licznik dzienny
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: licznik dzienny
ja zawwsze się boje zdejmować tą wskazówke, jezeli rozbieramy i wskazówka wskazuje 0 i ją zdejme to wtedy jak mozna byc pewien ze ją idealnie tak samo założymy jak byla oryginalnie... hmmm
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: licznik dzienny
Bardzo prosto.
W bieda licznikach JAEGER w tarczy prędkościomierza jest kołek wyznaczający 0 km/h. Zakładając wskazówkę należy oprzeć ją na kołku,lekko wcisnąć na ośkę i zsunąć na stronę pomiaru.Docisnąć. Ustawić licznik w pozycję pracy.Wskazówka powinna dotykać kołka bez wywierania nacisku.Palcem podciągnąć wskazówkę do 30km/h i puścić.Powinna łagodnie oprzeć się o kołek.
Licznik typu GTI
Jeżeli nie mamy pewności czy poprzedni właściciel nie grzebał przy liczniku to należy porównać prędkość z drugim autem.Jeżeli występują różnice wskazań należy zapamiętać ile grubości wskazówek na + czy -.Po wyjęciu prędkościomierza trzymając go w pozycji pracy na boku skali znaczymy nasze 0.Można zdjąć wskazówkę.Gdzieś czytałem że bardzo łatwo ją zdjąć przy pomocy widelca.Montując ją ponownie należy uwzględnić poprawki z pomiaru kontrolnego.Zaznaczyć innym kolorem nowe 0 km/h
Zakładanie wskazówki doprowadza do szaleństwa.Po kilku próbach wreszcie jest na swoim miejscu.Pozostaje porównanie prędkości z drugim pojazdem.Oczywiście wszystko będzie dobrze pod warunkiem że oba pojazdy mają koła o rozmiarze producenta.Jeżeli nie - to pomocnym narzędziem będzie KALKULATOR OPON ,zresztą jest na Forum.
W bieda licznikach JAEGER w tarczy prędkościomierza jest kołek wyznaczający 0 km/h. Zakładając wskazówkę należy oprzeć ją na kołku,lekko wcisnąć na ośkę i zsunąć na stronę pomiaru.Docisnąć. Ustawić licznik w pozycję pracy.Wskazówka powinna dotykać kołka bez wywierania nacisku.Palcem podciągnąć wskazówkę do 30km/h i puścić.Powinna łagodnie oprzeć się o kołek.
Licznik typu GTI
Jeżeli nie mamy pewności czy poprzedni właściciel nie grzebał przy liczniku to należy porównać prędkość z drugim autem.Jeżeli występują różnice wskazań należy zapamiętać ile grubości wskazówek na + czy -.Po wyjęciu prędkościomierza trzymając go w pozycji pracy na boku skali znaczymy nasze 0.Można zdjąć wskazówkę.Gdzieś czytałem że bardzo łatwo ją zdjąć przy pomocy widelca.Montując ją ponownie należy uwzględnić poprawki z pomiaru kontrolnego.Zaznaczyć innym kolorem nowe 0 km/h
Zakładanie wskazówki doprowadza do szaleństwa.Po kilku próbach wreszcie jest na swoim miejscu.Pozostaje porównanie prędkości z drugim pojazdem.Oczywiście wszystko będzie dobrze pod warunkiem że oba pojazdy mają koła o rozmiarze producenta.Jeżeli nie - to pomocnym narzędziem będzie KALKULATOR OPON ,zresztą jest na Forum.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Wczoraj przysiadłem do rozbierania i oględzin testowej wersji licznika ( Podziękowania dla Martinop'a )
Sprawa wygląda prościej niż zdawać by się mogło..
Po wymontowaniu i spokojnym obejrzeniu mechanizmu okazało się, że konstrukcja jest niezmiernie prosta i całość jest kompletnie demontowalna...
