Biały Peugeot 205 1.4 Accent
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Mam narazie tylko 0-60, i bez regulacji kata wyprzedzenia zaplonu. I wlasciwie to brakuje tylko tego i synchronizacji gaznikow. Bo teraz troche za slabo jedzie, nie chce sie wkrecac na wyzszych obr.krzyska pisze:masz coś z pokładu?
https://youtu.be/zZ5Zv41uOwI
Hahaha Nie gadaj, twoj robi lepsza robote od mojego 1.4 na pewnogrzesiek309 pisze:Czytając Twój podpis pocieszam się, że jest jeszcze 205 3.0 i może te moje "marne" 2.0 da mu radę
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Wrzuć dłuższy film i poopowiadaj trochę co i jak zrobione. Będzie co oglądać jak przeróbki w TopGear. Clarksona wywalili więc jest wakatpyzio_dawca pisze:https://youtu.be/zZ5Zv41uOwI
- Frogkiller
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 22 lut ndz, 2015 10:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Czechowice-Dz
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Hej tak z ciekawości co trzeba zrobić żeby uruchomić taki setup? Oczywiście poza kolektorem, ustawieniem zapłonu i wymianą dysz.
Jakiej pompy paliwa używasz?
Gratulacje ciekawego i działającego projektu
Jakiej pompy paliwa używasz?
Gratulacje ciekawego i działającego projektu
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Aktualnie kolektor wyjęty, zrobiłem krućce pod serwo oraz synchronizacje gaźników i regulatora KWZ.
W pierwszej kolejności polujemy na odpowiednią dla nas głowice, w moim przypadku udało się kupić głowice z 1.6 98km w super stanie za 160 zł z przesyłką. Oczywiście obowiązkowo planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz docieranie zaworów. Natomiast w moim przypadku zaczęło się od względnego czyszczenia i rozebrania głowicy. Następnie należy zaopatrzyć się w odpowiedni frezik do aluminium. W internecie jest masa informacji na temat portingu, polecam poczytać. Kiedy wypijemy już kilka zuper chmielowych z naszą nową swiecącą aluminiową kostką, i uznamy że porting został skończony, odmuchujemy głowicę z opiłków i zawozimy do planowania, warto przy okazji kupić uszczelniacze. Następnie, baaardzo dokładnie czyścimy głowice i docieramy zawory, też jakieś piwo nie zaszkodzi do tego ... Kiedy dotrzemy wkładamy nowe uszczelniacze. Warto pamiętać o zaślepieniu otwory po wtryskiwaczach, chyba ze planujemy przejścoe na wielopunkt
Następnie zabieramy się za składanie głowicy, przy tej czynności niezwykle pomocna okazuje sie wiertarka stołowa. W głowice wkładamy rozcięty pręt i rozgięty na końcu, którym bedzięmy wciskać sprężynki zaworowe. Koniecznie zwracajcie uwage na stan talerzyków zaworowych i zapinek. Jako że większe kanały i sztywniejsze sprężynki umożliwiają wyższe kręcenie, stan talerzyków jest niezwykle istotny, bo można skończyc silnik....
Polecam kupienie najcieńszej uszczelki pod głowice, chyba że planujemy doładowanie
Kolejną kwestią jest kolektor wydechowy, tutaj przyda się frezik do stali, ja miałem do stali i robiłem nim normalnie aluminium. Kolektor trzeba rozfrezować na taką samą srednice jak kanaly wydechowe w głowicy. Tutaj nawet piwa nie trzeba otwierać idzie jak burza
Trudniejszym zadaniem jest kolektor ssący, ma szerzej rozstawione kanały ssące, co powoduje że kolektor z 1,4 nie pasuje. Tutaj juz nasza inwencja. Ja użyłem blachy 10mm na flansze, tutaj przydadzą się dość duże wiertła i wiertarka stołowa. Wiertła oczywiście na fi naszych kanałów dolotowych. U mnie poerwsza wersja kolektora to rzeźbienie, lepienie. Cóż... chciałem zostać przy jednym gaźniku...
I tu doradzam, od razu robić kolektor pod 4 gaźniki. Jest łatwiej i lepiej. Trzeba pamiętać o nachyleniu kanałów kolektora pod odpowiednim kątem, aby gaźniki były pochylone tak żeby płuwaki byly poziomo Przy gaźnikach z r1 potrzeba kąta 45 stopni. Dwa kolanka hamburskie po 90 stopni rozcięte na pół i już Trzeba pamiętać tylko, żeby zmieścić się z łapą silnika bo jest ciaśniej niż przy 1.4.
Reszta to już pikuś. Składamy, podłączamy wsio i palimy. Nie ma najmniekszego problemu z wolnymi obrotami czy innymi pierdołami. Uważam, że zabawa warta świeczki. Co do spalania, jeszcze się nie wypowiem Myślę, że ory elektryczna pompa paliwa wystarczy, moja już ledwo zipiała, a do 1.6 nie założymy mechanicznej. Ja mam pompe z mondeo 2.0 16v, bo akurat taką miałem w domu... I jest super Dysz nie trzeba wymieniać, na ory dyszach dawka jest ok. Ja je ciut rozwierce jeszcze zobaczymy co sie zmieni, bo delikatnie za mało z nich wypływa Pozdrawiam Mam kilka filmików to pewnie wrzuce w najblizszym czasie
Oczywiście filmik będzie, kiedy tylko poskładam. Teraz zostało tylko przefrezować płaszczyzne kolektora bo troche się zdeformował przy spawaniu.
