Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Witam wszystkich na forum
Jestem Krzysiek i od lat zajmuję się budową wyczynowych fiatów 126p. Szczerze to było do dnia dzisiejszego moje główne zajęcie. Do czasu kiedy nie stałem formalnie właścicielem 205...
Krótka historia - robię porządek na grobie ojca, obok były tzw. "Grzyby" - spytały się, jako że ja piękny i młody, czy znam kogoś kto złomuje pojazdy. Delikatnie spytałem się co to za auto - wyszło że właśnie owy pug.
Następnego dnia umówiłem się na oglądnięcie i... zachwyciłem się stanem blacharskim, wszystko zdrowe, progi, podłoga, podłużnice - wyszło miernikiem że jest bezwypadkowy. Silnik ma 194k przebiegu ale zbiera się jak szatan - 1.4 85km Osiągi porównywalne z fiestą mk2 XR2 którą miałem i teraz się remontuje w Auto Plaza Warszawa.
Wszystko byłoby idealnie gdyby nie zamieniona literka V i O zamiast 0 w dowodzie - więc musiałem przejść męczeńską drogę po urzędach i SKP która trwała 10 dni, cztery wizyty na SKP i numery próbne. Na szczęście połowicznie na koszt właścicieli i dzisiaj skończyło się happy endem Cena z OC, przeglądem (który przeszedł bez problemu bo tego bałem się najbardziej) i rejestracją na mnie wyszedł 480zł więc auto dostałem, można powiedzieć, za ładne oczka
Plany proste - konserwacja auta, mechanika, jak najwięcej dodatków z rallye (najbardziej potrzebuję poszerzeń, zegarów i felg bo wnętrze będzie typowo do sportu - dwa kubełki, pasy i klatka) i witamy tor Kielce
Póki co wygląda tak :
Jestem Krzysiek i od lat zajmuję się budową wyczynowych fiatów 126p. Szczerze to było do dnia dzisiejszego moje główne zajęcie. Do czasu kiedy nie stałem formalnie właścicielem 205...
Krótka historia - robię porządek na grobie ojca, obok były tzw. "Grzyby" - spytały się, jako że ja piękny i młody, czy znam kogoś kto złomuje pojazdy. Delikatnie spytałem się co to za auto - wyszło że właśnie owy pug.
Następnego dnia umówiłem się na oglądnięcie i... zachwyciłem się stanem blacharskim, wszystko zdrowe, progi, podłoga, podłużnice - wyszło miernikiem że jest bezwypadkowy. Silnik ma 194k przebiegu ale zbiera się jak szatan - 1.4 85km Osiągi porównywalne z fiestą mk2 XR2 którą miałem i teraz się remontuje w Auto Plaza Warszawa.
Wszystko byłoby idealnie gdyby nie zamieniona literka V i O zamiast 0 w dowodzie - więc musiałem przejść męczeńską drogę po urzędach i SKP która trwała 10 dni, cztery wizyty na SKP i numery próbne. Na szczęście połowicznie na koszt właścicieli i dzisiaj skończyło się happy endem Cena z OC, przeglądem (który przeszedł bez problemu bo tego bałem się najbardziej) i rejestracją na mnie wyszedł 480zł więc auto dostałem, można powiedzieć, za ładne oczka
Plany proste - konserwacja auta, mechanika, jak najwięcej dodatków z rallye (najbardziej potrzebuję poszerzeń, zegarów i felg bo wnętrze będzie typowo do sportu - dwa kubełki, pasy i klatka) i witamy tor Kielce
Póki co wygląda tak :
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
biorąc pod uwagę okoliczności - istny dar niebios
który to rocznik, jaka deska w środku?
tak wogóle... pierwsze widzę wersję XRA
który to rocznik, jaka deska w środku?
tak wogóle... pierwsze widzę wersję XRA
Ostatnio zmieniony 19 mar czw, 2015 8:38 pm przez woocash, łącznie zmieniany 1 raz.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Siema Krzysiek. Witamy na forum.
