![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Szefo szuka 1,9 GTi i ....
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Coz, mi sie 309 podoba i to za sylwetke, nieraz sobie wyobrazam w nim tyl od 205tki i patrzac z boku samochod stracilby harmonie... Ale to sa gusty, a o gustach sie nie dyskutuje...Para... pisze:eeeeee tam >Z całym szacunkiem ale jakoś nie mógł bym sie przesiąść do 309.... 205 ma to coś. I tył mi sie bardzo podoba, chyba nawet bardziej niż przód
Czy bys sie nie przesiadl ? A porownywales te auta? Jezdziles nimi?
Ja tak...
205 w porownaniu do 309 sie po prostu NIE PROWADZI SIE...
A jak auto jest nerwowe, jezeli w zakrecie jak przekroczysz prog prowadzenia auta "na oponie" kiedy zaczniesz sie slizgac....przestajesz sie zastanawiac czy ma ladny tyl...tylko wkurzasz sie ze ta ladna dupcia wciaz chce Cie wyprzedzic ro z lewej, to sprawej...
Moja decyja wlasnie tym zostala podyktowana - latwiej kupic 205gti niz 309gti...
Licze na ostra, ale na poziomie polemike
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Ok sam tego chciałeś
.
205 rzeczywiście jest nerwowa, ale tylko w 2 sytuacjach:
1. Musi być naprawdę ślisko
2. Masz rozpieprzone tylne zawieszenie (hmm skąd ja to znam
)
W obu wypadkach w zdrowym autku wystarczy lekka kontra kierownicą i dodanie gazu (a czasem tylko to drugie). Dlatego uwielbiam jazdę GITem po Ursynowie w Wawie - ah te wszystkie ronda na Natolinie
, które można przejeżdżać bokiem używając tylko gazu do prowadzenia autka.
Co do 309 to kolega ma taką (tylko nie GTi a Maxi) i mówiąc szczerze dla mnie jest to duży kawał klocka (za duży), w który owszem można więcej załadować, ale już frajda z jazdy nie ta sama (chociaż sam kształt budy jest bardzo fajny szczególnie w GIcie).
Pozdrawiam
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
205 rzeczywiście jest nerwowa, ale tylko w 2 sytuacjach:
1. Musi być naprawdę ślisko
2. Masz rozpieprzone tylne zawieszenie (hmm skąd ja to znam
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
W obu wypadkach w zdrowym autku wystarczy lekka kontra kierownicą i dodanie gazu (a czasem tylko to drugie). Dlatego uwielbiam jazdę GITem po Ursynowie w Wawie - ah te wszystkie ronda na Natolinie
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Co do 309 to kolega ma taką (tylko nie GTi a Maxi) i mówiąc szczerze dla mnie jest to duży kawał klocka (za duży), w który owszem można więcej załadować, ale już frajda z jazdy nie ta sama (chociaż sam kształt budy jest bardzo fajny szczególnie w GIcie).
Pozdrawiam
Ex 205 GTi...
-
- Uzalezniony
- Posty: 513
- Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
- Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Mi tylko raz (nie)udał się manewr z wyprzedzeniem przedniej osi przez tylną i skończyło się to jak wszyscy wiedzą - bylo bardzo slisko. Auto mi sie prowadzi doskonale, w granicach rozsądku zawsze jest do opanowania, 309 nie jechałem ale wydaje mi się, że 205 jest bardziej poręczna i zgrabniejsza. Gdyby tylko zawieszenie chodziło ciszej i gdyby drogi były bardziej płaskie...
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zawieszenie ciasne w obu autach, zastanawiales sie dlaczego wielu uzytkownikow do 205 gti zaklada belke od 309gti?Piweł pisze:Ok sam tego chciałeś.
205 rzeczywiście jest nerwowa, ale tylko w 2 sytuacjach:
1. Musi być naprawdę ślisko
2. Masz rozpieprzone tylne zawieszenie (hmm skąd ja to znam![]()
)
Sytuacja "jak jest slisko" pokazuje Ci jak bardzo wywazone jest Twoje autko... jezeli jest nerwowe - na asfalcie w poslizgu bedzie takie samo, jedynie predkosci sie zmieniaja...
Polecam pojezdzenie po torze obydwoma samochodami...spora roznica.
