205 XR '91 by Mulec
- 
				grzesiek309
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 5502
 - Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
 - Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Białystok
 - Kontakt:
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Zawsze mam z tym problem. Popros kogoś żeby ruszał zwrotnicą jak będziesz naciskał na wahacz. 
Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
			
			
									
						
							Wytaptane z klawiaturki immobilizera z 205
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
 https://www.facebook.com/205renovation/
			
						Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko
- woocash
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 4588
 - Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
 - Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
 - Numer Gadu-gadu: 9752783
 - Lokalizacja: Katowice
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Pilne pilne i nie napisał czy śruba została  
			
			
									
						
							Najaktywniejszy w dziale:	Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
			
						[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Manwe
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 2013
 - Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
 - Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
 - Numer Gadu-gadu: 7424729
 - Lokalizacja: Kraków
 - Kontakt:
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
poluzuj śrubę mocującą wahacz w mostku zawieszenia i weź grubszy pręt 
			
			
									
						
							
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Udało się, dzieki za szybką odpowiedź, śruby nie było 
 pomogło ruszanie zwrotnicą.
			
			
									
						
										
						- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Spodziewałem się że będzie dużo zabawy przy tym pugu ale to co się przy nim dzieje to masakra... wymieniałem przewody elastyczne z przodu i oczywiście zerwał się gwint i został w zacisku, w drugim urwał się odpowietrznik... 
Chce zmienić tarcze a tu ZONK, po obu stronach wszystkie śruby mocujące maja zerwane łby i nie wiem jakim cudem tarcze się trzymają... i co teraz zrobić, piasta do wymiany ? Czy jest jakiś domowy sposób na wywalenie resztek śrub z gwintu piasty.
Dla ciekawskich zdjęcia, dla mnie jakieś porady ?
			
							
			
									
						
										
						Chce zmienić tarcze a tu ZONK, po obu stronach wszystkie śruby mocujące maja zerwane łby i nie wiem jakim cudem tarcze się trzymają... i co teraz zrobić, piasta do wymiany ? Czy jest jakiś domowy sposób na wywalenie resztek śrub z gwintu piasty.
Dla ciekawskich zdjęcia, dla mnie jakieś porady ?
- fila1223
 - Uzalezniony
 - Posty: 844
 - Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
 - Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
te śruby to tylko trzymają tarczę na czas montażu, normalnie dociskana jest kołem
			
			
									
						
										
						- pyzio_dawca
 - Junior
 - Posty: 328
 - Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
 - Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Skawina/Krk
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Odpowietrzniki to standard, zacisk na stol wiertelko, gwintaczek, odpowietrznik nowy i git 
Co do tarcz to tych srub mogloby w ogole nie byc tylko wtedy troche ciezej zaklada się kolo, tylko po to sa, jak zalozysz i dokrecisz kolo to jest dociskana, a sruby blokuja jej ruch. Wiec tu spoko
 Ale jak urwales gwint na przewodzie to nie mam pojecia. 
Jakby z autem byly tylko takie problemy to mechanicy nie mieli by na chleb
 
Glowa do gory i dzialaj
			
			
									
						
										
						Co do tarcz to tych srub mogloby w ogole nie byc tylko wtedy troche ciezej zaklada się kolo, tylko po to sa, jak zalozysz i dokrecisz kolo to jest dociskana, a sruby blokuja jej ruch. Wiec tu spoko
Jakby z autem byly tylko takie problemy to mechanicy nie mieli by na chleb
Glowa do gory i dzialaj
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Czyli żeby zdjąć te stare tarcze sugerujecie rozwiercić otwory ze śrubami i założyć nowe tarcze bez śrub ?
			
			
									
						
										
						- pyzio_dawca
 - Junior
 - Posty: 328
 - Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
 - Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Skawina/Krk
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Jezeli tarcze sie trzymaja to rozwierc te śrubki, moze jak sciagniesz tarcze to dasz rady wekrecic te srubki, ale to zupelni w niczym nie przeszkadza możesz smialo zlozyc bez nich 
			
			
									
						
										
						- mlody333
 - Uzalezniony
 - Posty: 946
 - Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
 - Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Moją metodą na takie zerwane śruby jest nawiercenie od pozostałej w piaście części śrubki wiertłem mniejszym niż jej średnica. W otwór wbijasz imbusa o właściwej średnicy (mniejszej niż wiertło) i wykręcasz śrubkę. Lepiej jest ją wkręcić do wewnątrz i tak wypadnie z drugiej strony, a jest zdecydowanie lżej, nie trzeba pokonywać oporu zardzewiałego wystającego gwintu śruby. U mnie ta metoda zawsze skutkuje. Powodzenia
			
			
									
						
										
						- fila1223
 - Uzalezniony
 - Posty: 844
 - Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
 - Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kielce
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
			
			
									
						
										
						- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
No miałem, zaciski z 1.9 gti zregenerowane i czekają aż ogarnę felgę i opony do niej. Teraz chciałem pilnie mieć gotowy samochód na środę na starych zaciskach a tu taka niespodziankafila1223 pisze:Z tego co kojarzę to miałeś i tak zakładać zaciski girlinga z gti więc odpowietrznik i przewód z zerwanym gwintem chyba nie ma znaczenia większego ^^
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Ciąg dalszy zabawy z hamulcami... Mam teraz zaciski 1.6 Gti kupiłem do nich nowe klocki i nowe tarcze (od 1.9gti żeby pasowało na bieda piastę) złożyłem to do kupy i klocki ledwo weszły na swoje miejsce (tłoczek zacisku był na maxa wciśnięty).
Teraz praktycznie nie ma luzu między tarczą a klockami, żeby przekręcić tarcze trzeba użyć bardzo dużej siły i czuć że trze o klocki. Co zrobiłem źle?
  Jaki powinien być luz między nową tarczą i nowymi klockami? 
Dzięki za wcześniejsza i przyszłą pomoc
a może tarcza zła? wymiary z pudełka:
247,4 średnica
34,3 osadzenie?
20,4 grubość
66 rozstaw?
			
			
									
						
										
						Teraz praktycznie nie ma luzu między tarczą a klockami, żeby przekręcić tarcze trzeba użyć bardzo dużej siły i czuć że trze o klocki. Co zrobiłem źle?
Dzięki za wcześniejsza i przyszłą pomoc
a może tarcza zła? wymiary z pudełka:
247,4 średnica
34,3 osadzenie?
20,4 grubość
66 rozstaw?
- mulec
 - Junior
 - Posty: 241
 - Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
 - Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
 - Numer Gadu-gadu: 0
 - Lokalizacja: Kraków
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Dobra, czas na podsumowanie dotychczasowych napraw puga:
- nowe wahacze TRW
- nowe końcówki drążka kierowniczego TRW
- nowe sztywne miedziane przewody hamulcowe
- komplet 4 nowych elastycznych przewodów hamulcowych
- zaciski z 1.6 GTI
- nowe klocki hamulcowe
- nowe wentylowane tarcze hamulcowe
- wymiana płynu hamulcowego
- 2 nowe linki hamulca postojowego
- tylne bębny zakupione na forum, ze szczękami, cylinderkami i całą reszta po przebiegu ok 1000km
- nowy filtr powietrza Purflux
- nowy filtr paliwa Purflux
- wymiana oleju na Total Quartz 10W40
- wymiana filtra oleju Purflux
- wymiana świec zapłonowych na Eyquem
- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2 nowe elastyczne przewody paliwowe idące z baku
- konserwacja podłogi od miejsca pod bakiem do końca tyłu (przód był OK)
Do zrobienia na dniach geometria zawieszenia (poleca ktoś coś w Krakowie w okolicach Ronda Matecznego?)
I teraz dziwna sprawa: w czasie przyśpieszania na każdym biegu pojawia się rytmicznie dudniący dźwięk coś w stylu "dyb dyb dyb dyb" wydaje mi się że dochodzi z przodu, im gwałtowniej przyśpieszam tym głośniej słychać po puszczeniu gazu cisza i spokój
 Przy skręcaniu raczej nie słychać żeby dźwięk się nasilał.  CO TO MOŻE BYĆ ?
Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?
Można również polecać dobrego i taniego mechanika w Krakowie
			
			
									
						
										
						- nowe wahacze TRW
- nowe końcówki drążka kierowniczego TRW
- nowe sztywne miedziane przewody hamulcowe
- komplet 4 nowych elastycznych przewodów hamulcowych
- zaciski z 1.6 GTI
- nowe klocki hamulcowe
- nowe wentylowane tarcze hamulcowe
- wymiana płynu hamulcowego
- 2 nowe linki hamulca postojowego
- tylne bębny zakupione na forum, ze szczękami, cylinderkami i całą reszta po przebiegu ok 1000km
- nowy filtr powietrza Purflux
- nowy filtr paliwa Purflux
- wymiana oleju na Total Quartz 10W40
- wymiana filtra oleju Purflux
- wymiana świec zapłonowych na Eyquem
- nowa uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2 nowe elastyczne przewody paliwowe idące z baku
- konserwacja podłogi od miejsca pod bakiem do końca tyłu (przód był OK)
Do zrobienia na dniach geometria zawieszenia (poleca ktoś coś w Krakowie w okolicach Ronda Matecznego?)
I teraz dziwna sprawa: w czasie przyśpieszania na każdym biegu pojawia się rytmicznie dudniący dźwięk coś w stylu "dyb dyb dyb dyb" wydaje mi się że dochodzi z przodu, im gwałtowniej przyśpieszam tym głośniej słychać po puszczeniu gazu cisza i spokój
Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?
Można również polecać dobrego i taniego mechanika w Krakowie
- woocash
 - Peugeot 205 Master
 - Posty: 4588
 - Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
 - Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
 - Numer Gadu-gadu: 9752783
 - Lokalizacja: Katowice
 
Re: 205 XR '91 by Mulec
Po wymianie praktycznie wszystkiego dotyczącego hamulców, hamulce są raczej słabe, a pedał hamulca bardzo miękki. Czym to jest spowodowane?
niezupełnym odpowietrzeniem może..
Najaktywniejszy w dziale:	Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
			
						[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]