Bardzo fajny post powitalny i debiut z grubej rury. Dla porządku prosiłbym Cię jeszcze o uzupełnienie kilku kwestii.
1. przywitanie się w dziale dla nowych użytkowników i napisanie paru zdań o sobie
2. dodanie lokalizacji w ustawieniach profilu forumowicza
3. opcjonalne ustawienie sygnaturki/awataru
4. umieszczanie zdjęć przez forumowy uploader, co da pewność, że zdjęcia z zewnętrznego hostingu się nie przeterminują (jak ma to miejsce np. na Imageshack).
Od siebie dodam, że bardzo fajna historia z Twoją białą 205-tką. Mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał dynamicznie i będziemy mieli okazję śledzić postępy prac tutaj na forum.
Pozdrawiam
Raf
P.S.
Woocash - XRA i XRAD to były takie "ciężarowe" wersje 205 bez żadnej zabudowy. Bardziej popularne na Wyspach, ale widocznie w Europie też występowały:
https://www.flickr.com/photos/128691640 ... 054899264/
Bardzo fajny post powitalny i debiut z grubej rury. Dla porządku prosiłbym Cię jeszcze o uzupełnienie kilku kwestii.
1. przywitanie się w dziale dla nowych użytkowników i napisanie paru zdań o sobie
2. dodanie lokalizacji w ustawieniach profilu forumowicza
3. opcjonalne ustawienie sygnaturki/awataru
4. umieszczanie zdjęć przez forumowy uploader, co da pewność, że zdjęcia z zewnętrznego hostingu się nie przeterminują (jak ma to miejsce np. na Imageshack).
Od siebie dodam, że bardzo fajna historia z Twoją białą 205-tką. Mam nadzieję, że projekt będzie się rozwijał dynamicznie i będziemy mieli okazję śledzić postępy prac tutaj na forum.
Pozdrawiam
Raf
P.S.
Woocash - XRA i XRAD to były takie "ciężarowe" wersje 205 bez żadnej zabudowy. Bardziej popularne na Wyspach, ale widocznie w Europie też występowały:
https://www.flickr.com/photos/128691640 ... 054899264/
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Wysoki bo belka zdrowa i ustawiona w ory pozycji. Jak ktoś pisał jak "koza" "łada niva" albo mój Pugpyzio_dawca pisze:Wygląda całkiem fajnie, tylko strasznie wysoki
Powodzenia w robieniu z niego rejlaka
W sprawie poszerzeń rallye możesz uderzać do mnie na pw, chętnie odstąpie
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Belka i gaźnik był robiony całkiem niedawno więc to jego kolejny plus. Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic
-
- Nowicjusz
- Posty: 80
- Rejestracja: 04 maja śr, 2011 8:50 pm
- Posiadany PUG: peugeot 205 RG (Roland Garros) Cabrio
- Numer Gadu-gadu: 757080
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Obejrzyj sobie "Wheler Dealers" jak robili 205 GTI.Pytanie jak to obniżyć? Nie ma sprężyn z tyłu a o fancuzach nie wiem nic
Tam Ed China robił zawieszenie, co prawda w drugą stronę, z obniżonego podnosił, ale ładnie tłumaczył jak działa zawiecha z tyłu.
Tutaj link do pierwszej części w ojczystym języku.
Pozdrawiam
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
A który to rok? Z Wrocka jesteś?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
i teraz będzie zdziwko, bo części które chcesz kupić będą 2 razy droższe niż dotychczasowy koszt samochodu
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Spokojnie. Wstepny budzet mam, sprzedalem 126p za naprawde grube pieniadze wiec pule na dlubaniny mam.
