Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Prezentacje posiadanych 205tek, krótkie opisy, historia i zdjęcia posiadanych samochodów.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Orfister pisze: PS - kto Ci tak sfatygował sanki od spodu po stronie pasażera ? Jeśli dobrze widzę, są przeorane czymś..jakbyś szlifował nimi po betonie...a tak starałem się ładnie je umalować proszkowo...
Chyba, ze to nie otarcia tylko brud ;-)
To tylko błoto. Nie chciało mi się czyścić specjalnie do zdjęcia :P
woocash pisze:te śruby to ja bym na twoim miejscu zmienił ale już...

się zabijesz, albo co gorsza felgi zniszczysz :mrgreen: , albo jedno i drugie.
Tak zrobię. Jakich śrub mam szukać? Mam to jakoś zmierzyć?
A te co są, ehh 90zł jak krew w piach...
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Martinoo »

ja też popieram zmiane felg, jak kupiłem moje auto to też miał stożki, jeżdziłem na nich jakiś czas ale i tak ostatecznie ma dedykowane do tych felg zainstalowane
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: woocash »

Płaska podkładka ja mam do sl201 to mogę dać jutro foto z pomiarem, ale spokojnie znajdziesz info w necie, a może sprawdz w serviceboxie ile chcą za nie w aso ;) pamietam jak przez mgłę, że pasowały jakieś od polskiego wynalazku... Ktoś pamięta?

Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: krzyska »

Od alusów z poloneza ale nie do ory speedlineów. Raz że też stożek, dwa że są w dwóch długościach
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

W sobotę po niecałym miesiącu postoju odpaliłem CTI. Odpalił że tak powiem od pierwszego strzała:
Obrazek

Wczoraj przyjechały oryginalne śruby do Speedline, dzięki Maro.wow99 :)
Obrazek
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Odpalał od strzała nawet po 3 miesiącach ;-) Będzie Pan zadowolooony ;-)
MaciekD
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 30 cze pn, 2014 11:16 pm
Posiadany PUG: 205 GTI 'Le Mans'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Łódź / Warszawa

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: MaciekD »

Cieszę się że felgi proste :) widzę że jednak wątpiłeś w to :)

taki masz garaż z kanałem i dłubiesz? Chyba chcesz żebym wpadał z GTI do Ciebie ;)
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Cześć, nie miałeś ich na kołach i nigdy nie wiadomo co Szwed Ci dorzucił ;) Na szczęście są ok.
Co do garażu, chętnie bym zaprosił, ale garaż nie jest mój (teściów) i niestety nie na miejscu.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Trochę się tu cicho zrobiło. Aby nieco odświeżyć temat prezentuję kalendarium prac przy zmianie silnika na Mi16. To tak jakby 50 stron wątku Orfistera w jednym poście ;)

2010-05
Rozpoczęcie prac nad zmianą silnika.

2010-07
Rdza w komorze silnika (podstawa alternatora i błotnik lewy) – wyczyszczone i zamalowane Hammerite.
Pomalowane (czyszczenie, malowanie proszkowe) zawieszenie od GTI.

2010-08
Podłużnice i wszystkie otwory w komorze silnika – zabezpieczone preparatem do profili zamkniętych.
Zakupione nowe śruby do zawieszenia, nowa poduszka skrzyni biegów (Sasic 8431951), nowe gumy pod stabilizator (Sasic 0945425 i 0945435) – dwa kolory.
Skrócony kolektor ssący o ok. 2 cm, aby nie dochodziło do kolizji z chłodnicą.

2010-09
Wyczyszczone osłony termiczne wydechu i podłoga nad nimi.
Nowe łożyska SNR GB 40574 S01
Wstępnie złożone zawieszenie przód, auto postawione na kołach.
Zabezpieczone antykorozyjnie (Novol) podwozie, dolna część grodzi komory silnika, dolne partie podłużnic i przedni pas.
Wypiaskowany i pomalowany blok silnika (srebrna farba silikonowa do silników).
Nowa nagrzewnica Behr.
Regeneracja maglownicy, nowe drążki i końcówki.
Planowanie głowicy, dotarcie gniazd zaworów i ich zapięcie.
Mycie miski olejowej.

2010-10
Szlifowanie wału i pasowanie z nowymi panewkami głównymi. Wyhonowanie tuleji (oryginał, nominał), zakup nowych panewek korbowodowych, nowych pierścieni (Goetze). Nowe simmeringi, uszczelki.
Pompa oleju i pompa wody pozostaje z CTI wraz z łańcuszkiem napędziającym pompę oleju.
Zamontowane osłony termiczne, zamontowane przewody paliwowe, przykręcone górne poduszki silnika, zespół pedałów, serwo (odnowione).
Nowa pompa hamulcowa z 406.
Nowe górne mocowanie amortyzatora.

2010-11
Składanie silnika.

2010-12
Składnie silnika. Malowanie skrzyni biegów.

