Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Słuchajcie… Ostatnimi czasy rozmyślam nad przednim zawieszeniem do swojego XS'a!
- gwint
czy
- sportowy, gazowy amortyzator + sprężyna obniżająca
Auto ma służyć na co dzień, więc powiedzcie mi szczerze - jest sens zakładania gwintu, który kosztuje krocie? Druga sprawa to ma być jak najprostsze rozwiązanie czyli tu rozsądek przemawia za amortyzatorem sportowym. Biję się ze swoimi myślami nie mogąc się zdecydować!
Macie jakieś doświadczenie z jednym i drugiem rozwiązaniem?
Plusy/minusy obu przypadków?
Rozumu podpowiada - amortyzator sportowy + spręyna
Serce zaś mówi: "Chłopie! Bierz gwint…!"
Dzięki
- gwint
czy
- sportowy, gazowy amortyzator + sprężyna obniżająca
Auto ma służyć na co dzień, więc powiedzcie mi szczerze - jest sens zakładania gwintu, który kosztuje krocie? Druga sprawa to ma być jak najprostsze rozwiązanie czyli tu rozsądek przemawia za amortyzatorem sportowym. Biję się ze swoimi myślami nie mogąc się zdecydować!
Macie jakieś doświadczenie z jednym i drugiem rozwiązaniem?
Plusy/minusy obu przypadków?
Rozumu podpowiada - amortyzator sportowy + spręyna
Serce zaś mówi: "Chłopie! Bierz gwint…!"
Dzięki
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
po co ten gwint?
bez przesady... jakie tam masz zawieszenie? wahacz trójkątny?
sportowe sprężyny + amorki gazowe moim skromnym zdaniem w xs załatwiają sprawę.. dla niektórych nawet za bardzo.
bez przesady... jakie tam masz zawieszenie? wahacz trójkątny?
sportowe sprężyny + amorki gazowe moim skromnym zdaniem w xs załatwiają sprawę.. dla niektórych nawet za bardzo.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Na gwincie komfort =0 Jak masz zamiar nim po prostu jeździć na co dzień, to gwint omijaj szeroko. Efektu porządnej gleby i tak nie uzyskasz.
Najlepsza opcja to firmowe amortyzatory i najlepiej dedykowane sprężyny sprężyny. Do 205 ze "sportowych" amorów masz do wyboru jedynie badziewie (TA-T, i MTS) AGXów już chyba nie robią
W 309 miałem zestaw amortyzator KYB Excel-g i sprężyny MTSa i był to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem
Najlepsza opcja to firmowe amortyzatory i najlepiej dedykowane sprężyny sprężyny. Do 205 ze "sportowych" amorów masz do wyboru jedynie badziewie (TA-T, i MTS) AGXów już chyba nie robią
W 309 miałem zestaw amortyzator KYB Excel-g i sprężyny MTSa i był to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
No właśnie chodzi o to żeby wyleczyć suę z pomysłu zakładania gwintu. Ale jak tak człowiek naczyta się o różnych, większych projektach sam napala się na takie wynalazki
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Sam chciałem kiedyś gwint. Po przejechaniu się e36 na gwincie, stwierdziłem, że wolę jednak swoją kozę. Prowadzenie i komfort w tanich gwintach to totalna porażka.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Pluto
- Maniak
- Posty: 1615
- Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
- Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
TA-Technix to badziew? hmmmgrzesiek309 pisze:Na gwincie komfort =0 Jak masz zamiar nim po prostu jeździć na co dzień, to gwint omijaj szeroko. Efektu porządnej gleby i tak nie uzyskasz.
Najlepsza opcja to firmowe amortyzatory i najlepiej dedykowane sprężyny sprężyny. Do 205 ze "sportowych" amorów masz do wyboru jedynie badziewie (TA-T, i MTS) AGXów już chyba nie robią
W 309 miałem zestaw amortyzator KYB Excel-g i sprężyny MTSa i był to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem
Sam 22 000km zrobiłem na tym amorku i dalej jak nowy.
Wiadomo, amor z niższej półki ale wiele osób go zachwala, 9 na 10 osób które znam go polecą.
Cena adekwatna jak dla mnie.
Lepiej go wpakować wg. mnie niż Billa do jazdy na co dzień.
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Zapraszam na codrive, zobaczysz glebę i poczujesz prowadzenie, brak komfortu też poczujeszgrzesiek309 pisze:Sam chciałem kiedyś gwint. Po przejechaniu się e36 na gwincie, stwierdziłem, że wolę jednak swoją kozę. Prowadzenie i komfort w tanich gwintach to totalna porażka.
Markowy gwint do sportowej jazdy działa cuda i kosztuje podobnie. Do XSa dobre amorki gazowe i krótsza sprężyna będzie w sam raz.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Z chęcią kiedyś skorzystam z propozycji
Markowy gwint do sportu to zupełnie inna liga niż jakieś TA czy MTS
Markowy gwint do sportu to zupełnie inna liga niż jakieś TA czy MTS
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
No dobra! Kupiłem cały komplet (przód + tył) Kayaba AGX'a Tanio nie było ale satysfakcję z dobrego zawieszenia już mam
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Panowie!
Czy AGX'y są dedykowane pod seryjną sprężynę? To, że da radę wsadzić tam -40 mm to wiadomo, ale czy -60 mm to już nie będzie przesada?
