Trochę się tu cicho zrobiło. Aby nieco odświeżyć temat prezentuję kalendarium prac przy zmianie silnika na Mi16. To tak jakby 50 stron wątku Orfistera w jednym poście
2010-05
Rozpoczęcie prac nad zmianą silnika.
2010-07
Rdza w komorze silnika (podstawa alternatora i błotnik lewy) – wyczyszczone i zamalowane Hammerite.
Pomalowane (czyszczenie, malowanie proszkowe) zawieszenie od GTI.
2010-08
Podłużnice i wszystkie otwory w komorze silnika – zabezpieczone preparatem do profili zamkniętych.
Zakupione nowe śruby do zawieszenia, nowa poduszka skrzyni biegów (Sasic 8431951), nowe gumy pod stabilizator (Sasic 0945425 i 0945435) – dwa kolory.
Skrócony kolektor ssący o ok. 2 cm, aby nie dochodziło do kolizji z chłodnicą.
2010-09
Wyczyszczone osłony termiczne wydechu i podłoga nad nimi.
Nowe łożyska SNR GB 40574 S01
Wstępnie złożone zawieszenie przód, auto postawione na kołach.
Zabezpieczone antykorozyjnie (Novol) podwozie, dolna część grodzi komory silnika, dolne partie podłużnic i przedni pas.
Wypiaskowany i pomalowany blok silnika (srebrna farba silikonowa do silników).
Nowa nagrzewnica Behr.
Regeneracja maglownicy, nowe drążki i końcówki.
Planowanie głowicy, dotarcie gniazd zaworów i ich zapięcie.
Mycie miski olejowej.
2010-10
Szlifowanie wału i pasowanie z nowymi panewkami głównymi. Wyhonowanie tuleji (oryginał, nominał), zakup nowych panewek korbowodowych, nowych pierścieni (Goetze). Nowe simmeringi, uszczelki.
Pompa oleju i pompa wody pozostaje z CTI wraz z łańcuszkiem napędziającym pompę oleju.
Zamontowane osłony termiczne, zamontowane przewody paliwowe, przykręcone górne poduszki silnika, zespół pedałów, serwo (odnowione).
Nowa pompa hamulcowa z 406.
Nowe górne mocowanie amortyzatora.
2010-11
Składanie silnika.
2010-12
Składnie silnika. Malowanie skrzyni biegów.
2011-01
Przykryte paski rozrządu oraz wałki. Zamontowany alternator, chłodniczka oleju, czujniki, króciec wodny, dolne mocowanie silnika (nowa tuleja Sasic).
Odświeżone mocowanie linki sprzęgła, pompy wspomagania, zespołu termostatu i koła pasowego pompy wspomagania.
Nowa uszczelka pod kolektor wydechowy.
Zamontowanie osprzętu silnika.
Zamontowanie silnika w komorze.
Zamontowana nowa pompa hamulcowa.
2011-02
Zmontowane zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy.
2011-03
Zakupione felgi Atiwe 15 cali, ET18. Wyprostowane, wypiaskowane, malowane proszkowo.
Nowe opony Barum Bravuris 2 195/15R15.
Nakrętki na wentyle (metalowe).
Planowane odpalenie auta 24.03.2011
2011-04
Zakup dekielków do felg, oryginał BBS, długie śruby chromowane do felg.
2011-09
Zamontowanie wydechu z nierdzewki. Rura KO, w obliczonej odległości od kolektora wydechowego pierwszy tłumik. Tylny tłumik, to hybryda własnego patentu i bebechów od BMW Mpower. Dodatkowo podciśnieniowa przepustnica ( również z BMW ), która sterowana jest podciśnieniem z kolektora ssącego. Ma za zadanie doprężac i odprężać układ wydechowy w zależności od obciążenia silnika.
2012-03
Odpalenie silnika: 30.03.2012.
2012-05
Auto wyjeżdża z warsztatu: 13.05.2012. Ok. 189000 km na liczniku.
Dorobienie zaślepki wałka rozrządu, ponieważ nie był niczym chroniony. Wykorzystana stara kopułka z Mi16.
Renowacja mocowań tylnych siedzeń.
Wymiana materiału pod tylnymi siedzeniami, wymiana suwaków, wymiana gąbek tylnych kanap.
2012-06
Przejechane 1000 km. Wymiana oleju. Wymiana płynu (koncentrat Kraft + woda destylowana 50:50) wraz z płukaniem układu chłodzącego.
Zakupione:
oryginalne sprężynki tylnych hamulców
Oryginalny czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę
Nakładka na pedał sprzęgła
Oryginalny czujnik temperatury oleju + wymiana
Oryginalny włącznik świateł stopu
Oryginalna zaślepka do skrzyni biegów
Oryginalny przegub kulowy do „sierżanta”
Oryginalny czujnik poziomu płynu chłodniczego + wymiana
Oryginalny zaworek zwrotny podciśnienia serwa
Wymiana nakrętek mocujących regulatory wysokości świateł.
Nowy alternator + wymiana.
Nowy bagnet oleju.
Montaż odnowionych siedzeń tył.
Dekielki do felg.
2012-08
Pokrętło mocujące przewód do akumulatora.
Przetoczenie tarcz i wyrównanie klocków.
Przymocowanie skrzynki bezpieczników w komorze silnika.
Nasmarowanie sworzni wycieraczek.
(do roboty będny?)
2012-09
Zamontowana rozpórka z przodu.
Wymiana wkrętów mocujących poszycie dachu do łyżew i błotników.
Wymiana kolektora wydechowego.
Wymiana oleju 5W50 Valvoline.
Wymiana oleju 10W50 Total Quartz Racing.
Zakup chłodniczki oleju od Berlingo i nowe przewody wodne + czwórnik-złączkę układu chłodzenia z odejściem na chłodniczkę oleju.
Zamontowany filtr odmy Simota (niebieski).
2012-11
Kupiony korek zbiorniczka wyrównawczego, podkładki z gumką pod korek spustowy oleju.
Uruchomienie obrotomierza.
2013-04
Modyfikacja odmy.
2013-08
Modyfikacja dolotu.
2013-09
Wymieniony czujnik temperatury wody Vernet Calostat.
2014-03
Nowy akumulator Varta.
Odpowietrzenie hamulców.
2014-04
Wymiana oleju.
2014-9
Regeneracja rozrusznika.