2011-01
Przykryte paski rozrządu oraz wałki. Zamontowany alternator, chłodniczka oleju, czujniki, króciec wodny, dolne mocowanie silnika (nowa tuleja Sasic).
Odświeżone mocowanie linki sprzęgła, pompy wspomagania, zespołu termostatu i koła pasowego pompy wspomagania.
Nowa uszczelka pod kolektor wydechowy.
Zamontowanie osprzętu silnika.
Zamontowanie silnika w komorze.
Zamontowana nowa pompa hamulcowa.

2011-02
Zmontowane zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy.

2011-03
Zakupione felgi Atiwe 15 cali, ET18. Wyprostowane, wypiaskowane, malowane proszkowo.
Nowe opony Barum Bravuris 2 195/15R15.
Nakrętki na wentyle (metalowe).
Planowane odpalenie auta 24.03.2011

2011-04
Zakup dekielków do felg, oryginał BBS, długie śruby chromowane do felg.

2011-09
Zamontowanie wydechu z nierdzewki. Rura KO, w obliczonej odległości od kolektora wydechowego pierwszy tłumik. Tylny tłumik, to hybryda własnego patentu i bebechów od BMW Mpower. Dodatkowo podciśnieniowa przepustnica ( również z BMW ), która sterowana jest podciśnieniem z kolektora ssącego. Ma za zadanie doprężac i odprężać układ wydechowy w zależności od obciążenia silnika.

2012-03
Odpalenie silnika: 30.03.2012.

2012-05
Auto wyjeżdża z warsztatu: 13.05.2012. Ok. 189000 km na liczniku.
Dorobienie zaślepki wałka rozrządu, ponieważ nie był niczym chroniony. Wykorzystana stara kopułka z Mi16.
Renowacja mocowań tylnych siedzeń.
Wymiana materiału pod tylnymi siedzeniami, wymiana suwaków, wymiana gąbek tylnych kanap.

2012-06
Przejechane 1000 km. Wymiana oleju. Wymiana płynu (koncentrat Kraft + woda destylowana 50:50) wraz z płukaniem układu chłodzącego.
Zakupione:
oryginalne sprężynki tylnych hamulców
Oryginalny czujnik ciśnienia oleju na kontrolkę
Nakładka na pedał sprzęgła
Oryginalny czujnik temperatury oleju + wymiana
Oryginalny włącznik świateł stopu
Oryginalna zaślepka do skrzyni biegów
Oryginalny przegub kulowy do „sierżanta”
Oryginalny czujnik poziomu płynu chłodniczego + wymiana
Oryginalny zaworek zwrotny podciśnienia serwa
Wymiana nakrętek mocujących regulatory wysokości świateł.
Nowy alternator + wymiana.
Nowy bagnet oleju.
Montaż odnowionych siedzeń tył.
Dekielki do felg.

2012-08
Pokrętło mocujące przewód do akumulatora.
Przetoczenie tarcz i wyrównanie klocków.
Przymocowanie skrzynki bezpieczników w komorze silnika.
Nasmarowanie sworzni wycieraczek.
(do roboty będny?)

2012-09
Zamontowana rozpórka z przodu.
Wymiana wkrętów mocujących poszycie dachu do łyżew i błotników.
Wymiana kolektora wydechowego.
Wymiana oleju 5W50 Valvoline.
Wymiana oleju 10W50 Total Quartz Racing.
Zakup chłodniczki oleju od Berlingo i nowe przewody wodne + czwórnik-złączkę układu chłodzenia z odejściem na chłodniczkę oleju.
Zamontowany filtr odmy Simota (niebieski).

2012-11
Kupiony korek zbiorniczka wyrównawczego, podkładki z gumką pod korek spustowy oleju.
Uruchomienie obrotomierza.

2013-04
Modyfikacja odmy.

2013-08
Modyfikacja dolotu.

2013-09
Wymieniony czujnik temperatury wody Vernet Calostat.

2014-03
Nowy akumulator Varta.
Odpowietrzenie hamulców.

2014-04
Wymiana oleju.

2014-9
Regeneracja rozrusznika.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: simon3 »

Ufff… przeczytałem 8)7
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Wczoraj przyjechały zamówione dywaniki. Są eleganckie :)
Załączniki
dywaniki
dywaniki
dywaniki
dywaniki
teaser :)
teaser :)
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Będziesz musiał co jakiś czas te zderzaki pielęgnować, bo plastik po tylu latach mocno się utlenia niestety.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Dzisiaj zamówione :)

Olej Total Quartz Racing 10W50 5L,
Wycieraczki przód Bosch Eco 45cm x 2,
Iron-X 500ml,
303 Convertible Top Cleaner 946ml,
MEGUIARS - Natural Shine Protectant,
SHINY GARAGE - Lime APC 1L,
MEGUIARS - Plast-X,
MEGUIARS - Carpet Interior Cleaner.

Muszę jeszcze kupić filtr oleju.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: Orfister »

Pamiętaj, że wchodzi tam tylko cienki filtr.
Awatar użytkownika
pilot-84
Uzalezniony
Posty: 550
Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Numer Gadu-gadu: 0
Login tlen: pilot-84
Lokalizacja: Łódź

Re: Peugeot 205 CTI Mi16 1991r. Łódź

Post autor: pilot-84 »

Pamiętam, widzę ze ten filtr jest popularny w renówkach.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
ODPOWIEDZ