowanym kształcie.

ZAWIESZENIE

Zawieszenie przód: Peugeot 205 GTI (wahacze trójkątne, stabilizator do amortyzatora).
Wahacze: prawy RTS 96.00524.1 lewy RTS 96.00524.2 (kupione, do zamontowania)
Półosie przód: 306 HDi, dorabiane
Amortyzatory przód: z CTI z dospawanym mocowaniem stabilizatora.
Zawieszenie tył: CTI

UKŁAD HAMULCOWY
Nowe przewody hamulcowe
Pompa hamulcowa: Peugeot 406
Przód:
Zaciski: Lucas 405 Mi16
Tarcze: TRW DF1220 (będą) średnica 266mm, wentylowane
Klocki: TRW GDB1194 (są i będą)
Tył:
CTI, bębny (Girling/Bendix)? - jak sprawdzę, to uaktualnię

KOŁA
Felgi: ATIWE 15" B7518 7Jx15H2 ET18
Opony: Barum Bravuris 2 195/50R15
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Bardzo dobrze odrobiłeś prace domową...
W kwestii uaktualnienia ;-) tylny układ hamulcowy to GIRLING
Jak sprawuję się autko ? wszystko okej ?
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wszystko ok :) Wczoraj mieliśmy z bratem małą przygodę pod biedronką: podjeżdżamy żeby coś tam kupić, wychodzimy, odpalamy a CTI hałasuje jakby nie miało tłumika. Wyjechaliśmy powolutku na tyły sklepu, co by nie robić za atrakcję w niedzielne południe, prawe koła na krawężnik i pakuje się pod auto. Okazało się, że zaraz za środkowym tłumikiem wyskoczyła rura z obejmy. Założyłem i było ok.
Co ciekawe - po małym pałowaniu auta, rury były zimne.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

o kolega z Łodzi:) będę śledził :)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Taki oto gadżet udało mi się kupić za 20zł z przesyłką :)
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Odp: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: scaliburgreg »

pilot-84 pisze:Taki oto gadżet udało mi się kupić za 20zł z przesyłką :)
Obrazek
Ja kupiłem za 10 zeta w sklepie motoryzacyjnym :D
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

W Łodzi?
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
scaliburgreg
Junior
Posty: 319
Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
Numer Gadu-gadu: 5932746
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: scaliburgreg »

U siebie w Ostrowie. Leżała na półce, spytałem kolesia ile chce za to,- powiedział, że 10 zł bo jeśli ja nie wezmę to nikt tego nie kupi :D
Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wczoraj zabrałem się za wymianę tarczy i klocków z przodu i wahaczy.

Z hamulcami generalnie nie było problemu. Jedyny to taki, że śruby mocujące tarczę hamulcową do piasty z obu stron są pourywane. Trzymają się wyłącznie na śrubach od kół. O ile stare były "przyklejone" do piasty i trzeba było je lekko obstukać młotkiem to nowe po oczyszczeniu piasty oczywiście wisiały luźno.
Nie miałem czasu żeby próbować rozwiercać te urwane śruby w piaście, założyłem koła, ale w przyszłości będę chciał to poprawić. Kojarzycie jaka śruba powinna się tam znaleźć?

Wahaczy niestety nie wymieniłem obu, bo natrafiłem na problem z demontażem stabilizatora. Odkręciłem po dwie śruby z obu stron, ale obejmy nie chciały wyjść. Była za mała przestrzeń nad stabilizatorem i nie dało się go podnieść wystarczająco nad belkę, żeby wyjąć obejmy. Także stabilizator został tylko rozłączony na końcówkach i opuszczony. Jakiś dostęp do tylnej śruby wahacza był, ale był mega ciężki i trochę się z tym zeszło z tą śrubą.
Trochę też nagimnastykowałem się, żeby zdjąć stary wahacz, niechcący wyciągnąłem półoś ze skrzyni 8)7 i wylało się jakieś pół szklanki oleju. Przy montażu nowego - także trochę się namęczyłem, ale poszło ok.

Poza tym - bez wymontowania stabilizatora nie mam jak podejść do tylnej śruby wahacza z kluczem dynamometrycznym (powinno być dokręcone na 80Nm). Macie jakiś pomysł, albo patent? :)

Na razie wymieniony został lewy wahacz, prawy będę wymieniał za tydzień.
Zaraz dodam jakieś fotki.

Piasta po zdjeciu tarczy:
Obrazek

Piasta po czyszczeniu i smarowaniu:
Obrazek

Przyrząd do wciskania tłoczka :)
Obrazek

Założone jarzmo:
Obrazek

I klocki:
Obrazek

Przy okazji zdjęcia kół, felgi umyte:
Obrazek

Ściągnięty wahacz:
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Bardzo mnie cieszy, że starasz się naprawiać te wszystkie niuanse. Tak trzymaj !!!
Nawet nie wiedziałem, że nie ma tych śrub, szczerze nie zwróciłem na to uwagi dając zwrotnice do piaskowania i malowania proszkowego. Potem mi to poskładano i tyle..ale faktycznie nie powinno tak być.
Mam gdzieś w piwnicy takie śrubki, zmierzę je i dam Ci znać.
Stabilizatora trzeba było nie odkręcać, tylko tak jak zrobiłeś, poluzować i tyle. NIe próbuj też podchodzić do tylnej śruby z dużą główką klucza dynamometrycznego. Dobrze, ze chcesz to skręcać tak jak się należy, ale czasem po prostu nie warto, lepiej jest to porządnie dokręcić i tyle.
Posmaruj sobie wystające gwinty smarem tak jak ja to zrobiłem, nie będziesz miał problemów na przyszłość z czyszczeniem gwintów i odkręcaniem.
Jak wkładałeś półoś uważałeś na wargę simeringu ?
ODPOWIEDZ