205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS
Tapatalk fochy stroi to i zdjęć nie ma
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 64
- Rejestracja: 06 wrz pn, 2010 8:40 pm
- Posiadany PUG: 205 XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: 205 XS
Śliczny XS Jest czym się chwalić
Był:Peugeot 205 1.0 84
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS
Lewe były skorodowane wiec są nowe. Były białe są czarne. Prawe zdjęte i tez rozebrane.Michal gti pisze:Drzwi prawe lakierowane bez rozbrajania?
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS
Dziś nastapił progres w kwestii pracy silnika.
Już od jakiegoś czasu trwa walka z podejrzaną pracą. Otóż gubiło obroty, dostawało świra i dławiło się samo z siebie. Jego nieprzewidywalność wykluczyła je z codziennego użytku.
Po koleji trafiło:
Nowa sonda lambda
Nowy czujnik TPS
Nowy czujnik temperatury wody
Dziś okazało się że zarówno na wiązce jak i komputerze było zjarane miejsce.
Naprawione!
Natomiast wywaliło błąd 21 i 31.
Nie właściwe działanie TPS
Po sprawdzeniu to jednak silniczek od wolnych obrotów raz dawał sygnał a raz nie.
Staneło na tym że w poniedziałek wstawie nowy silniczek krokowy który będzie dawał pewny sygnał. Mam nadzieje że pomoże.
[Edycja 24-10-15]
Potwierdziło się że główny winowajca to silniczek od wolnych obrotów.
Przy okazji wyszło że alternator z włączonymi świałami i wentylatorem daje tylko 13V.
Wyregulowany został gaz ale okazało się że sygnał idzie tylko po sondzie a TPS jest odpięty.
Przy okazji nowego alternatora pojawi się kabelek pomiedzy gazem a TPS.
Kultura musi być...
[Edycja 31-10-15]
Dziś trafił nowy regenerowany alternator z allegro za 140zł
Wysłałem też ufo do regeneracji. Nowy palec filotronowy i kopułka na aparacie razem z świeżym ufo i ustawionym zapłonem sprawi że wyrówna się praca tego silnika.
Na dzień dzisiejszy TU3M jest najmniej lubianym silnikiem ze względu na pracę i brak związku przyczynowo skutkowego w odnajdywaniu problemów i ich eliminowaniu
Już od jakiegoś czasu trwa walka z podejrzaną pracą. Otóż gubiło obroty, dostawało świra i dławiło się samo z siebie. Jego nieprzewidywalność wykluczyła je z codziennego użytku.
Po koleji trafiło:
Nowa sonda lambda
Nowy czujnik TPS
Nowy czujnik temperatury wody
Dziś okazało się że zarówno na wiązce jak i komputerze było zjarane miejsce.
Naprawione!
Natomiast wywaliło błąd 21 i 31.
Nie właściwe działanie TPS
Po sprawdzeniu to jednak silniczek od wolnych obrotów raz dawał sygnał a raz nie.
Staneło na tym że w poniedziałek wstawie nowy silniczek krokowy który będzie dawał pewny sygnał. Mam nadzieje że pomoże.
[Edycja 24-10-15]
Potwierdziło się że główny winowajca to silniczek od wolnych obrotów.
Przy okazji wyszło że alternator z włączonymi świałami i wentylatorem daje tylko 13V.
Wyregulowany został gaz ale okazało się że sygnał idzie tylko po sondzie a TPS jest odpięty.
Przy okazji nowego alternatora pojawi się kabelek pomiedzy gazem a TPS.
Kultura musi być...
[Edycja 31-10-15]
Dziś trafił nowy regenerowany alternator z allegro za 140zł
Wysłałem też ufo do regeneracji. Nowy palec filotronowy i kopułka na aparacie razem z świeżym ufo i ustawionym zapłonem sprawi że wyrówna się praca tego silnika.
Na dzień dzisiejszy TU3M jest najmniej lubianym silnikiem ze względu na pracę i brak związku przyczynowo skutkowego w odnajdywaniu problemów i ich eliminowaniu
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Na domiar złego po wymianie alternatora trzeba było jeszcze wymienić rozrusznik.
Kolejny niespodziewany wydatek. Miałem zabrać się już za GTI w listopadzie ale ciągle XS płata figle.
Przy okazji zauważyłem, że monowtrysk jest dosyć słabo przymocowany na 4 śrubach. Wydały mi się nieco luźne. W głębi duszy liczę na to, że to właśnie tędy dostawało się lewe powietrze i szarpał na zimnym. Pojeździmy - zobaczymy.
Kolejny niespodziewany wydatek. Miałem zabrać się już za GTI w listopadzie ale ciągle XS płata figle.
Przy okazji zauważyłem, że monowtrysk jest dosyć słabo przymocowany na 4 śrubach. Wydały mi się nieco luźne. W głębi duszy liczę na to, że to właśnie tędy dostawało się lewe powietrze i szarpał na zimnym. Pojeździmy - zobaczymy.
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Wrzucam trochę aktualnych zdjęć tuż przed zmianą kół na zimowe i zaraz po zmianie.
Stan wnętrza jest tuż przed odkurzaniem bo się spieszyłam jak zwykle zresztą:P
Michał uszczelnił w XS mono-wtrysk i teraz zbiera się pięknie z pod każdych świateł.
Podobno brał powietrze na lewo.
Odzyskał moc i równe obroty.
Stan wnętrza jest tuż przed odkurzaniem bo się spieszyłam jak zwykle zresztą:P
Michał uszczelnił w XS mono-wtrysk i teraz zbiera się pięknie z pod każdych świateł.
Podobno brał powietrze na lewo.