Nie ma najmniejszego problemu, by wymienić uszkodzony licznik dzienny, całkowity, zębatki, mechanizm zerowania... kompletnie wszystko..
Co do montażu wskazówki - to faktycznie łatwo nie jest...choć prawdę mówiąc, nie widzę potrzeby jej zdejmowania - nie jest to konieczne ani do wyjęcia zespołu prędkościomierza z obudowy licznika, ani do naprawy którą ja będę wykonywał..
Sprawa wygląda prościej niż zdawać by się mogło..
Po wymontowaniu i spokojnym obejrzeniu mechanizmu okazało się, że konstrukcja jest niezmiernie prosta i całość jest kompletnie demontowalna...
Nie ma najmniejszego problemu, by wymienić uszkodzony licznik dzienny, całkowity, zębatki, mechanizm zerowania... kompletnie wszystko..
Co do montażu wskazówki - to faktycznie łatwo nie jest...choć prawdę mówiąc, nie widzę potrzeby jej zdejmowania - nie jest to konieczne ani do wyjęcia zespołu prędkościomierza z obudowy licznika, ani do naprawy którą ja będę wykonywał..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: licznik dzienny
Ale konieczne przy wymianie tarczy np. na białą.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Niewątpliwie .. jednak mnie to nie dotyczy
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: licznik dzienny
ooo to jak juz ją wykonasz to podziel sie doswiadczeniamiOrfister pisze:Co do montażu wskazówki - to faktycznie łatwo nie jest...choć prawdę mówiąc, nie widzę potrzeby jej zdejmowania - nie jest to konieczne ani do wyjęcia zespołu prędkościomierza z obudowy licznika, ani do naprawy którą ja będę wykonywał..
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
kiedy kolorowalem swoje zegary na czerwone podswietlenie, to nie napotkalem na trudnosci przy wtykaniu wskazowek,
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
samo wtykanie wskazówki to jak w życiu.. jak każde wtykanie
chodzi o to by ustawić je pod odpowiednim kątem.
Z racji braku czasu nie robiłem jeszcze nic przy liczniku, ale zajmę się tym i zdam fotorelację.
chodzi o to by ustawić je pod odpowiednim kątem.
Z racji braku czasu nie robiłem jeszcze nic przy liczniku, ale zajmę się tym i zdam fotorelację.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
to trzeba zrobic sobie zdjecie wskazowek w jakich pozycjach sa po lekkim uniesieniu, te od wskanikow wtedy jeszcze sa na osce ale wychodza juz z ogranicznikow w cyferblacie
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Była już instrukcja jak naprawić kasowanie w zwykłym liczniku a teraz przyszła pora na licznik z GTI
Wykonałem dziś operację wymiany mechanizmu kasującego w swoim liczniku. Miałem na dawcę drugi licznik, równie dobrze można naprawić uszkodzony mechanizm ale o tym później.
Pierwszy etap to oczywiście zdjęcie przedniej szybki. Następnie musimy odkręcić cztery śrubki trzymające prędkościomierz. Dwie z przodu pod szybką i dwie z tyłu.
Po wyjęciu prędkościomierza zabieramy się za wymianę mechanizmu.
Pierwszym etapem wymiany jest odkręcenie blaszki trzymającej mechanizm. Odkręcamy dwie śrubki widoczne na zdjęciu i wyciągamy blaszkę.
Kolejny etap to wyjęcie mechanizmu. Tu zaczynają się niewielkie problemy. Miejsca jest dość mało i ciężko go wyjąć, więc pierwsze co przychodzi do głowy to zdjęcie cyferblatu. Ja z tego rozwiązanie zrezygnowałem gdyż mogą być później problemy z nieprawidłowym ustawieniem wskazówki. Okazuje się, że wystarczy tylko odkręcić śrubki cyferblatu aby móc nim lekko manewrować. Po odkręceniu go wyciągamy przycisk kasowania. Najpierw ciągniemy lekko do góry aby rozdzielić element wystający z tarczy od elementu pod spodem a następnie wyciągamy obydwie części(uwaga na sprężynkę w obudowie!)
