1.1 monowtrysk montaż BLOSa
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Witam.
Silnik 1.1 TU1M 54KM na monowtrysku, instalacja LPG 1-gen na mikserze z reduktorem Tomasetto AT Bluestar 100HP.
Chcę założyć BLOSa, z racji tego, że mam silnik w bdb stanie, dużo jeżdżę i 54KM zamulone mikserem strasznie opornie jedzie.
Dolot w tym silniku jest na filtrze powietrza walcowym, więc instalacja BLOSa na fabrycznym dolocie jest niemożliwa, byłby za daleko od przepustnicy.
Chcę wykonać metalowy kaptur na wtryskiwacz z dolotem 70mm, bardzo podobny, jak występuje np. CC 900, albo w porobionych 1.1 na KJS.
Cały dolot miałby wyglądać tak- wspomiany kaptur>łącznik sylikonowy>BLOS>łącznik>kawałek prostej rury do pasa przedniego>stożek albo puszka z filtrem np. od Golfa III 1.6.
Wątpliwości nam takie:
-BLOS wymaga na rurze fazy lotnej krokowca (II gen), czy nie ma być tam nic?
-czy parownik nie jest za mały na BLOSa
-jak się ma naturalny przepływ powietrza do LPG na BLOSie, wiadomo, że ma mikserze gdy fabryczny dolot ma wlot do kierunku jazdy (tłoczenie powietrza) to silnik się dławi za ubogą mieszanką i trzeba ten efekt usuwać (dławić dolot, przestawiać wylot)
To chyba wszystko co chciałbym wiedzieć. Pozdrawiam.
Silnik 1.1 TU1M 54KM na monowtrysku, instalacja LPG 1-gen na mikserze z reduktorem Tomasetto AT Bluestar 100HP.
Chcę założyć BLOSa, z racji tego, że mam silnik w bdb stanie, dużo jeżdżę i 54KM zamulone mikserem strasznie opornie jedzie.
Dolot w tym silniku jest na filtrze powietrza walcowym, więc instalacja BLOSa na fabrycznym dolocie jest niemożliwa, byłby za daleko od przepustnicy.
Chcę wykonać metalowy kaptur na wtryskiwacz z dolotem 70mm, bardzo podobny, jak występuje np. CC 900, albo w porobionych 1.1 na KJS.
Cały dolot miałby wyglądać tak- wspomiany kaptur>łącznik sylikonowy>BLOS>łącznik>kawałek prostej rury do pasa przedniego>stożek albo puszka z filtrem np. od Golfa III 1.6.
Wątpliwości nam takie:
-BLOS wymaga na rurze fazy lotnej krokowca (II gen), czy nie ma być tam nic?
-czy parownik nie jest za mały na BLOSa
-jak się ma naturalny przepływ powietrza do LPG na BLOSie, wiadomo, że ma mikserze gdy fabryczny dolot ma wlot do kierunku jazdy (tłoczenie powietrza) to silnik się dławi za ubogą mieszanką i trzeba ten efekt usuwać (dławić dolot, przestawiać wylot)
To chyba wszystko co chciałbym wiedzieć. Pozdrawiam.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Ad.1 Do blosa nie montujesz żadnego krokowca
Ad.2 Reduktor spokojnie wystarczy do tych szalonych 60KM
AD.3 Osobiście zasys miałem z tyłu silnika, więc jak jest w praktyce nie odpowiem. Ale chętnie się dowiem, bo blos się marnuje i czeka na ponowny montaż w RG
Ad.2 Reduktor spokojnie wystarczy do tych szalonych 60KM
AD.3 Osobiście zasys miałem z tyłu silnika, więc jak jest w praktyce nie odpowiem. Ale chętnie się dowiem, bo blos się marnuje i czeka na ponowny montaż w RG
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
No to wsio wiem w sumie. A jest powiedziane, że BLOS musi siedzieć prawie przy przepustnicy, czy np. mógłbym zostawić ori dolot, wywalić tylko ten walec, w to miejsce doprowadzić rurę, BLOSA i stożek? Wtedy gaz miałby trochę długą drogę do przebycia.