Czy AGX'y są dedykowane pod seryjną sprężynę? To, że da radę wsadzić tam -40 mm to wiadomo, ale czy -60 mm to już nie będzie przesada?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Sportowe amortyzatory sa w wiekszosci dedykowane pod delikatne obnizenie, ale nie wiem jak z AGX'ami. Mysle, ze dobra opcja byloby wrzucenie do Twojego XS'a Jamex'ow -40mm albo Sparco -35mm, wieksze obnizenie bedzie juz bez sensu, a Pugi obnizone o ok 4cm wygladaja i prowadza sie zdecydowanie lepiej niz na seryjnej sprezynie. U mnie Jamexy sprawuja sie bardzo dobrze, czuc, ze auto jest mniej komfortowe, ale i tak nie ma jakiegos duzego problemu na dziurach. Wrzucaj obnizajace sprezyny, "bedzie Pan zadowolony"simon3 pisze:Panowie!
Czy AGX'y są dedykowane pod seryjną sprężynę? To, że da radę wsadzić tam -40 mm to wiadomo, ale czy -60 mm to już nie będzie przesada?
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Waham się ponieważ nie jestem do końca przekonany czy poprzez AGX'y + Jamex -40 mm uzyskam glebę, która będzie mnie satysfakcjonowała - a że mam lekkiego leżaka i koła 14" i patrząc na XS'a Frogkiller'a, który też ma taki zestaw, śmiem twierdzić, że gleba będzie żadna!
Auto jest teraz rozebrane i nie chce później wszystkiego rozkręcać jeszcze raz, że grzebać przy zawieszeniu.
Auto jest teraz rozebrane i nie chce później wszystkiego rozkręcać jeszcze raz, że grzebać przy zawieszeniu.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
Gleba nie jest kwestia amortyzatora tylko sprezyny, zobacz jak to u mnie wyglada, chociaz ja moge miec troche ciezszy silnik niz u Ciebie. Zawsze sa Sparco -50mm
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
To prawda, stąd moje pierwsze pytanie czy do AGX'ów podejdzie sprężyna MTS -60mm, bo taką też znalazłem A z informacji jakie znalazłem w necie wynika, że AGX'y są do standardowych sprężyn czyli te -50 czy -60 to już chyba nie bardzo? :/
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- Draxter
- Junior
- Posty: 331
- Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
- Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
- Numer Gadu-gadu: 27279
- Lokalizacja: polska centralna
Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?
-40 , -60 ... ehhh poczytaj do jakiego silnika to dedykowana sprezyna.
Jak zalozysz -60 dedykowane do 1.9 do swojego 1.4 to nie siadze tyle samo.
Osobiscie mialem w GTI 1.6 Eibachy ProKIT dedykowane do tego modelu.
Idealny kompromis pomiedzy obnizeniem a komfortem. Oczywiscie najwazniejsza byla poprawa prowadzenia.
BTW gwint TAT to totalna pomylka w/g opinni naiwnych ktorzy go kupili.
Normalne amorki TAT to najlepszy wybor w najtanszych amorkach.
W/g mnie zawsze mozesz zalozyc nizsza sprezyne. Amortyzator bedzie procowal wtedy w innym przedziale tloka ale bedize bezpiecznie pracowal.
Odwrotnie czyli seryjna sprezyna i skrocony amortyzator dedykowany do nizszej sprezyny juz nie poniewaz bedzie pracowal max rozciagniety i mozna go uszkodzic.
Generalnie AGX o ile nie wyleja za wczesniej to ciekawy amorek.
Jezdzilem na takich u kolegi w 106 i roznica w regulacji jest tyle ze dla mnie najlepiej bylo skrecic je na maxa ale to juz sprawa gustu.
Jak zalozysz -60 dedykowane do 1.9 do swojego 1.4 to nie siadze tyle samo.
Osobiscie mialem w GTI 1.6 Eibachy ProKIT dedykowane do tego modelu.
Idealny kompromis pomiedzy obnizeniem a komfortem. Oczywiscie najwazniejsza byla poprawa prowadzenia.
BTW gwint TAT to totalna pomylka w/g opinni naiwnych ktorzy go kupili.
Normalne amorki TAT to najlepszy wybor w najtanszych amorkach.
Na stronie http://www.kyb-europe.com/ co ciekawe w opisie AGX niema wzmianki do jakich sprezyn sa dedykowane choc moze jest jakis dokladniejszy pdf i tam jest.simon3 pisze:czy do AGX'ów podejdzie sprężyna MTS -60mm, bo taką też znalazłem A z informacji jakie znalazłem w necie wynika, że AGX'y są do standardowych sprężyn czyli te -50 czy -60 to już chyba nie bardzo? :/
W/g mnie zawsze mozesz zalozyc nizsza sprezyne. Amortyzator bedzie procowal wtedy w innym przedziale tloka ale bedize bezpiecznie pracowal.
Odwrotnie czyli seryjna sprezyna i skrocony amortyzator dedykowany do nizszej sprezyny juz nie poniewaz bedzie pracowal max rozciagniety i mozna go uszkodzic.
Generalnie AGX o ile nie wyleja za wczesniej to ciekawy amorek.
Jezdzilem na takich u kolegi w 106 i roznica w regulacji jest tyle ze dla mnie najlepiej bylo skrecic je na maxa ale to juz sprawa gustu.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."