Co do tego jak jest zrobione, i jak to odpalić na takim set up'ie :W pierwszej kolejności polujemy na odpowiednią dla nas głowice, w moim przypadku udało się kupić głowice z 1.6 98km w super stanie za 160 zł z przesyłką. Oczywiście obowiązkowo planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz docieranie zaworów. Natomiast w moim przypadku zaczęło się od względnego czyszczenia i rozebrania głowicy. Następnie należy zaopatrzyć się w odpowiedni frezik do aluminium. W internecie jest masa informacji na temat portingu, polecam poczytać. Kiedy wypijemy już kilka zuper chmielowych z naszą nową swiecącą aluminiową kostką, i uznamy że porting został skończony, odmuchujemy głowicę z opiłków i zawozimy do planowania, warto przy okazji kupić uszczelniacze. Następnie, baaardzo dokładnie czyścimy głowice i docieramy zawory, też jakieś piwo nie zaszkodzi do tego ... Kiedy dotrzemy wkładamy nowe uszczelniacze. Warto pamiętać o zaślepieniu otwory po wtryskiwaczach, chyba ze planujemy przejścoe na wielopunkt
Następnie zabieramy się za składanie głowicy, przy tej czynności niezwykle pomocna okazuje sie wiertarka stołowa. W głowice wkładamy rozcięty pręt i rozgięty na końcu, którym bedzięmy wciskać sprężynki zaworowe. Koniecznie zwracajcie uwage na stan talerzyków zaworowych i zapinek. Jako że większe kanały i sztywniejsze sprężynki umożliwiają wyższe kręcenie, stan talerzyków jest niezwykle istotny, bo można skończyc silnik....
Polecam kupienie najcieńszej uszczelki pod głowice, chyba że planujemy doładowanie
Kolejną kwestią jest kolektor wydechowy, tutaj przyda się frezik do stali, ja miałem do stali i robiłem nim normalnie aluminium. Kolektor trzeba rozfrezować na taką samą srednice jak kanaly wydechowe w głowicy. Tutaj nawet piwa nie trzeba otwierać idzie jak burza
Trudniejszym zadaniem jest kolektor ssący, ma szerzej rozstawione kanały ssące, co powoduje że kolektor z 1,4 nie pasuje. Tutaj juz nasza inwencja. Ja użyłem blachy 10mm na flansze, tutaj przydadzą się dość duże wiertła i wiertarka stołowa. Wiertła oczywiście na fi naszych kanałów dolotowych. U mnie poerwsza wersja kolektora to rzeźbienie, lepienie. Cóż... chciałem zostać przy jednym gaźniku...
I tu doradzam, od razu robić kolektor pod 4 gaźniki. Jest łatwiej i lepiej. Trzeba pamiętać o nachyleniu kanałów kolektora pod odpowiednim kątem, aby gaźniki były pochylone tak żeby płuwaki byly poziomo Przy gaźnikach z r1 potrzeba kąta 45 stopni. Dwa kolanka hamburskie po 90 stopni rozcięte na pół i już Trzeba pamiętać tylko, żeby zmieścić się z łapą silnika bo jest ciaśniej niż przy 1.4.
Reszta to już pikuś. Składamy, podłączamy wsio i palimy. Nie ma najmniekszego problemu z wolnymi obrotami czy innymi pierdołami. Uważam, że zabawa warta świeczki. Co do spalania, jeszcze się nie wypowiem Myślę, że ory elektryczna pompa paliwa wystarczy, moja już ledwo zipiała, a do 1.6 nie założymy mechanicznej. Ja mam pompe z mondeo 2.0 16v, bo akurat taką miałem w domu... I jest super Dysz nie trzeba wymieniać, na ory dyszach dawka jest ok. Ja je ciut rozwierce jeszcze zobaczymy co sie zmieni, bo delikatnie za mało z nich wypływa Pozdrawiam Mam kilka filmików to pewnie wrzuce w najblizszym czasie
- Frogkiller
- Junior
- Posty: 104
- Rejestracja: 22 lut ndz, 2015 10:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Czechowice-Dz
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Pytałem o pompę paliwa bo oglądałem kilka takich modów i często ludzie stosują jakieś regulatory ciśnienia, lub pompy 0.3-0.8 bara. Czasami wyrzucana jest pompa z zbiornika paliwa i montowane jakieś czarodziejskie układy podciśnieniowe, lub po prostu rura do baku, pompka od moto, filtr paliwa od moto i opcjonalnie układ ręcznej pompki. Ale skoro działa na standardowej pompie to chyba ok
Powodzenia w dalszym dłubaniu
Powodzenia w dalszym dłubaniu
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Przykro
- GrzesiekGreen
- Nowicjusz
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 lip wt, 2014 10:17 pm
- Posiadany PUG: Green
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Łódź
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Jakieś nowe typy korbowodów pierwszo kwietniowych?
Wysłane z mojego LG-D290 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D290 przy użyciu Tapatalka
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Chyba przedobrzyłeś z tym tjuningiem
- pyzio_dawca
- Junior
- Posty: 328
- Rejestracja: 16 sty czw, 2014 7:05 pm
- Posiadany PUG: Accent 1.6 TU
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Skawina/Krk
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Prima Aprilis
- scaliburgreg
- Junior
- Posty: 319
- Rejestracja: 11 gru ndz, 2011 4:04 pm
- Posiadany PUG: 205 XS TU3S 88'
- Numer Gadu-gadu: 5932746
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
skoro wyprzedajesz silnik w kawałkach i masz 3 tłoki na sprzedaż to ten obrazek tłoka wyżej chyba nie był żartem
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Biały Peugeot 205 1.4 Accent
Pyzio jakbyś potrzebował to mam na sprzedaż sprawny silnik TU3M. Miał robioną głowice 20tys km temu. W Święta jako że trzeba pomagać ludziom w niedoli oddam tanio. Skoro z 1,1 robisz potwora co robi 100km/h w 7 sekund to na pewno zrobisz z niego dobry użytek.