Właśnie - nigdy tego nie robiłem a zastanawiam się co jest powodem pochylenia koła na tylnej osi - górą do środka.
Czy do wymiany jest ośka na którą montuje się bęben z łożyskiem czy czopy na których są zamontowane wachacze - gdzie w zasadzie łożyskowanie jest niby ok, są na Halle...itd zestawy czopy z łozykami do remontu belki a nie widziałem właśnie tych krótkich nazwijmy je tylne półosi 'do mocowania bębnów' więc jak to jest ?
Pochylenie koła w tylnej osi
- pepek69
- Junior
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 lis sob, 2014 7:14 pm
- Posiadany PUG: avatar
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Pochylenie koła w tylnej osi
205 XS 1.4 55KW 90r czerwony
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: Pochylenie koła w tylnej osi
To co opisujesz jest objawem uszkodzenia łożysk belki, wtedy koło pochyla się górą do środka i uzyskujesz efekt |-----\, musisz zregenerować belkę, albo oddać ja do zakładu i ponieść dzielnie koszt ok. 1000 zł, lub kupić łożyska i zrobić to sam. Po rozłożeniu belki istotne jest aby sprawdzić czy rura w środku jest okrągła a nie jajowata bo czasem gdy czop przedrze bieżnie łożyska to zaczyna wycierać rurę.
Bartek jestem.
- pepek69
- Junior
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 lis sob, 2014 7:14 pm
- Posiadany PUG: avatar
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Pochylenie koła w tylnej osi
dzięki za odpowiedź - a jak się mają do tego krótkie półośki na których montujemy np. bębny z łożyskami ? one są ok ? czyli pochylenie kół górą do środka to oznaka czopów i łożyskowania wachaczy w głównej rurce .. zgadza się ?bhejduk pisze:To co opisujesz jest objawem uszkodzenia łożysk belki, wtedy koło pochyla się górą do środka i uzyskujesz efekt |-----\, musisz zregenerować belkę, albo oddać ja do zakładu i ponieść dzielnie koszt ok. 1000 zł, lub kupić łożyska i zrobić to sam. Po rozłożeniu belki istotne jest aby sprawdzić czy rura w środku jest okrągła a nie jajowata bo czasem gdy czop przedrze bieżnie łożyska to zaczyna wycierać rurę.
205 XS 1.4 55KW 90r czerwony
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy
- DJPreZes
- Moderator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros/307
- Numer Gadu-gadu: 2516096
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Pochylenie koła w tylnej osi
Te krótkie czopy też mogą być krzywe, ale zdecydowanie częściej jest to wina właśnie rury/łożysk.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Pochylenie koła w tylnej osi
Wahacz też może być krzywy Jest to częsta przypadłość po znacznym przeładowaniu tyłu.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- pepek69
- Junior
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 lis sob, 2014 7:14 pm
- Posiadany PUG: avatar
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Pochylenie koła w tylnej osi
będę robił swoje 2 sztuki i wtedy okaże co jest przyczyną - ciekawe jest to że mam dwa pugi i w obu jest bardziej pochylone koło lewe - prawe wygląda na delikatnie odchylone i to w obu przypadkach. mam też trzecią tylną oś którą kupiłem na szrocie jako zamienną na czas naprawy jednej z ory i też jest lewe pochylone ... wynika z tego że na wyspach chyba maja pochyloną prawą stronę ... dupa kierowcy ma znaczny wpływ na pochylenie koła tylnej osi w zależności po której stronie siedzi kierowca ...
- Załączniki
-
- 11.jpg (19.21 KiB) Przejrzano 5011 razy
205 XS 1.4 55KW 90r czerwony
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy
205 XS 1.4 + LPG 55KW 90r grafitowy