GTI Le Mans "Harriet"
- molten
- Nowicjusz
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar wt, 2004 2:38 pm
- Posiadany PUG: --/ Laguna III
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: lodz
Re: GTI Le Mans "Harriet"
O żesz w mor...
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Dzięki za miłe słowa Panowie. Auto jest fajne, ale do cukiereczków to jeszcze na pewno nie należy.
Po pierwszym zapoznawczym wieczorku, dziś za dnia udało mi się dokonać trochę dokładniejszej inspekcji. Nie jest źle - nigdzie nie ma dramatu. Będą z niego ludzie.
Na pewno do wymiany jest całe przednie oświetlenie. Prawy kierunek pęknięty, lewy bez klosza. Prawa lampa jest OK i wygląda na fabryczną, ale lewa to jakiś badziewny zamiennik, polepiony jakimś silikonem. Halogeny to też obraz nędzy i rozpaczy. Ani ramek, ani odbłyśników z nich nie będzie. Ewentualnie same "dupki" Pod maską - zaskoczenie. Jest wszystko na swoim miejscu, oprócz... korozji. Podłużnice są zdrowiusieńkie. Pod lewarkiem ani grama rdzy, po drugiej stronie - pod zbiornikiem spryskiwacza to samo. To chyba zasługa oryginalnych chlapaczo-nadkoli, bo inni posiadacze skandynawskich wersji też bardzo cenią sobie ten patent.
Lekki nalot rdzy zaobserwowałem po prawej stronie półki akumulatora. No i trochę oleju wywaliło przez bagnet, ale dziś kupiłem już nowy, żeby nie denerwował mnie ten kikut. Lakier trudno ocenić, bo jest koszmarnie brudny. Wszystkie elementy jednak wydają się być oryginalne. Tylne błotniki mają fabryczne kalkomanie, a maska naklejkę Peugeot od wewnątrz. Klapa nawet bez purchli przy uszczelkach. Korodują lekko lewe drzwi i łączenie progu z błotnikiem - standardowo lewa strona. Pojawiła się tam dziurka - trzeba będzie łatać.
Niestety ktoś tatarsko przykręcił dwa emblematy na wkręty. Zobaczę, czy da się je uratować. Jak nie, dorobię naklejki.
Nie ma też bata anteny. Ale radio odbiera całkiem nieźle
Bardzo się cieszę że ładnie zachowała się odblaskowa blenda Hella. Nie ma pęknięć i nawet pokryta warstwą brudu dodaje samochodowi uroku.
Fura stoi na koszmarnie zardzewiałych stalówkach obutych w opony z kolcami. W bagażniku znalazłem też śruby do alusów i komplet oryginalnych SL299. Widać, że ranty robiły za czujniki parkowania
Zaglądamy do środka. To ciekawe, jak przy narobieniu takiego chlewu, można jednocześnie praktycznie nie zużyć wnętrza przez tyle lat. Fotele są w bardzo dobrym stanie (nie licząc boczka siedziska kierowcy). Wykładzina też prezentuje się ok. Zużyta jest gałka zmiany biegów - starł się bezbarwny i wylazł kawałek drewna. Kierownica za to trzyma się świetnie!
Z ciekawostek - radio to poczciwy kaseciak Philips 511. Gra fajnie, jest klimat. Jak włączyłem je po raz pierwszy, leciało akurat No mercy - "Where do you go".
Zaskoczyła mnie obecność "Oka Saurona", czyli centralki podczerwieni. Myślałem, że Le Mansy nie miały centralnego na pilota, ale okazuje się, że niektóre jednak miały
Zegary nie są wypłowiałe, chyba nawet większość lampek podświetlenia działa. Daszek siedzi mocno i pewnie. Nie skrzypi, nie ma pęknięć. Jest szansa, że nikt tam wcześniej nie grzebał.
Na podłodze były też nadal oryginalne dywano-korytka. Szare, gumowe z logo lwa. Przednie dwustronne, tylne nie. Wyszorowałem je szczotką ryżową. Jeszcze się nawet do czegoś nadają.
Tyle z pierwszej inspekcji. Teraz trzeba opracować plan odbudowy dziada. Na pierwszy plan pewnie pójdą filtry, płyny ustrojowe i układ zapłonowy. A potem się zobaczy...
Po pierwszym zapoznawczym wieczorku, dziś za dnia udało mi się dokonać trochę dokładniejszej inspekcji. Nie jest źle - nigdzie nie ma dramatu. Będą z niego ludzie.
Na pewno do wymiany jest całe przednie oświetlenie. Prawy kierunek pęknięty, lewy bez klosza. Prawa lampa jest OK i wygląda na fabryczną, ale lewa to jakiś badziewny zamiennik, polepiony jakimś silikonem. Halogeny to też obraz nędzy i rozpaczy. Ani ramek, ani odbłyśników z nich nie będzie. Ewentualnie same "dupki" Pod maską - zaskoczenie. Jest wszystko na swoim miejscu, oprócz... korozji. Podłużnice są zdrowiusieńkie. Pod lewarkiem ani grama rdzy, po drugiej stronie - pod zbiornikiem spryskiwacza to samo. To chyba zasługa oryginalnych chlapaczo-nadkoli, bo inni posiadacze skandynawskich wersji też bardzo cenią sobie ten patent.
Lekki nalot rdzy zaobserwowałem po prawej stronie półki akumulatora. No i trochę oleju wywaliło przez bagnet, ale dziś kupiłem już nowy, żeby nie denerwował mnie ten kikut. Lakier trudno ocenić, bo jest koszmarnie brudny. Wszystkie elementy jednak wydają się być oryginalne. Tylne błotniki mają fabryczne kalkomanie, a maska naklejkę Peugeot od wewnątrz. Klapa nawet bez purchli przy uszczelkach. Korodują lekko lewe drzwi i łączenie progu z błotnikiem - standardowo lewa strona. Pojawiła się tam dziurka - trzeba będzie łatać.
Niestety ktoś tatarsko przykręcił dwa emblematy na wkręty. Zobaczę, czy da się je uratować. Jak nie, dorobię naklejki.
Nie ma też bata anteny. Ale radio odbiera całkiem nieźle


