GTI phase 1
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
GTI phase 1
Cześć wszystkim,
niedawno zakupiłem w Tarnowie 205 GTI, które było znane na forum, najbardziej dzięki forumowiczowi Yogurt'owi. Na moje nieprofesjonalne oko widać, że całkiem ładnie o auto "zadbał" więc wielki Szacun.
Dla przypomnienia:
Silnik 1,6 115KM (po remoncie przez wcześniejszego właściciela),
1987, phase1
fotele z 309 GTi- mnie akurat się podobają
Kolor czarny
Niestety z braku czasu obecnie niewiele mogę się nim zająć. Od zakupu jedyne co udalo się zrobić to:
- wymienić kompletny układ wydechowy (Walker)
- uszczelnić, a właściwie dokręcić pompę paliwową- nie wiem jak można było z tym wcześniej jeździć, smierdziało i lało się.
- wymienić cięgna zmiany biegów
- wyprostować dokladkę tylnego zderzaka
- pomalować listwę zderzaka tylnego,
- pomalować pokrywę filtra pow. i wymienić filtr
- dokupić felgi alu 15 cali
- dokupić brakujące przednie zatyczki do ramion wycieraczek (do tylnej nie mam szczęścia)
- dokupić oryginalną gałkę ze zwyklej wersji, tyle że po przerzuceniu oryg. zatyczki i tak pękła.
Do zrobienia/naprawy w następnej kolejności
- wymiana oleju i płynów
- naprawa czegoś co lekko "kwiczy" z przodu przy skręcie
- hamulce przód (tył chyba też)
- naprawa wycieraczki tylnej
- naprawa nawiewu, nie znam jeszcze przyczyny
- uzupełnienie brakujących czerwonych listew drzwi
- naprawa klaksonu, też nie znam przyczyny
- malowanie speedline Sl201
- malowanie i montaż kosza koła zapasowego
- nowa skórka na kierownicę.
- lekkie poprawki lakiernicze,
- może jakaś renowacja SIEMów
Póki co posiadam koła 14 i 15 calowe. Na 15-tkach są zimówki, ale ponieważ nie zdecydowałem jeszcze jakie koła zostawiam, dlatego nie inwestuję jeszcze w opony (proszę tych zimówek nie komentować)
Auto całkiem dobrze wygląda od spodu, dobrze zapala, dobrze jeździ...tyle narazie.
yyy ...i muszę doczytać jak fotki dołączyć, więc cierpliwości
niedawno zakupiłem w Tarnowie 205 GTI, które było znane na forum, najbardziej dzięki forumowiczowi Yogurt'owi. Na moje nieprofesjonalne oko widać, że całkiem ładnie o auto "zadbał" więc wielki Szacun.
Dla przypomnienia:
Silnik 1,6 115KM (po remoncie przez wcześniejszego właściciela),
1987, phase1
fotele z 309 GTi- mnie akurat się podobają
Kolor czarny
Niestety z braku czasu obecnie niewiele mogę się nim zająć. Od zakupu jedyne co udalo się zrobić to:
- wymienić kompletny układ wydechowy (Walker)
- uszczelnić, a właściwie dokręcić pompę paliwową- nie wiem jak można było z tym wcześniej jeździć, smierdziało i lało się.
- wymienić cięgna zmiany biegów
- wyprostować dokladkę tylnego zderzaka
- pomalować listwę zderzaka tylnego,
- pomalować pokrywę filtra pow. i wymienić filtr
- dokupić felgi alu 15 cali
- dokupić brakujące przednie zatyczki do ramion wycieraczek (do tylnej nie mam szczęścia)
- dokupić oryginalną gałkę ze zwyklej wersji, tyle że po przerzuceniu oryg. zatyczki i tak pękła.
Do zrobienia/naprawy w następnej kolejności
- wymiana oleju i płynów
- naprawa czegoś co lekko "kwiczy" z przodu przy skręcie
- hamulce przód (tył chyba też)
- naprawa wycieraczki tylnej
- naprawa nawiewu, nie znam jeszcze przyczyny
- uzupełnienie brakujących czerwonych listew drzwi
- naprawa klaksonu, też nie znam przyczyny
- malowanie speedline Sl201
- malowanie i montaż kosza koła zapasowego
- nowa skórka na kierownicę.