Kolejny etap na przykładzie dawcy. Wypinamy mechanizm z osiek po obu stronach licznika(zaznaczone strzałką)
Teraz delikatnie manewrując należy wyciągnąć mechanizm.
Przyszła para na włożenie nowego mechanizmu bądź naprawionego.
Robimy to w kolejności odwrotnej do demontażu, pamiętając że musimy razem z mechanizmem włożyć dolną część przycisku aby się zazębiły.
Pozostaje już tylko złożenie licznika
Na zdjęciu poniżej uszkodzony mechanizm. Niestety nie zrobiłem zdjęcia porównawczego z dobrym
Widać miejsce, w którym znajdował się "dzyndzelek" odpowiedzialny za poruszanie mechanizmem.
Sposobów na jego naprawę jest bardzo dużo. Można wkleić tam kawałek twardego druty lub dokleić kawałek plastiku Tą kwestię pozostawiam pod indywidualną rozwagę
Wykonałem dziś operację wymiany mechanizmu kasującego w swoim liczniku. Miałem na dawcę drugi licznik, równie dobrze można naprawić uszkodzony mechanizm ale o tym później.
Pierwszy etap to oczywiście zdjęcie przedniej szybki. Następnie musimy odkręcić cztery śrubki trzymające prędkościomierz. Dwie z przodu pod szybką i dwie z tyłu.
Po wyjęciu prędkościomierza zabieramy się za wymianę mechanizmu.
Pierwszym etapem wymiany jest odkręcenie blaszki trzymającej mechanizm. Odkręcamy dwie śrubki widoczne na zdjęciu i wyciągamy blaszkę.
Kolejny etap to wyjęcie mechanizmu. Tu zaczynają się niewielkie problemy. Miejsca jest dość mało i ciężko go wyjąć, więc pierwsze co przychodzi do głowy to zdjęcie cyferblatu. Ja z tego rozwiązanie zrezygnowałem gdyż mogą być później problemy z nieprawidłowym ustawieniem wskazówki. Okazuje się, że wystarczy tylko odkręcić śrubki cyferblatu aby móc nim lekko manewrować. Po odkręceniu go wyciągamy przycisk kasowania. Najpierw ciągniemy lekko do góry aby rozdzielić element wystający z tarczy od elementu pod spodem a następnie wyciągamy obydwie części(uwaga na sprężynkę w obudowie!)
Kolejny etap na przykładzie dawcy. Wypinamy mechanizm z osiek po obu stronach licznika(zaznaczone strzałką)
Teraz delikatnie manewrując należy wyciągnąć mechanizm.
Przyszła para na włożenie nowego mechanizmu bądź naprawionego.
Robimy to w kolejności odwrotnej do demontażu, pamiętając że musimy razem z mechanizmem włożyć dolną część przycisku aby się zazębiły.
Pozostaje już tylko złożenie licznika
Na zdjęciu poniżej uszkodzony mechanizm. Niestety nie zrobiłem zdjęcia porównawczego z dobrym
Widać miejsce, w którym znajdował się "dzyndzelek" odpowiedzialny za poruszanie mechanizmem.
Sposobów na jego naprawę jest bardzo dużo. Można wkleić tam kawałek twardego druty lub dokleić kawałek plastiku Tą kwestię pozostawiam pod indywidualną rozwagę
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: licznik dzienny
a na tarczy w lewym dolnym rogu nie ma czasem kreski wskazującej jak ma być ustawiona wskazówka????
GTI_Efekt Masy
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Niby kreska jest ale wolałem nie zdejmować wskazówki.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Ciekawostka na dziś. Mechanizm kasowania do licznika veglia z GTI pasuje od licznika bieda Veglia
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: licznik dzienny
Tez u siebie kiedyś wymieniałem. Prosta szybka akcja
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!