Obnizenie

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
zimek81

Post autor: zimek81 »

Czy slyszal ktos o grzaniu sprezyn ? Obnizenie polega na nagrzaniu sprezyny do tej temp. by pod cierzarem samochodu "zmiekla" i sie obnizyla, nastepnie ustawia sie odpowiednia odleglosc od blotnika i pozostawia az sprezyna zesztywnieje.

Chyba sie na to skusze i powiem (lub zrobie zdiecia przed i po) czy to jest lepsze od ciecia sprerzyn. :)

Przewidywany czas przerobki to koniec miesiaca :)
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Nie syłaszałem do tej pory o czymś takim hmm też jestem ciekaw cio to a powiedz mi jeszcze jaka jest tego cena :?: i jak to wpływa na sztywność sprężyn jak się zorietnujesz a jak sie na to zdecydujesz to sie podziel wrażeniami i fotkami
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

nie polecam tej metody !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BubuPN

Post autor: BubuPN »

na moje oko takie grzanie to może bardziej osłabić sprężynę niż obcięcie
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

tak jak mówisz BubuPN i ciezko było by ustawic własciwy poziom auta
BubuPN

Post autor: BubuPN »

dokladnie, będzie krzywo jak cholera stać, bo perfekcyjnie równo nie ustawisz z powrotem, to już chyba lepiej wydać trochę więcej i kupić sprężyny -35mm
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

a ja tam bym nie cial ... gdzie wjedziesz w dziure albo duza nierownosc bedzie zacznie mocno bujac i sprezyna nie zamortyzuje jak nalezy. to jest zawiecha jak jezdzisz spokojnie i chcesz to tylko dla wygladu to tnij ale jak jezdzisz czasem lub czesto ostro to lepiej miec porzadne krotsze oryginalne a mocne. to moja opinia
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
zimek81

Post autor: zimek81 »

sory nie moglem wczesniej napisac :/

Chyba najpierw kupie sprerzynki i dopiero pozniej bede bawil sie w przerabianie a jak nie wyjdzie (lub wyjdzie) to i tak zaloze kupne :) tak o zrobie to tylko dla przekonania, zeby wiedziec na drugi raz :) i jak ktos bedzie pytal to juz bedziemy wiedziec :D

Jak bede robil to zrobie fotki i podziele sie wrazeniami :D

Troche szkoda mi kasy ale co sie nie robi dla swojego malenstwa :D hie hie
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

HEHE
:mrgreen:
Zwykłe używane spręzyny nie są drogie jakieś 20 zł :) zreszta chyba nawet mam gdzięś jedne. A chcesz je ciąć czy grzać :?:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
STM
Nowicjusz
Posty: 51
Rejestracja: 27 kwie wt, 2004 11:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STM »

Chcialem tylko zaznaczyc ze grzanie sprezyn to bzdura. Owszem jest to polsrodek ale:
- w procesie technologicznym sprezyna (a wlasciwie material na nia) jest kilkakrotnie skuwany, przez co otrzymuje wymagana twardosc i zarazem elastycznosc (cos jak miecz samurajski ale nie do konca) :mrgreen:
- kazda zmiana punktowo-temperaturowa powoduje zmiane struktury wewnetrznej stali z ktorej jest wykonana sprezyna co powoduje ze w danym punkcie jest ona twardsza a przez co bardziej krucha-ergo grzanie sprezyny powoduje utrate jej elastycznosci i moze prowadzic do peknieca a to w trakcie jazdy nie jest przyjemne doznanie :(
Obcinanie sprezyn tez jest bez sensu - kazda sprezyna jest obliczona na wykonywanie jakiejs pracy. Czy to na rozciaganie czy to na skurczanie i liczba jej zwojow nie jest przypadkowa. Obcinajac sprezyne zmieniamy jej parametry pracy przez co narazamy na szwank amorki, drazki kierownicze i wahacze. Lepiej kupic nizsze ale nie ciete niz ciac orginalne bo mozna z czasem sie wpedzic w koszta.
To tyle wykladu - dziekuje za uwage :mrgreen:
Jedziesz Czesiu?...Jade jade...a nie z Toba to nie jade bo nie dojade!!!....
zimek81

Post autor: zimek81 »

No wlasnie ze nie wiem :D he he juz rozne opinie slyszalem na temat roznych sposobow obnizania ale wiem jedno, ze kupienie nowych (krotszych i sztywniejszych) jest napewno bezproblemowe :)

piszac ze kupie inne mialem na mysli te "sportowe" tylko ze one drogie :/ wlasciwie to mi podpowiedziales by kupic drugie takie same he he i jak cos nie wyjdzie to zalozy sie je i bedzie bezproblemu tak jak przed robota :)

Jezeli ktos wie ile obnizy sie auto w cm przy "sportowych" sprezynach to prosze o odpowiedz :) bo narazie to sie dowiedzialem od was ze ciecie o jeden zwoj da 2cm w dol :) tylko ze jak wchodze w zakrent to czuje jak auto sie ugina :( sa za miekkie :( a nie wiem jak sie zachowa przy scietych sprezynach, moze byc jeszcze gorzej :/
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Przy ściętych spężyna jest tak samo przynajmniej u mnie autko jest ciągle miękkie co do tego ile obnizą Ci autko sportowe to hmm to zależy od tego jakie kupisz bo to można wybrać zamawiajac czy chcesz -20mm -30mm czy -90mm ale jak będzie za krótka to trzeba wtedy wymienić też amroki na krótsze bo seryjne nie wytrzymajai też padną
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
BubuPN

Post autor: BubuPN »

bez wymieniania amortyzatorów można wsadzić -35mm można też kupić tzw. coilovers czy jakoś tak czyli sprężyny z regulacją wysokości - takie tańsze zawieszenie gwintowane, komplet z USA kosztuje około 380zł plus wysyłka morska 80zł czyli wychodzi właściwie tyle co przy kupnie normalnych sprężyn obniżających w kraju, jeśli się sprężyny obcina to nie ma co liczyć na to, że zmieni się też ich sztywność - w końcu materiał i struktura pomimo nadszarpnięcia pozostają takie same, czasami nawet sprężyny obniżające bywają zbyt miękkie - do utwardzenia ciekawym i co najlepsze działającym wynalazkiem są pierścienie gumowe wkładane między zwoje - po jeden pierścień na sprężynie i o dziwo nie jest to wynalazek tylko faktycznie działający i nie sprawiający problemów patent
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

MAm teraz takie gumy znaczy po jednej na stronie i tak po jednej to troche słabo i przynajmniej te co ja kupiłem to jak dla mnie troche za małe ;) mogły by być troszke szersze zęby pewneij siedziały między tymi zwojami na postoju są na tyle luźne że moge zmieniać ich położenie :):) ale w sumie to kosztuje tylko 4,5 sztuka zawsze mozna dokupić więcej ;) ale wolałbym zmienić sprężyny i amorki jak mnie bedzie stać
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
sutores

Post autor: sutores »

witam

Jesli juz kombinujecie w ten sposob zeby wyszlo jak najtaniej to moza tez sprobowac zalozyc na sprezyny takie opaski ktore po skreceniu sciagna jeden zwoj do drugiego i w rezultacie obniżą
ODPOWIEDZ