RafGentry pisze:Ładny stockowy XR. Wygląda jak z folderu z początku lat 90.
Sam swojego XRD trochę obwiesiłem spojlerami, ale chyba zachomikuję gdzieś dokładki bieda, żeby móc wrócić do tej ascetycznej stylówy
Przecież ory nie jest bo dokładki są pod kolor
Ale swoją droga dziwne że xr-y nie miały dokładek pod kolor już z fabryki, w końcu była to dosyć bogata w sumie wersja 205-tki
Nie wiem gdzie wy mieszkacie, bo ja poza kilkoma sąsiadami, którzy wiecznie podziwiają i pytają się o to samo (rocznik, pojemność i czy był malowany, bo w tym roczniku to nie jest możliwe, że nie ma rdzy, "a w ogóle to w mojej trzyletniej pandzie mam rdzę, a koła to 13" a tu 15", ja nie rozumiem") raczej spotykam się z "a to pan jeszcze to ma? Ostatnio jak zniknął (u rodziców postawiłem), to myślałam, że wreszcie pan sprzedał/na złom pojechał" albo "nie lepiej to sprzedać i coś większego?", "to chyba niebezpieczne jest, poduszek powietrznych nie ma" (na hasło, że ABSu też brak, uciekają z krzykiem).
Najlepszy tekst w tym roku, to jak na pytanie o większy samochód odpowiedziałem "większy mi nie potrzebny - mam już jeden duży" - i co usłyszałem? "To jak małe i oszczędne, to może polo albo golfa chociaż?".
Dziwna sprawa. Odkąd jeżdżę XR-kiem zagotował się 3 razy. Raz po przejechaniu 150km, innym razem w miejskich korkach i wczoraj po przejechaniu 15km.
Za drugim razem włączyła się kontrolka poziomu płynu chłodniczego, chociaż płyn był. Nie wiem o co kaman? Czasami się zapala kontrolka chociaż płyn jest, czasem jeżdżę cały dzień i wszystko jest ok, a innym razem gotuje się po 10 kilometrach. Ma ktoś pomysł dlaczego?
Mechaniczne jeszcze przy nim nic nie robiłem, głównie ze względu na brak czasu, ale właściwie to nie ma tragedii i można śmiało jeździć.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Stawiam na czujnik temperatury w chłodnicy który włącza wentylator. Zobacz jak wyglądają styki, bo może to wystarczy przeczyścić. Czy płyn wylewa się podczas jazdy,czy dopiero po zatrzymaniu pojazdu i wyłączeniu silnika? Zobacz czy w chwili gdy już zatrzymasz auto i wyłączysz silnik, pracuje wentylator przy temp. przy której powinien się włączyć. Jeśli nie to przekręć kluczyk nie odpalając auta. Jeśli się wtedy włączy to raczej coś pokopane w okablowaniu, albo brak styku gdzieś w wiązce.
To tak po mojemu
I tak wymienił bym włącznik wentylatora
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Nowak ma rację sprawdź styki na wtyczce przy czujniku wentylatora na chłodnicy, u mnie były tak zaśniedziałe, że zzieleniały jak ser pleśniowy. Ten sam problem wystąpił z pompką wtryskiwacza, i stykami przy żarówkach pozycyjnych. Małym śrubokrętem wyczyść zieleninkę na stykach, posmaruj smarem miedziowym i powinno być ok. Co do kontrolki niskiego poziomu płynu to przy "gotowaniu" auta mogła zapowietrzyć się delikatnie chłodnica. Powinna sama się odpowietrzyć niebawem. A zapaliła się z prostej przyczyny po podgrzaniu powietrze zwiększyło objętość. Uważaj żebyś nie zabił tego silnika za wcześnie bo jak za często będziesz go przegrzewał to padnie uszczelka pod głowicą.