- lekkie poprawki lakiernicze,
- może jakaś renowacja SIEMów
Póki co posiadam koła 14 i 15 calowe. Na 15-tkach są zimówki, ale ponieważ nie zdecydowałem jeszcze jakie koła zostawiam, dlatego nie inwestuję jeszcze w opony (proszę tych zimówek nie komentować)
Auto całkiem dobrze wygląda od spodu, dobrze zapala, dobrze jeździ...tyle narazie.
yyy ...i muszę doczytać jak fotki dołączyć, więc cierpliwości
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
super że w końcu jest ktoś z Katowic, jakby co to pisz, spot zawsze mile widziany. niestety... gentry aktualnie zabunkrowane, a leżak niezarejestrowany więc.. albo spot pod moim garażem, albo będę multiplą i wystraszę Ci okolicę
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: GTI phase 1
Gratuluję zakupu Jeśli coś będziecie organizować to chętnie dołączę.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- adrianchaber
- Nowicjusz
- Posty: 79
- Rejestracja: 13 lip ndz, 2014 8:03 am
- Posiadany PUG: 205 GL 1.1 TU1M BOSCH INJECTION 1990 r.
- Numer Gadu-gadu: 7890643
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Re: GTI phase 1
Ktoś z bliska To mi się podoba Gratki zakupu
"Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI phase 1
Kolejne Ph1! Super! Ciekawe ile ich jeszcze "nieokrytych" w Polsce jest? Czekamy na zdjęcia
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI phase 1
Akurat to jak najbardziej odkryte. Miał je przecież Yogurt, a potem MagGajwer.
Link do projektu tutaj:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=33&t=22696
Niestety nie ma zdjęć, bo poznikały. Dlatego tak upieram się, żeby ładować je na forumowy serwer, bo potem można wracać do archiwów
Link do projektu tutaj:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=33&t=22696
Niestety nie ma zdjęć, bo poznikały. Dlatego tak upieram się, żeby ładować je na forumowy serwer, bo potem można wracać do archiwów
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
Dokładnie tak - potwierdzam co mówi RafGentry. Dużo już wcześniej o samochodzie napisano, więc nie ma co póki co wracać. Może Yogurt znajdzie jakieś stare zdjęcia to za zgodą powrzucam jego "historyczne". Tylko jak załadować zdjęcia na serwer, może ktoś podpowie?
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
Woocash ... i pozostali, obecnie remont mieszkania mam i ledwo ogarniam ale jak tylko skończę to się gdzieś ustawimy na pewno
Kilka aktualnych zdjęć poniżej.
Kilka aktualnych zdjęć poniżej.
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
i trochę więcej fotek
ponownie prosze o nie komentowanie moich zimówek
z tłumikiem chyba trzeba coś zrobić wygląda koszmarnie, jakis powykrecany a koncówka już całkiem... a przeciez dedykowany do tego modelu (Walker- obecnie jedyny jaki udało się zamówić+ 2 tyg czekania).
Lecz w aucie w końcu nastała cisza....
ponownie prosze o nie komentowanie moich zimówek
z tłumikiem chyba trzeba coś zrobić wygląda koszmarnie, jakis powykrecany a koncówka już całkiem... a przeciez dedykowany do tego modelu (Walker- obecnie jedyny jaki udało się zamówić+ 2 tyg czekania).
Lecz w aucie w końcu nastała cisza....
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI phase 1
Taki właśnie powinien być ten wydech. Musisz się po prostu przyzwyczaić
https://www.youtube.com/watch?v=cbElxUTqBOI
https://www.youtube.com/watch?v=cbElxUTqBOI
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
Dzięki za filmik. Pytanie czy takie właśnie wychodziły z fabryki?
No zobaczymy, do wszystkiego można się przyzwyczaić, ale jeśli coś lepiej wygląda to powstaje pytanie czy warto...
zostawiłem sobie końcówkę jaka była założona wcześniej, bo nawet mi się podobała, zawsze można do niej wrócić...a może jakąś inną
dołączam zdjęcie gdzie widać dokładnie krzywiznę przebiegu tłumika
No zobaczymy, do wszystkiego można się przyzwyczaić, ale jeśli coś lepiej wygląda to powstaje pytanie czy warto...
zostawiłem sobie końcówkę jaka była założona wcześniej, bo nawet mi się podobała, zawsze można do niej wrócić...a może jakąś inną
dołączam zdjęcie gdzie widać dokładnie krzywiznę przebiegu tłumika
- aver
- Junior
- Posty: 275
- Rejestracja: 17 sty czw, 2013 12:17 am
- Posiadany PUG: XTD
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Konin-Poznań
Re: GTI phase 1
Jakie to jest paskudne :X ale bym to cial...
- tonka81
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 05 sie śr, 2015 2:01 pm
- Posiadany PUG: 205 1,6 GTI '87 ph1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: GTI phase 1
Tłumik narazie zostaje, co tam
Ważniejszy jest teraz olej. Mam pytanie:
Czy są jakieś kategoryczne obostrzenia odnośnie zmiany oleju silnikowego z 10w40 na np 5W40? Myślę o Total Energy...
