Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Dyskusje na temat serwisowania, naprawiania oraz modyfikowania silnikow typu TU.
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Mam problem z peugeotem mianowicie w czasie jazdy padł i nie chciał odpalić. Sprawdziłem bezpieczniki przekaźniki ten za komputerem był spalony ale po wymianie dalej nie pali. Reszta objawów jest taka że nie ma iskry. Podmieniałem cały aparat zapłonowy razem z modułem ale nic to nie zmieniło. Rozważam teraz czy mogła paść cewka albo ECU. Prosiłbym o jakieś wskazówki jak zdiagnozować cewke i ECU. Co do spalonego przekaźnika to spalił się przy wejściu kabla 76 to jest ten taki szary który wchodzi razem z cieńszym niebieskim. Silnik to tak jak w temacie 1.4 TU3M na monowtrysku. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

podmień cewkę potrafią padać
P205
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Tak byłoby najprościej ale obecnie jestem za granicą i wolę to najpierw jakoś sprawdzić. Jakie napięcie i na których pinach powinno być na wejściu na cewkę wie ktoś może?
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

Pomiar cewki to pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Aby sprawdzić cewkę dokładnie musisz posiadać specjalistyczny sprzęt (induktor). Polecam dlatego najprościej podmienić
P205
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: borek_wpr »

Najprostszym sprawdzeniem cewki WN to pomiar omomierzem.
Induktor jest zbędny. Wartości oporu i jak sprawdzić znajdziesz tutaj
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=23269.
Jeżeli cewka jest sprawna to pewnie padł moduł.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

borek_wpr pisze: Induktor jest zbędny.
8)7 przeczytaj moduł został wymieniony!
P205
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Dobra sytuacja sie nie zmieniła. Podmieniłem cewke niestety dalej nie działa. Przejrzałem też ECU żeby sprawdzić czy coś się nie spaliło ale wszystko wygląda zdrowo. Cały czas brak iskry, moje podejrzenia padają teraz na ECU że może co padło ale nie widać. Chyba że, gdzies przewód upaliło albo skrzynka bezpieczników sam już nie wiem. Macie jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

Sprawdź czy masz zasilanie na cewce zapłonowej. Jeden z pinów cewki to plus po stacyjce. Sprawdź też punkt masowy (kabel żółto-zielony) na cewce zapłonowej. Pompa Paliwa Ci się włącza podczas kręcenia rozrusznikiem?
P205
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Na początku myślałem że to pompa ale sprawdziłem ją i chodzi, po przekręceniu kluczyka chwile pompuje i paliwo dochodzi sprawdzałem za filtrem paliwa. Co do cewki to rozumiem, że po przekręceniu kluczyka w drugą pozycje na jednym z pinów powinno być coś koło 12v? Jutro sprawdze i dam znać.
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

tak, sprawdz też mase na cewce (obudowa cewki czy jest umasowiona) oraz sprawdź czy do moduły zapłonowego przychodzą również napięcie i masa
P205
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Wiec tak nie miałem dziś za dużo czasu i zdążyłem jedynie sprawdzić że:
-na cewce nie ma w ogóle prądu
-na module jest taki sam na obu bocznych pinach ( środek to masa z tego co kojarze )
wszystko sprawdzałem na drugiej pozycji kluczyka.
Informacyjnie dodam że do cewki wchodzą mi dwa kable szare, jeden gruby zielony który rozdziela się na dwa, pomarańczowy i taki białawy który jest luźny ( zaraz za cewka wisi wolny konektor który nigdy nie był podpięty)
Nie dałem rady dziś sprawdzić masy. Jakieś dodatkowe propozycje po tych informacjach?
Załączniki
IMG_959212.jpg
Fotka poglądowa
Fotka poglądowa
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: borek_wpr »

Pawel - został wymieniony cały aparat zapłonowy wraz z modułem ale czy sprawnym?
Tego nie wiemy, gdyż Manuel 205 nie przeprowadził testu żaróweczką który opisałem w załączonym wcześniej linku + fotka co i jak podłączyć.

Ten biały do wykorzystania-można podłączyć kondensator przeciwzakłóceniowy.
Obrazek
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: pawel »

Skoro nie ma zasilania na cewce (zacisk 2A) to trzeba szukać w tym kierunku.
P205
Awatar użytkownika
Manuel205
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: Manuel205 »

Też mam takie wrażenie że trzeba szukać w tym kierunku z którego ma być + po stacyjce. Co do samego oznakowania to złącze E tor 1 jak mam to rozumieć chodzi o złącze które na jednym z obrazków oznaczone było jako E (tj trzeci rząd od dołu , drugie po prawej i pin nr 1) ?

Dobra dziś po dokładniejszych pomiarach sprawa zmieniła nieco obrót i co prawda samochód dalej stoi ale coś juz wiem. Problem wygląda prawie identycznie jak w temacie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=23269
Prąd na cewce jest na module też. Pomiar rezystancji pokazał że na wejściu na cewke jest coś koło 1.2 Ohm natomiast na wyjściu kabla wysokiego napięcia ponad 5 kOhm. Gdzie może być problem dalej nie wiem zaznacze tylko ze moduł razem z całym aparatem wymieniłem na używany ale wydaje sie być sprawny.
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M

Post autor: borek_wpr »

Masz opis złączy w skrzynce bezpiecznikowej.

[img]
Skrzynka bezpiecz.JPG
Skrzynka bezpiecz.JPG (73.14 KiB) Przejrzano 11386 razy
[/img]

5 kOhm -to wg. mnie za mało.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
ODPOWIEDZ