Odzyskał moc i równe obroty.
- gonzo
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lip czw, 2012 2:29 pm
- Posiadany PUG: ex:( RGC i XS
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Pięknie się prezentuje z nowym lakierem. Gratulacje
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Fotele wyszly super, material wyglada jak ory, ogolnie bardzo mi sie podoba ten XS Ilosc pracy, czasu i kasy w niego wlozonych widac golym okiem, ale przyczepie sie do dwoch rzeczy:
1. Halogeny powinny byc na swoim miejscu
2. Fotele jak dla mnie troche gryza sie z boczkami
1. Halogeny powinny byc na swoim miejscu
2. Fotele jak dla mnie troche gryza sie z boczkami
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Dzięki Sobek auto jest co prawda wymagające ale daje radość z jazdy. Staramy się o nie dbać.gonzo pisze:Pięknie się prezentuje z nowym lakierem. Gratulacje
Halogeny powędrowały do regeneracji, a co do boczków to już w gestii Pauliny. Wiesz chcieliśmy głównie ponaprawiać stare ale wyszło tak, że bardziej opłacało się zrobić nowe. Stąd też nie do końca pasujące zgranie. Ale pewnie z czasem i to się zmieniFilipczak pisze:Fotele wyszly super, material wyglada jak ory, ogolnie bardzo mi sie podoba ten XS Ilosc pracy, czasu i kasy w niego wlozonych widac golym okiem, ale przyczepie sie do dwoch rzeczy:
1. Halogeny powinny byc na swoim miejscu
2. Fotele jak dla mnie troche gryza sie z boczkami
Dzięki za miłe słowa.
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Fotele fajne. Moim zdaniem chlapacze psują trochę efekt
Wysłane z mojego Venue 7 HSPA+ przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Venue 7 HSPA+ przy użyciu Tapatalka
Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- Vroobell205
- Junior
- Posty: 389
- Rejestracja: 26 mar śr, 2014 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 205 XS 1.4 1992 - CZARNY SPORT
Dziś walki ciąg dalszy. Grzegorz i ja. Auto pluje niespalonym paliwem z rury wydechowej, strzela w dolot, strzela w tłumik. "Nerwy psuje temi swojemi wybrykami". Rada 1: sprawdzić kompresję na cylindrach czy to tam się coś nie spaskudziło. 1- 10 2-10 3-11 4-11. Biedy nie ma więc to nie przyczyna. Rada 2: wyjąć świece i sprawdzić czy łączą. Wynik po zaledwie 3 dniach użytkowania są czarne i ostro zasyfione. Szybkie czyszczenie i z powrotem do silnika.
Sprawdzenie - dalej brak mocy i parskanie czarną sadzą z tłumika.
Tutaj nastąpił już moment bardzo destruktywny. Gdyby został pociągnięty dalej to pewnie w niedługim czasie na forumowym ryneczku pojawiło by się sporo ciekawych przedmiotów w nienagannym stanie.
Ciepła herbatka z Grzesiem i pomysł!
Rada 3: podmienić mono-wtrysk i świece, a właściwie tylko tą część co pluje paliwem. Kurs od garażu do garażu po fanty i mamy 4 nowe-stare świece na podmianę i mono-wtrysk od 1.4 (pierwotnie od XS). Co się okazuje to jest tylko jedna uszczelka pod pierwszą warstwą wtrysku, drugiej brak. Użyliśmy uszczelkę silikonowa z tubki i na to taki filcowo-papierowy kwadracik. Mocne dokręcenie i próba...
Malinka! Znowu żyje i ma moc. Na gazie to samo! Jest pięknie. Przynajmniej dziś nie będziemy mieli koszmarów, że coś jest nie zrobione i dalej się psuje. Na razie jednak kwarantanna i kontrolowane warunki użytkowe.
PRZYCZYNA:
Ciągle do kolektora dostawało się za dużo powietrza z pod uszczelki mono-wtrysku i nie dopalało paliwa co za tym idzie strzelał co któryś raz tym niedopalonym i nie miał mocy.
Na razie trzymam kciuki, żeby to tylko to bo jeśli pojawi się coś nowego to nie będę miał już skrupułów.
Sprawdzenie - dalej brak mocy i parskanie czarną sadzą z tłumika.
Tutaj nastąpił już moment bardzo destruktywny. Gdyby został pociągnięty dalej to pewnie w niedługim czasie na forumowym ryneczku pojawiło by się sporo ciekawych przedmiotów w nienagannym stanie.
Ciepła herbatka z Grzesiem i pomysł!
Rada 3: podmienić mono-wtrysk i świece, a właściwie tylko tą część co pluje paliwem. Kurs od garażu do garażu po fanty i mamy 4 nowe-stare świece na podmianę i mono-wtrysk od 1.4 (pierwotnie od XS). Co się okazuje to jest tylko jedna uszczelka pod pierwszą warstwą wtrysku, drugiej brak. Użyliśmy uszczelkę silikonowa z tubki i na to taki filcowo-papierowy kwadracik. Mocne dokręcenie i próba...
Malinka! Znowu żyje i ma moc. Na gazie to samo! Jest pięknie. Przynajmniej dziś nie będziemy mieli koszmarów, że coś jest nie zrobione i dalej się psuje. Na razie jednak kwarantanna i kontrolowane warunki użytkowe.
PRZYCZYNA:
Ciągle do kolektora dostawało się za dużo powietrza z pod uszczelki mono-wtrysku i nie dopalało paliwa co za tym idzie strzelał co któryś raz tym niedopalonym i nie miał mocy.
Na razie trzymam kciuki, żeby to tylko to bo jeśli pojawi się coś nowego to nie będę miał już skrupułów.