Wiem, że niby nie powinno się przechodzić w tą stronę. Lecz dlaczego wlany był po remoncie 10W40 to nie mam pojęcia!? Auto przejechało na półsyntetyku łącznie ok 20tyś km. (od remontu) Boli mnie fakt, że wlany jest półsyntetyk a wymienić chcę jak najszybciej. Czy poza braniem oleju może się coś podziać bardziej nie pożądanego, mam na myśli rozszczelnienie etc.?
Ważniejszy jest teraz olej. Mam pytanie:
Czy są jakieś kategoryczne obostrzenia odnośnie zmiany oleju silnikowego z 10w40 na np 5W40? Myślę o Total Energy...
Wiem, że niby nie powinno się przechodzić w tą stronę. Lecz dlaczego wlany był po remoncie 10W40 to nie mam pojęcia!? Auto przejechało na półsyntetyku łącznie ok 20tyś km. (od remontu) Boli mnie fakt, że wlany jest półsyntetyk a wymienić chcę jak najszybciej. Czy poza braniem oleju może się coś podziać bardziej nie pożądanego, mam na myśli rozszczelnienie etc.?
- allman1
- Uzalezniony
- Posty: 714
- Rejestracja: 04 mar ndz, 2012 6:52 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 1,9. Pod opieką: 205 XE leżak. Ex. Green. R.I.P. 205 XRD.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: allman1
- Lokalizacja: Leszno
Re: GTI phase 1
Przydatny wykład Orfistera z tematu o moim CTI (Chodziło o przejście z 15 na 10w40):
Re: Spełnione marzenie... 205 CTI.
Postprzez Orfister » 29 cze Pt, 2012 9:46 am
Witaj,
Piszę Ci tutaj zamiast na PW
Wg mnie możesz bez obaw zalać olej półsyntetyczny, tylko polepszysz sobie sytuację.
To, ze półsyntetyki, czy syntetyki rozszczelniają silniki, rozpuszczają nagary to MITY !!!
Dlaczego ?
proszę spojrzeć w karty katalogowe jakiegokolwiek mineralnego oleju obecnie sprzedawanego, Orlen, Shell, Lotos, Mobil...cokolwiek...i poszukać tam parametru TBN ( liczba zasadowa ). Odpowiada on za stopień w jakim utrzymuje silnik w czystości - im większa liczba TBN tym lepiej czyści z nagarów.
gdy porównasz wartości TBN olejów mineralnych z TBN olejów semi, okaże się, ze są baaaardzo zbliżone, bywa , ze są oleje mineralne które mają TBN wyższe od semi a nawet o pełnych syntetyków. Dlatego możesz spokojnie lac semi - NIC SIĘ NIE STANIE !!!!
No chyba, ze ktoś jeździł na najgorszej jakości mineralu i w silniku masz galaretę w postaci miękkich osadów lakowych ...
Ale sadze, ze jest to bardzo mało prawdopodobne.
jeśli tak jak mówisz od góry jest suchy to dobrze.
Zanim zalejesz semisyntetyk, sprawdź czy simeringi od strony rozrządu nie ciekną.
Jeśli nie wymieniałeś rozrządu to wymień, a przy okazji KONIECZNIE simeringi na wale korbowym i wałku rozrządu.
Zostanie jeszcze jeden , najgorszy simering, który znajduje się na wale korbowym ale pod kołem zamachowym i dotarcie do niego wymaga demontażu skrzyni biegów oraz sprzęgła i koła zamachowego. A to boli niestety. Aby sprawdzić, czy puszcza olej, czy nie, zdejmij czarną półksięzycowatą blaszaną osłonę od spodu silnika, która zasłania część koła zamachowego i zobacz czy sa tam ślady oleju, czy jest sucho.
Jeśli oleju tam jest , to niestety trzeba ten simering wymienić. Bo nawet jeśli jest go mało to niebawem będzie coraz więcej.
W przypadku, gdyby jednak okazało się sucho ( w co wątpię szczerze ) to masz sytuacje prostą jak konstrukcja cepa.
Wlewasz płukankę do silnika, zlewasz stary olej, z rozpuszczonymi osadami i zalewasz czyściutki świeżutki semisyntetyk.
Co bym polecił ?
Zdecydowanie Valvoline Max life 10w40
osobiście używałem go w CTI jak miałem stary silnik.
polecam też Totala Quartz 10w40
Możesz oczywiście wlać dowolnie wybrany przez siebie półsynetyk.
jeśli chodzi o filtr oleju, to tak jak pisał wcześniej Xonax - PURFLUX. A jesli nie to Mahle, MecaFilter, Mann ...
Koniecznie wymień uszczelkę pod miską olejową, ewentualnie zamontuj miskę na dobry jakościowo silikon - Weicon jest najlepszy, ale możesz użyć innego, byle wysokotemperaturowy .