Dzisiaj oplacone oc na caly rok, jako czlonek pzm-otu zaplacilem tyle co za skuter, mamy kolejna oszczednosc
Akumulator nowy, jednak dzisiaj po calodniowym staniu odpalalem 10 minut, ciezka sprawa. Chodzil na jeden, dwa cylindry, dlawil sie, nabral ciutke temperatury i szalal jak wsciekly.
P. S w briefie wpisany jest model GT, w bagazniku znalalem blende, w sumie resztki prawidlowej blendy. Czy wersje rallye mialy blende z tylu? Wydaje mi sie ze nie.
P. S2 pisze z maca, nie mam pl znakow
Dzisiaj oplacone oc na caly rok, jako czlonek pzm-otu zaplacilem tyle co za skuter, mamy kolejna oszczednosc
Akumulator nowy, jednak dzisiaj po calodniowym staniu odpalalem 10 minut, ciezka sprawa. Chodzil na jeden, dwa cylindry, dlawil sie, nabral ciutke temperatury i szalal jak wsciekly.
P. S w briefie wpisany jest model GT, w bagazniku znalalem blende, w sumie resztki prawidlowej blendy. Czy wersje rallye mialy blende z tylu? Wydaje mi sie ze nie.
P. S2 pisze z maca, nie mam pl znakow
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Rozumiem ze silnik jest na gazniku skoro ma te 85KM? Modele z G na poczatku byly 5-drzwiowe, poza GTI oczywiscie. A co do przerobki a konkretniej felg to nie bedzie Ci latwo znalezc oryginal z rallye, ale sa dwie opcje:
1. Kupujesz "pucharowki" czyli stalowki z 106 rallye, ktore tez sa rzadkie, ale jednak czesciej sie pojawiaja
2. (Po kosztach) kupujesz komplet felg z 306, byly tam 13" wymiarami identyczne do tych z rallye czyli 5.5J et20 i wygladowo podobne, koszt kompletu ~150zl, oddajesz do malowania i piaskowania i gotowe. Niedlugo takie wyladuja u mnie w aucie to pokaze zdjecia jak to wyjdzie, tyle ze ja maluje je sam
A no i oczywiscie szukasz ory kapselkow zarowno do opcji 1 jak i 2
1. Kupujesz "pucharowki" czyli stalowki z 106 rallye, ktore tez sa rzadkie, ale jednak czesciej sie pojawiaja
2. (Po kosztach) kupujesz komplet felg z 306, byly tam 13" wymiarami identyczne do tych z rallye czyli 5.5J et20 i wygladowo podobne, koszt kompletu ~150zl, oddajesz do malowania i piaskowania i gotowe. Niedlugo takie wyladuja u mnie w aucie to pokaze zdjecia jak to wyjdzie, tyle ze ja maluje je sam
A no i oczywiscie szukasz ory kapselkow zarowno do opcji 1 jak i 2
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Jak to nie masz polskich znaków na Macu? Ustaw sobie klawiature na Polski Pro Ja nie zauważyłem żadnych problemów z pisownią
Co do wresji... GT to 5'cio drzwiowa wersja XS'a. A te 85KM to nie wiem skad Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
Co do wresji... GT to 5'cio drzwiowa wersja XS'a. A te 85KM to nie wiem skad Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
TU3S. Na wtrysku może mieć nawet 100 KM, w wersji TU3 FJ2/K. (106 XSi)simon3 pisze:A te 85KM to nie wiem skad Myślałem, że to na wtrysku tyle ma ale już sam nie wiem?
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala
Re: Peugeot 205 > przeróbka na wersję rallye
Ten silnik, o którym mówisz, ma taki symbol. Co tu ma być nieprawdą?pyzio_dawca pisze:Nie prawda. 106 xsi ma czapke z 1.6 ( wieksze kanaly, i to sporo i wieksze zawory, duzo twardsze spręzyny zaworowe). Samym wtryskiem raczej tyle sie nie zdziala
Poza tym kanały, zawory i sprężyny to nadal nie wszystko. Może wałek?...