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Piweł pisze: Co do 309 to kolega ma taką (tylko nie GTi a Maxi) i mówiąc szczerze dla mnie jest to duży kawał klocka (za duży), w który owszem można więcej załadować, ale już frajda z jazdy nie ta sama (chociaż sam kształt budy jest bardzo fajny szczególnie w GIcie).
Pozdrawiam
Maxi? Chyba sam sobie ja tak nazwal.... jezeli chodzi o taką niebieska to jest 309GTI16 (czasem nazywano je mi16).
Kawal klocka...chmmm...ten kawal klocka to 205 z dolozonym troszeczke bagaznikiem, wiec 205 to tez juz kawal klocka jest no ale oczywiscie bez bagaznika
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Co nazywasz frajdą z jazdy? Jezdzenie bokiem? 309 jest w tym wdzieczniejsza...zachowanie na szybkich lukach? Znowu lepiej to robic 309tka (jest szersza... jedynie na pacholkach trudniej wywijac bo auto jest dluzsze...
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Coz, z ta bezwladnoscia troszeczke zle przyjales... Wieksza masa z tylu uspokaja auto - jest ono stateczniejsze.przemo pisze:Mav309 a teraz czysto teoretycznie. we wchodzeniu w zakret zdaje sie ze to samochod z kufrem ma wieksza bezwladnosc, wiec (tylko tak ) - ale polemizowalbym co do wyprzedzania przedniej osi przez tylna w 205. przyznaje Ci racje bo jechales obydwoma modelami.
Juz nawet w dziecinstwie napewno wiedziales ze gdy latawiec nerwowo Ci myszkowal na boki robiles albo dluzszy ogon, albo przywiazywales na jego koncu patyk...
Tu chodzi o rozklad mas, czyli tzw. wywazenie - czesto - w sporcie szczegolnie, jest ono wazniejsze niz moc silnika...to ono pozwala na przejechanie zakretu szybciej niz konkurencja.
I tutaj 309 jest lepiej wywazona, po prostu mniejszy procent masy calego samochodu jest na przedniej osi co w polaczeniu z szerszym autem daje taki wlasnei a nie inny efekt prowadzenia samochodu...
Na 205tke narzekalo wielu kierowcow - ma bardzo ciezki przod, szczegolnie w wersjach GTI, a leciutki tyl w zaden sposob nie jest w stanie tego zrownowazyc...
To jest fakt, ja rozumiem, ze kochacie swoje 205tki za wszystko, i dacie sie predzej pokroic niz przyznacie sie ze 205 ma wady
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Do parkowania napewno lepsze jest 205 (wezsze i krotsze)WINKiel pisze:Mi tylko raz (nie)udał się manewr z wyprzedzeniem przedniej osi przez tylną i skończyło się to jak wszyscy wiedzą - bylo bardzo slisko. Auto mi sie prowadzi doskonale, w granicach rozsądku zawsze jest do opanowania, 309 nie jechałem ale wydaje mi się, że 205 jest bardziej poręczna i zgrabniejsza.
Prowadzi sie doskonale w granicach rozsadku, kolego albo to albo to...
Bo w granicach rozsadku to i woz z sianem sie dobrze prowadzi...
Powtorze za Szaya: "Jezeli jedziesz w zakrecie i nic sie nei dzieje - to znaczy ze jedziesz za wolno. Jak nie wychodzi - to do szachow
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
A co do trudnych sytuacji - polecam jezdzic z noga...a nie z glowa
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
P.S. Noga oczywiscie lewa
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
WINKiel pisze:Widze, ze różne są definicje rozsądku. Nie do końca chyba mnie zrozumiałeś MAV... ale z rajdowcem kłócić się oczywiście nie będę. W każdym razie nie zgodzę się, że jazda bez głowy jest lepsza i że jak coś nie wychodzi to do szachów, bo trening czyni mistrza.
Zrozum jedno...nie mozna rozpatrywac zachowania sie auta pt. "nerwowy wyprzedzajacy przod tyl" jezdzac "z rozsadkiem". po prostu w takim stylu jazdy ten element nie wystepuje.
Nie chce sie klocic, a wymienic zdania by cos owocnego z tego wyniesc...
BTW, nie wyobrazam sobie bezpiecznej jazdy bez uzywania lewej nogi, szczegolnie teraz gdy jest slisko...ja sie nia podpieram nawet w miescie...
Polecam pocwiczenie, bo 205tki naprawde sa nerwowe (jestes jedna z pierwszych osob, ktora twierdzi ze mu 205 prowadzi sie wysmienicie...)
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"