Sprawdź dobrze, czy na pewno nie sączy ci sie gdzieś spod dekla zaworów oraz czy nie masz wycieku spod aparatu zapłonowego.
W pierwszym przypadku - wymiana uszczelki która nie kosztuje dużo.
W drugim - wymienić należy oring za kilka złotych i po bólu.
tak wiec, semi i .. zimą będzie łatwiej uruchamiać to po pierwsze, po drugie lepsze smarowanie, po trzecie.. lepiej dla komfortu psychicznego
Re: Spełnione marzenie... 205 CTI.
Postprzez Orfister » 29 cze Pt, 2012 9:46 am
Witaj,
Piszę Ci tutaj zamiast na PW
Wg mnie możesz bez obaw zalać olej półsyntetyczny, tylko polepszysz sobie sytuację.
To, ze półsyntetyki, czy syntetyki rozszczelniają silniki, rozpuszczają nagary to MITY !!!
Dlaczego ?
proszę spojrzeć w karty katalogowe jakiegokolwiek mineralnego oleju obecnie sprzedawanego, Orlen, Shell, Lotos, Mobil...cokolwiek...i poszukać tam parametru TBN ( liczba zasadowa ). Odpowiada on za stopień w jakim utrzymuje silnik w czystości - im większa liczba TBN tym lepiej czyści z nagarów.
gdy porównasz wartości TBN olejów mineralnych z TBN olejów semi, okaże się, ze są baaaardzo zbliżone, bywa , ze są oleje mineralne które mają TBN wyższe od semi a nawet o pełnych syntetyków. Dlatego możesz spokojnie lac semi - NIC SIĘ NIE STANIE !!!!
No chyba, ze ktoś jeździł na najgorszej jakości mineralu i w silniku masz galaretę w postaci miękkich osadów lakowych ...
Ale sadze, ze jest to bardzo mało prawdopodobne.
jeśli tak jak mówisz od góry jest suchy to dobrze.
Zanim zalejesz semisyntetyk, sprawdź czy simeringi od strony rozrządu nie ciekną.
Jeśli nie wymieniałeś rozrządu to wymień, a przy okazji KONIECZNIE simeringi na wale korbowym i wałku rozrządu.
Zostanie jeszcze jeden , najgorszy simering, który znajduje się na wale korbowym ale pod kołem zamachowym i dotarcie do niego wymaga demontażu skrzyni biegów oraz sprzęgła i koła zamachowego. A to boli niestety. Aby sprawdzić, czy puszcza olej, czy nie, zdejmij czarną półksięzycowatą blaszaną osłonę od spodu silnika, która zasłania część koła zamachowego i zobacz czy sa tam ślady oleju, czy jest sucho.
Jeśli oleju tam jest , to niestety trzeba ten simering wymienić. Bo nawet jeśli jest go mało to niebawem będzie coraz więcej.
W przypadku, gdyby jednak okazało się sucho ( w co wątpię szczerze ) to masz sytuacje prostą jak konstrukcja cepa.
Wlewasz płukankę do silnika, zlewasz stary olej, z rozpuszczonymi osadami i zalewasz czyściutki świeżutki semisyntetyk.
Co bym polecił ?
Zdecydowanie Valvoline Max life 10w40
osobiście używałem go w CTI jak miałem stary silnik.
polecam też Totala Quartz 10w40
Możesz oczywiście wlać dowolnie wybrany przez siebie półsynetyk.
jeśli chodzi o filtr oleju, to tak jak pisał wcześniej Xonax - PURFLUX. A jesli nie to Mahle, MecaFilter, Mann ...
Koniecznie wymień uszczelkę pod miską olejową, ewentualnie zamontuj miskę na dobry jakościowo silikon - Weicon jest najlepszy, ale możesz użyć innego, byle wysokotemperaturowy .
Sprawdź dobrze, czy na pewno nie sączy ci sie gdzieś spod dekla zaworów oraz czy nie masz wycieku spod aparatu zapłonowego.
W pierwszym przypadku - wymiana uszczelki która nie kosztuje dużo.
W drugim - wymienić należy oring za kilka złotych i po bólu.
tak wiec, semi i .. zimą będzie łatwiej uruchamiać to po pierwsze, po drugie lepsze smarowanie, po trzecie.. lepiej dla komfortu psychicznego
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: GTI phase 1
Sam w 406 przeszedłem z 10W40 na 5w40 mimo, że półsyntetyk był lany do niego od co najmniej 2007 roku. Efekt - wycieków brak, nieco cichsza praca. Tak samo w Indianie zrobiłem. Znaczy prawie tak samo, bo tam z 15w40 na 10w40. Nie ma co się bać syntetycznych
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio