Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Miejsce na wszystkie rozmowy zwiazane z ukl.hamulcowym, zawieszeniem i ukl. sterowniczym.
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

Słuchajcie… Ostatnimi czasy rozmyślam nad przednim zawieszeniem do swojego XS'a!
- gwint
czy
- sportowy, gazowy amortyzator + sprężyna obniżająca

Auto ma służyć na co dzień, więc powiedzcie mi szczerze - jest sens zakładania gwintu, który kosztuje krocie? Druga sprawa to ma być jak najprostsze rozwiązanie czyli tu rozsądek przemawia za amortyzatorem sportowym. Biję się ze swoimi myślami nie mogąc się zdecydować! :?

Macie jakieś doświadczenie z jednym i drugiem rozwiązaniem?
Plusy/minusy obu przypadków?

Rozumu podpowiada - amortyzator sportowy + spręyna
Serce zaś mówi: "Chłopie! Bierz gwint…!"

Dzięki :)
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: woocash »

po co ten gwint?

bez przesady... jakie tam masz zawieszenie? wahacz trójkątny?

sportowe sprężyny + amorki gazowe moim skromnym zdaniem w xs załatwiają sprawę.. dla niektórych nawet za bardzo.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: grzesiek309 »

Na gwincie komfort =0 Jak masz zamiar nim po prostu jeździć na co dzień, to gwint omijaj szeroko. Efektu porządnej gleby i tak nie uzyskasz.
Najlepsza opcja to firmowe amortyzatory i najlepiej dedykowane sprężyny sprężyny. Do 205 ze "sportowych" amorów masz do wyboru jedynie badziewie (TA-T, i MTS) AGXów już chyba nie robią :(
W 309 miałem zestaw amortyzator KYB Excel-g i sprężyny MTSa i był to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem :)
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

No właśnie chodzi o to żeby wyleczyć suę z pomysłu zakładania gwintu. Ale jak tak człowiek naczyta się o różnych, większych projektach sam napala się na takie wynalazki 8)7
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: grzesiek309 »

Sam chciałem kiedyś gwint. Po przejechaniu się e36 na gwincie, stwierdziłem, że wolę jednak swoją kozę. Prowadzenie i komfort w tanich gwintach to totalna porażka.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: Pluto »

grzesiek309 pisze:Na gwincie komfort =0 Jak masz zamiar nim po prostu jeździć na co dzień, to gwint omijaj szeroko. Efektu porządnej gleby i tak nie uzyskasz.
Najlepsza opcja to firmowe amortyzatory i najlepiej dedykowane sprężyny sprężyny. Do 205 ze "sportowych" amorów masz do wyboru jedynie badziewie (TA-T, i MTS) AGXów już chyba nie robią :(
W 309 miałem zestaw amortyzator KYB Excel-g i sprężyny MTSa i był to moim zdaniem idealny kompromis pomiędzy komfortem a prowadzeniem :)
TA-Technix to badziew? hmmm
Sam 22 000km zrobiłem na tym amorku i dalej jak nowy.
Wiadomo, amor z niższej półki ale wiele osób go zachwala, 9 na 10 osób które znam go polecą.
Cena adekwatna jak dla mnie.

Lepiej go wpakować wg. mnie niż Billa do jazdy na co dzień.
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: d_ARC »

grzesiek309 pisze:Sam chciałem kiedyś gwint. Po przejechaniu się e36 na gwincie, stwierdziłem, że wolę jednak swoją kozę. Prowadzenie i komfort w tanich gwintach to totalna porażka.
Zapraszam na codrive, zobaczysz glebę i poczujesz prowadzenie, brak komfortu też poczujesz ;)
Markowy gwint do sportowej jazdy działa cuda i kosztuje podobnie. Do XSa dobre amorki gazowe i krótsza sprężyna będzie w sam raz.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: grzesiek309 »

Z chęcią kiedyś skorzystam z propozycji 8)
Markowy gwint do sportu to zupełnie inna liga niż jakieś TA czy MTS :wink:
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

No dobra! Kupiłem cały komplet (przód + tył) Kayaba AGX'a :) Tanio nie było ale satysfakcję z dobrego zawieszenia już mam :D
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

