TU1M nagły problem z odpalaniem
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
TU1M nagły problem z odpalaniem
Nieoczekiwanie PUG zawiódł mnie pierwszy raz...
Dziwna sprawa, w zeszłą sobotę -18*C, niedziela i poniedziałek -15*C przy tych temperaturach odpalał od strzału 2-3 obroty. Następnie we wtorek i czwartek przy około -5*C przy odpalaniu musiałem dodać trochę gazu żeby załapał. A dziś w piątek przy około -3*C kręcił i nie mógł załapać aż do rozładowania akumulatora, kręciłem dosyć długo - dodawanie/odejmowanie gazu nic nie zmieniało, akumulatory był naładowany.
Świece, i kable były zmieniane dokładnie rok temu ok 9kkm - oryginalne jak pug przykazał.
Co może być przyczyną takiego stanu? Od czego zacząć poszukiwania?
Dziwna sprawa, w zeszłą sobotę -18*C, niedziela i poniedziałek -15*C przy tych temperaturach odpalał od strzału 2-3 obroty. Następnie we wtorek i czwartek przy około -5*C przy odpalaniu musiałem dodać trochę gazu żeby załapał. A dziś w piątek przy około -3*C kręcił i nie mógł załapać aż do rozładowania akumulatora, kręciłem dosyć długo - dodawanie/odejmowanie gazu nic nie zmieniało, akumulatory był naładowany.
Świece, i kable były zmieniane dokładnie rok temu ok 9kkm - oryginalne jak pug przykazał.
Co może być przyczyną takiego stanu? Od czego zacząć poszukiwania?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
Iskra jest? Pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka? W colorline przy podobnych objawach okazało się, że pompa straciła wydajność.
GTI_Efekt Masy
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
Iskra powinna być ale sprawdzę, pompę posłucham jutro i zobaczymy. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie jej wydajności? Znasz sprawdzone zamienniki pompy, bo pewnie oryginał nie do dostania?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
W Etzholdzie jest to opisane tylko dla silników XU. Cisnienie paliwa dla tu1m 1bar.mulec pisze:Iskra powinna być ale sprawdzę, pompę posłucham jutro i zobaczymy. Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie jej wydajności? Znasz sprawdzone zamienniki pompy, bo pewnie oryginał nie do dostania?
Najłatwiej uruchomić silnik na plaku i wiadomo że problem z paliwem.
Z zamienników to montowałem nową pompę magneti marelli.
GTI_Efekt Masy
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
Problem chyba rozwiązany, jednak iskra. Kopułka aparatu zapłonowego i palec były zajechane. Po wymianie musiałem chwilę pokręcić i załapał, myślę że mógł być silnik trochę paliwem zalany i to przez to. Dzięki za pomoc.
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
Mam bardzo podobny problem, tzn. połowę usunąlem (rosnące obroty- było lewe powietrze na przepustnicy).
Na zimnym odpala tylko z butem na gazie i pracuje na 2 gary około 20 sekund, przy czym kopci, bo po prostu wypluwa niespaloną benzynę.
Dopóki nie załapie jakiejś letniej temperatury nagłe dodanie gazu powoduje laga i gaśnięcie.
Wymienione/zrobione:
-świece
-przewody
-pompa paliwa
-filtr paliwa
-krokowiec
-używany sprawny TPS, wyregulowany na mierniku 0,21V
-uszczelniona i umyta przepustnica, ogarnięte podciśnienia
Nie mam właśnie tylko wymienionego palca i kopułki.
Napiszę czy pomogło.
Na zimnym odpala tylko z butem na gazie i pracuje na 2 gary około 20 sekund, przy czym kopci, bo po prostu wypluwa niespaloną benzynę.
Dopóki nie załapie jakiejś letniej temperatury nagłe dodanie gazu powoduje laga i gaśnięcie.
Wymienione/zrobione:
-świece
-przewody
-pompa paliwa
-filtr paliwa
-krokowiec
-używany sprawny TPS, wyregulowany na mierniku 0,21V
-uszczelniona i umyta przepustnica, ogarnięte podciśnienia
Nie mam właśnie tylko wymienionego palca i kopułki.
Napiszę czy pomogło.
- mulec
- Junior
- Posty: 241
- Rejestracja: 07 sty wt, 2014 8:29 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 XR (91'), 205 1.8D Mito (95')
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
U mnie narazie pomogło na problemy z odpalaniem, chociaż cały czas walczę z dużym spalaniem 9-10l
-
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut sob, 2015 7:05 pm
- Posiadany PUG: Look 1.1 60KM [Saxo]
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Inowrocław [CIN]
Re: TU1M nagły problem z odpalaniem
Wymieniłem w końcu tę kopułkę i palec, auto odpala od strzała (bez żadnego gazu w podłodze), ale przerywanie na PB przez pierwsze 10-20 sekund nie ustało. No cóż.