Zaskoczyła mnie obecność "Oka Saurona", czyli centralki podczerwieni. Myślałem, że Le Mansy nie miały centralnego na pilota, ale okazuje się, że niektóre jednak miały

Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

-
- Nowicjusz
- Posty: 64
- Rejestracja: 06 wrz pn, 2010 8:40 pm
- Posiadany PUG: 205 XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Świetny Szwed
Ktoś kto ,,montował''
te embleaty to powinien oberwać 

Ktoś kto ,,montował''


Był:Peugeot 205 1.0 84
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
Był:Peugeot 205 Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Gti 1.6 88
Był:Peugeot 205 Gutmann Gti 1.9 87
Był:Peugeot 205 Green 89
Był:Peugeot 405 Mi16 90
Był:Peugeot 405 Mi16 US 91
Jest:Peugeot 205 1.4 XR 89-Szwed
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: GTI Le Mans "Harriet"
To masz teraz zajęcie
Fajny, naprawdę fajny. Wspomaganie chyba nie było na wyposażeniu? a kuniów u niego dostatek? Ależ będziesz odkrywał go, tak centymetr po centymetrze
Najfajniejszy moment po kupnie auta...tyle niewiadomych 



Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- szasz
- Uzalezniony
- Posty: 739
- Rejestracja: 10 lip czw, 2014 8:45 am
- Posiadany PUG: XS '92 [i] Partner Tepee Outdoor 1.6 HDI [i] Citroen C4 1.6 BlueHDI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk, miasto rodzinne Tomaszów Lubelski
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Rafał, może griffe pogonisz w związku z nowym nabytkiem???
jestem zainteresowany jakby co.
205 XS rulez

205 XS rulez

Zawsze iść, rozkaz który mam we krwi..
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Najbardziej, póki co, zdumiewająca jest metamorfoza dywaników gumowych 

Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Nie ma mocnych na szczotkę Sanel i mydło marsylskie o zapachu alpejskiej łąkisimon3 pisze:Najbardziej, póki co, zdumiewająca jest metamorfoza dywaników gumowych