Panowie!
Czy AGX'y są dedykowane pod seryjną sprężynę? To, że da radę wsadzić tam -40 mm to wiadomo, ale czy -60 mm to już nie będzie przesada?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: Filipczak »

simon3 pisze:Panowie!
Czy AGX'y są dedykowane pod seryjną sprężynę? To, że da radę wsadzić tam -40 mm to wiadomo, ale czy -60 mm to już nie będzie przesada?
Sportowe amortyzatory sa w wiekszosci dedykowane pod delikatne obnizenie, ale nie wiem jak z AGX'ami. Mysle, ze dobra opcja byloby wrzucenie do Twojego XS'a Jamex'ow -40mm albo Sparco -35mm, wieksze obnizenie bedzie juz bez sensu, a Pugi obnizone o ok 4cm wygladaja i prowadza sie zdecydowanie lepiej niz na seryjnej sprezynie. U mnie Jamexy sprawuja sie bardzo dobrze, czuc, ze auto jest mniej komfortowe, ale i tak nie ma jakiegos duzego problemu na dziurach. Wrzucaj obnizajace sprezyny, "bedzie Pan zadowolony" :)
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

Waham się ponieważ nie jestem do końca przekonany czy poprzez AGX'y + Jamex -40 mm uzyskam glebę, która będzie mnie satysfakcjonowała - a że mam lekkiego leżaka i koła 14" i patrząc na XS'a Frogkiller'a, który też ma taki zestaw, śmiem twierdzić, że gleba będzie żadna! :cry:
Auto jest teraz rozebrane i nie chce później wszystkiego rozkręcać jeszcze raz, że grzebać przy zawieszeniu.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Filipczak
Junior
Posty: 484
Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: Filipczak »

Gleba nie jest kwestia amortyzatora tylko sprezyny, zobacz jak to u mnie wyglada, chociaz ja moge miec troche ciezszy silnik niz u Ciebie. Zawsze sa Sparco -50mm :)
Awatar użytkownika
simon3
Maniak
Posty: 1082
Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: simon3 »

To prawda, stąd moje pierwsze pytanie czy do AGX'ów podejdzie sprężyna MTS -60mm, bo taką też znalazłem :) A z informacji jakie znalazłem w necie wynika, że AGX'y są do standardowych sprężyn czyli te -50 czy -60 to już chyba nie bardzo? :/
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: Zawieszenie gwintowane czy sportowy amortyzator?

Post autor: Draxter »

-40 , -60 ... ehhh poczytaj do jakiego silnika to dedykowana sprezyna.
Jak zalozysz -60 dedykowane do 1.9 do swojego 1.4 to nie siadze tyle samo.
Osobiscie mialem w GTI 1.6 Eibachy ProKIT dedykowane do tego modelu.
Idealny kompromis pomiedzy obnizeniem a komfortem. Oczywiscie najwazniejsza byla poprawa prowadzenia.

BTW gwint TAT to totalna pomylka w/g opinni naiwnych ktorzy go kupili.
Normalne amorki TAT to najlepszy wybor w najtanszych amorkach.
simon3 pisze:czy do AGX'ów podejdzie sprężyna MTS -60mm, bo taką też znalazłem :) A z informacji jakie znalazłem w necie wynika, że AGX'y są do standardowych sprężyn czyli te -50 czy -60 to już chyba nie bardzo? :/
Na stronie http://www.kyb-europe.com/ co ciekawe w opisie AGX niema wzmianki do jakich sprezyn sa dedykowane choc moze jest jakis dokladniejszy pdf i tam jest.
W/g mnie zawsze mozesz zalozyc nizsza sprezyne. Amortyzator bedzie procowal wtedy w innym przedziale tloka ale bedize bezpiecznie pracowal.
Odwrotnie czyli seryjna sprezyna i skrocony amortyzator dedykowany do nizszej sprezyny juz nie poniewaz bedzie pracowal max rozciagniety i mozna go uszkodzic.

Generalnie AGX o ile nie wyleja za wczesniej to ciekawy amorek.
Jezdzilem na takich u kolegi w 106 i roznica w regulacji jest tyle ze dla mnie najlepiej bylo skrecic je na maxa ale to juz sprawa gustu.
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
ODPOWIEDZ