Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Mam problem z peugeotem mianowicie w czasie jazdy padł i nie chciał odpalić. Sprawdziłem bezpieczniki przekaźniki ten za komputerem był spalony ale po wymianie dalej nie pali. Reszta objawów jest taka że nie ma iskry. Podmieniałem cały aparat zapłonowy razem z modułem ale nic to nie zmieniło. Rozważam teraz czy mogła paść cewka albo ECU. Prosiłbym o jakieś wskazówki jak zdiagnozować cewke i ECU. Co do spalonego przekaźnika to spalił się przy wejściu kabla 76 to jest ten taki szary który wchodzi razem z cieńszym niebieskim. Silnik to tak jak w temacie 1.4 TU3M na monowtrysku. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Tak byłoby najprościej ale obecnie jestem za granicą i wolę to najpierw jakoś sprawdzić. Jakie napięcie i na których pinach powinno być na wejściu na cewkę wie ktoś może?
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Pomiar cewki to pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego. Aby sprawdzić cewkę dokładnie musisz posiadać specjalistyczny sprzęt (induktor). Polecam dlatego najprościej podmienić
P205
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Najprostszym sprawdzeniem cewki WN to pomiar omomierzem.
Induktor jest zbędny. Wartości oporu i jak sprawdzić znajdziesz tutaj
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=23269.
Jeżeli cewka jest sprawna to pewnie padł moduł.
Induktor jest zbędny. Wartości oporu i jak sprawdzić znajdziesz tutaj
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=26&t=23269.
Jeżeli cewka jest sprawna to pewnie padł moduł.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
przeczytaj moduł został wymieniony!borek_wpr pisze: Induktor jest zbędny.
P205
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Dobra sytuacja sie nie zmieniła. Podmieniłem cewke niestety dalej nie działa. Przejrzałem też ECU żeby sprawdzić czy coś się nie spaliło ale wszystko wygląda zdrowo. Cały czas brak iskry, moje podejrzenia padają teraz na ECU że może co padło ale nie widać. Chyba że, gdzies przewód upaliło albo skrzynka bezpieczników sam już nie wiem. Macie jakieś pomysły?
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Sprawdź czy masz zasilanie na cewce zapłonowej. Jeden z pinów cewki to plus po stacyjce. Sprawdź też punkt masowy (kabel żółto-zielony) na cewce zapłonowej. Pompa Paliwa Ci się włącza podczas kręcenia rozrusznikiem?
P205
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Na początku myślałem że to pompa ale sprawdziłem ją i chodzi, po przekręceniu kluczyka chwile pompuje i paliwo dochodzi sprawdzałem za filtrem paliwa. Co do cewki to rozumiem, że po przekręceniu kluczyka w drugą pozycje na jednym z pinów powinno być coś koło 12v? Jutro sprawdze i dam znać.
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
tak, sprawdz też mase na cewce (obudowa cewki czy jest umasowiona) oraz sprawdź czy do moduły zapłonowego przychodzą również napięcie i masa
P205
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Wiec tak nie miałem dziś za dużo czasu i zdążyłem jedynie sprawdzić że:
-na cewce nie ma w ogóle prądu
-na module jest taki sam na obu bocznych pinach ( środek to masa z tego co kojarze )
wszystko sprawdzałem na drugiej pozycji kluczyka.
Informacyjnie dodam że do cewki wchodzą mi dwa kable szare, jeden gruby zielony który rozdziela się na dwa, pomarańczowy i taki białawy który jest luźny ( zaraz za cewka wisi wolny konektor który nigdy nie był podpięty)
Nie dałem rady dziś sprawdzić masy. Jakieś dodatkowe propozycje po tych informacjach?
-na cewce nie ma w ogóle prądu
-na module jest taki sam na obu bocznych pinach ( środek to masa z tego co kojarze )
wszystko sprawdzałem na drugiej pozycji kluczyka.
Informacyjnie dodam że do cewki wchodzą mi dwa kable szare, jeden gruby zielony który rozdziela się na dwa, pomarańczowy i taki białawy który jest luźny ( zaraz za cewka wisi wolny konektor który nigdy nie był podpięty)
Nie dałem rady dziś sprawdzić masy. Jakieś dodatkowe propozycje po tych informacjach?
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Pawel - został wymieniony cały aparat zapłonowy wraz z modułem ale czy sprawnym?
Tego nie wiemy, gdyż Manuel 205 nie przeprowadził testu żaróweczką który opisałem w załączonym wcześniej linku + fotka co i jak podłączyć.
Ten biały do wykorzystania-można podłączyć kondensator przeciwzakłóceniowy.
Tego nie wiemy, gdyż Manuel 205 nie przeprowadził testu żaróweczką który opisałem w załączonym wcześniej linku + fotka co i jak podłączyć.
Ten biały do wykorzystania-można podłączyć kondensator przeciwzakłóceniowy.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Skoro nie ma zasilania na cewce (zacisk 2A) to trzeba szukać w tym kierunku.
P205
- Manuel205
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: 29 sie sob, 2009 1:19 pm
- Posiadany PUG: 1.9 D Look, 1.8 DT, 1.4 Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Też mam takie wrażenie że trzeba szukać w tym kierunku z którego ma być + po stacyjce. Co do samego oznakowania to złącze E tor 1 jak mam to rozumieć chodzi o złącze które na jednym z obrazków oznaczone było jako E (tj trzeci rząd od dołu , drugie po prawej i pin nr 1) ?
Dobra dziś po dokładniejszych pomiarach sprawa zmieniła nieco obrót i co prawda samochód dalej stoi ale coś juz wiem. Problem wygląda prawie identycznie jak w temacie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=23269
Prąd na cewce jest na module też. Pomiar rezystancji pokazał że na wejściu na cewke jest coś koło 1.2 Ohm natomiast na wyjściu kabla wysokiego napięcia ponad 5 kOhm. Gdzie może być problem dalej nie wiem zaznacze tylko ze moduł razem z całym aparatem wymieniłem na używany ale wydaje sie być sprawny.
Dobra dziś po dokładniejszych pomiarach sprawa zmieniła nieco obrót i co prawda samochód dalej stoi ale coś juz wiem. Problem wygląda prawie identycznie jak w temacie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=23269
Prąd na cewce jest na module też. Pomiar rezystancji pokazał że na wejściu na cewke jest coś koło 1.2 Ohm natomiast na wyjściu kabla wysokiego napięcia ponad 5 kOhm. Gdzie może być problem dalej nie wiem zaznacze tylko ze moduł razem z całym aparatem wymieniłem na używany ale wydaje sie być sprawny.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Zgasł w czasie jazdy i nie chce zagadać. 1.4 TU3M
Masz opis złączy w skrzynce bezpiecznikowej.
[img] [/img]
5 kOhm -to wg. mnie za mało.
[img] [/img]
5 kOhm -to wg. mnie za mało.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...