Tak jak pisał Nowak - trwa poznawanie auta centymetr po centymetrze. Dowiaduję się wielu rzeczy, których mogłem się wcześniej tylko domyślać. Dla jednych będą to nic nieznaczące pierdoły, dla mnie ważne detale, które tworzą spójną całość.
Na przykład grafiki Le Mans i GTI na plastikach słupka nie są malowane, jak w zwykłych wersjach. To naklejki. Znacznie ułatwia mi to sprawę, bo łatwiej je dorobić i praktycznie nie będzie różnicy.
Gorzej, że jak wynika z moich dokumentacji zdjęciowych występowały dwa warianty samego napisu. Albo... po prostu różnie się te grafiki starzały.
Tutaj moje: A tutaj z Le Mansa kolegi: Oprócz tego duża była dowolność w oznaczaniu tylnej blendy emblematami. Czasem było tam 205 Le Mans, czasem 205 GTI Le Mans, a innym razem 205 Le Mans GTI. Wątpię, żeby dało się to zamówić/ustalić w salonie, jak w przypadku zakupu nowego BMW. Bardziej wierzę, że o wszystkim decydował przypadek. W Peugeocie musieli mieć większy burdel, niż w Archeo, że nie potrafili jednolitej serii 84 samochodów sklecić

Aha - kupiłem mu dziś nową lampę. Taką samą, jak szła na pierwszy montaż. Resztę potrzebnych gratów też powoli zamawiam i kompletuję.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Jakoś mnie to nie dziwi, koniec końców to francuzRafGentry pisze: Wątpię, żeby dało się to zamówić/ustalić w salonie, jak w przypadku zakupu nowego BMW. Bardziej wierzę, że o wszystkim decydował przypadek. W Peugeocie musieli mieć większy burdel, niż w Archeo, że nie potrafili jednolitej serii 84 samochodów sklecić![]()

- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Bardzo fajne auto, gratuluje zakupu. Boje sie tylko ze jesli sie nie zatrzymasz z zakupami i wydasz na kolejne samochody wszystkie pieniadze to skonczysz jako wyjatkowo dobrze zmotoryzowany bezdomny 
Teraz spostrzezenie : Te napisy GTI oraz LeMans na tylnej blendzie raza straszna tandeta (ostatnia fotka). Wygladaja jakby ktos je znalazl i przykleil a nie jak cos co wyszlo z fabryki.

Teraz spostrzezenie : Te napisy GTI oraz LeMans na tylnej blendzie raza straszna tandeta (ostatnia fotka). Wygladaja jakby ktos je znalazl i przykleil a nie jak cos co wyszlo z fabryki.
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Obawiam się Fox, że masz wiele racji
Na szczęście w razie czego te samochody łatwo zmonetyzować 


Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
fajne auto, czekam aż pokażesz je w świetle błyszczącego lakieru
i nienagannej kondycji
tzn. że mamy już dwie sztuki w polsce z 84?


205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!

307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Dzięki! Po prostu nie mogę się doczekać, aż będę nim jeździłMartinoo pisze:fajne auto, czekam aż pokażesz je w świetle błyszczącego lakierui nienagannej kondycji
Co najmniej dwie...Martinoo pisze:tzn. że mamy już dwie sztuki w polsce z 84?

Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- RafGentry
- Moderator
- Posty: 6945
- Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
- Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Update - zaczynają zlatywać się graty.
Ustaliłem, że do Le Mansów na pierwszy montaż szły reflektory "Saturnus", więc takie też zostaną. Udało się dorwać nówkę lewą sztukę "Made in Slovenia", rocznik 1994
Kierunki na razie Depo. Jak nie połamię przy montażu, to zostaną
Jeszcze zastanawiam się, czym zalać dziada. W dokumentach z serwisu wyczytałem, że jeździł na full syntetyku Mobil Super 300 5w 40.
Ustaliłem, że do Le Mansów na pierwszy montaż szły reflektory "Saturnus", więc takie też zostaną. Udało się dorwać nówkę lewą sztukę "Made in Slovenia", rocznik 1994


Jeszcze zastanawiam się, czym zalać dziada. W dokumentach z serwisu wyczytałem, że jeździł na full syntetyku Mobil Super 300 5w 40.
Facebook: https://www.facebook.com/Peugeot205Poland
Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

Instagram: http://www.instagram.com/peugeot205polska/
Syndykat Sępów Krakowskich

- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: GTI Le Mans "Harriet"
Olej pozostawił bym bez zmian 5 w 40 

Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987