PS. Warto brać używkę? Czy lepiej odżałować na nowy?
PS. Warto brać używkę? Czy lepiej odżałować na nowy?
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Ten stożek to w jakimś konkretnym celu ma być? Czy retrotuning?
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Z przymusu raczej, bo coś musi filtrować powietrze przed BLOSem, a jak widać nie da się tego zamontować za fabrycznym filtrem, bo niby jak Równie dobrze może być to jakiś box kwadratowy np. z Astry 1.6 czy Gulfa
A faza lotna nie może przechodzić przez papierowy filtr, tym bardziej odśrodkowy - ryzyko wybuchu to raz, dwa- gaz jest lekko "tłusty" i filtr by szlag trafiło w moment, mógłby się nawet zapalić przy strzale w dolot.
A faza lotna nie może przechodzić przez papierowy filtr, tym bardziej odśrodkowy - ryzyko wybuchu to raz, dwa- gaz jest lekko "tłusty" i filtr by szlag trafiło w moment, mógłby się nawet zapalić przy strzale w dolot.
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Po prostu zastanawiam się, jak to będzie jechało jak skrócisz dolot... No chyba że taka sama długość zostanie.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Blos musi być blisko, bo inaczej będzie lag w przyśpieszaniu. Droga gazu swoją drogą, a przede wsystkim będzie opóźnienie w otwarciu samego blosa, bo silnik zassie najpierw powietrze przed nim.
Co do wyboru używka/nówka. Wszystko zależy od ceny. Sam zestaw naprawczy kosztuje 120zł, a po jednym strzale gazu ośka się potrafi lekko skrzywić.
Co do wyboru używka/nówka. Wszystko zależy od ceny. Sam zestaw naprawczy kosztuje 120zł, a po jednym strzale gazu ośka się potrafi lekko skrzywić.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Okej, to wybiorę nówkę. A jak z regulacją? Analizator spalin odpada, w mojej "wsi" do tego się nie dostanę, a jak już, to nikt nie będzie umiał tego pokręcić. Regulujesz jakoś na czuja? Nie musi być perfekcji, byle nie strzelało i jechało chociaż jak 90% PB.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Swojego regulowałem typowo na czuja. Odkręcałem do momentu, aż nie było czuć wzrostu osiągów. Niestety wówczas przy wysokich obrotach (powyżej 5 tys.) przelewał.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
naprawdę białystok i inowrocław to takie zadupia bez kogoś z sondą afr?
ja znalazłem kolesia z sondą w mysłowicach... to chyba mniejsze miasto.
można dać ogłoszenie na forum lpg - bankowo ktoś za 50 pln się podepnie i poświęci godzinę na strojenie /szczególnie że to strojenie - to w tym przypadku śrubka czy dwie /
a potem.... dusi, prycha, zawory się pierdyknęły.
ja znalazłem kolesia z sondą w mysłowicach... to chyba mniejsze miasto.
można dać ogłoszenie na forum lpg - bankowo ktoś za 50 pln się podepnie i poświęci godzinę na strojenie /szczególnie że to strojenie - to w tym przypadku śrubka czy dwie /
a potem.... dusi, prycha, zawory się pierdyknęły.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Prawie 3 lata temu raczej nikogo bym nie znalazł A skoro jeździło dobrze, bez prychania, strzelania itp, to po co przepłacać
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: 1.1 monowtrysk montaż BLOSa
Nie no, jak masz za ubogą mieszankę to pewnie, że Ci wypali zawory po czasie, ale tu raczej mowa właśnie o takiej regulacji jak mówi grzesiek - wtedy kwestią regulacji nie byłyby już osiągi, a czystość spalin, a ta mnie nie obchodzi ma jechać jak najlepiej i tyle.