16 zaworowa głowica do TU3
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Czy ten silnik jest z rodziny TU, można go swapować na ory skrzynię? http://allegro.pl/silnik-1-6-16v-nfu-20 ... 80665.html
Bartek jestem.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Spasuje, tylko sporo zabawy z elektryką, bo mam między innymi elektroniczną przepustnicę
Sam myślałem nad wsadzeniem takiego do 106, bo łatwiej dostępny i tańszy od 16 ze 106
Sam myślałem nad wsadzeniem takiego do 106, bo łatwiej dostępny i tańszy od 16 ze 106
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Elektryka to ciężka sprawa, ale zanim za to się wezmę ogarnę kwestię na schematach.
Obawiam się też wydechu.
Znalazłem kolektor, http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-10 ... 36444.html da się z tego coś wymajstrować dalej.
Obawiam się też wydechu.
Znalazłem kolektor, http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-10 ... 36444.html da się z tego coś wymajstrować dalej.
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Czy przepustnica elektryczna która była montowana w tym silniku jest lepsza od mechanicznej?
Czy istnieje jakiś spisz części do danej jednostki, np że ten silnik powinien mieć przepustnice nr xxyy88989, a sterownik ss2345 itd.?
Czy istnieje jakiś spisz części do danej jednostki, np że ten silnik powinien mieć przepustnice nr xxyy88989, a sterownik ss2345 itd.?
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
A co jeszcze po za nią?grzesiek309 pisze:Spasuje, tylko sporo zabawy z elektryką, bo mam między innymi elektroniczną przepustnicę
Sam myślałem nad wsadzeniem takiego do 106, bo łatwiej dostępny i tańszy od 16 ze 106
Jestem wstanie sam sobie odpowiedzieć. Przełożenie pedału gazu z potencjometrem, czy samego silnika z całym osprzętem to bułka z masłem, problem powstaje przy instalacji elektrycznej. Elektroniczne przepustnice sterowane są wiązką z tak zwanym Muxem, http://www.206club.net/showthread.php?t=41917. Niestety to jest prawie nie możliwe do zainstalowania u nas w aucie, raczej nie opłacalne, jedynym sposobem jest wstawienie tej wiązki od przednich do tylnych świateł, co za tym idzie licznika i dziesiątek innych rzeczy.
Bartek jestem.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Panowie!
Czy na blok od 1.4 TU3M, nada się głowica z pełnym wtryskiem 8 zaworowa z np.306?
Czy na blok od 1.4 TU3M, nada się głowica z pełnym wtryskiem 8 zaworowa z np.306?
Bartek jestem.
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Do TU3M nada się głowica z TU3JP z 306. Różnica tkwi w braku kanałów wodnych w głowicy na wielopunkt, reszta powinna pasować. Też drążę temat bo czeka mnie remont głowicy, albo swap silnika.
- bhejduk
- Uzalezniony
- Posty: 518
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2011 11:36 pm
- Posiadany PUG: Roland Garros Cabrio 1.4
- Lokalizacja: Łódź
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Ciesze się bardzo!!
Mam dół od TU3M, miałem go remontować,co jest kuszące ale drogie, jest to najpewniejsze rozwiązanie z możliwych. Później zrodziła mi się myśl o swapie na 1.6 16v, wszystko pięknie ładnie, ale za tym idzie chłodnica większa i tym podobne, kolejna kwestia to brak pewności co do silników oferowanych na allegro, raz już się na to naciąłem. Zastanawiałem się też czy realnie potrzebne mi te 110KM, wszystko w aucie przeliczone jest na 75km, skrzynia zawieszenie, hamulce, jechać kabrio szybciej niż 110km/h bez dachu się zwyczajnie nie da i nie ma to sensu. Dlatego chcąc się pozbyć monowtrysku pomyślałem że zrobię ten remont całego silnika, uzyskując najlepszy efekt i dam głowicę pod wielopunkt! Warto się bawić? Co o tym mylicie
Powiedzcie mi jak bardzo różnią się głowice pomiędzy 1.4 a 1.6? Chodzi mi o średnice zaworów i inne pierdoły.
Mam dół od TU3M, miałem go remontować,co jest kuszące ale drogie, jest to najpewniejsze rozwiązanie z możliwych. Później zrodziła mi się myśl o swapie na 1.6 16v, wszystko pięknie ładnie, ale za tym idzie chłodnica większa i tym podobne, kolejna kwestia to brak pewności co do silników oferowanych na allegro, raz już się na to naciąłem. Zastanawiałem się też czy realnie potrzebne mi te 110KM, wszystko w aucie przeliczone jest na 75km, skrzynia zawieszenie, hamulce, jechać kabrio szybciej niż 110km/h bez dachu się zwyczajnie nie da i nie ma to sensu. Dlatego chcąc się pozbyć monowtrysku pomyślałem że zrobię ten remont całego silnika, uzyskując najlepszy efekt i dam głowicę pod wielopunkt! Warto się bawić? Co o tym mylicie
Powiedzcie mi jak bardzo różnią się głowice pomiędzy 1.4 a 1.6? Chodzi mi o średnice zaworów i inne pierdoły.
Bartek jestem.
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
jakbyś potrzebował to mam prawie cały silnik TU3JP łącznie z kompem i wiązką do niego
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- mlody333
- Uzalezniony
- Posty: 946
- Rejestracja: 23 cze sob, 2012 4:39 pm
- Posiadany PUG: Był 205, 307 jest 106 TU1JP oraz 207 TU5JP4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Witam, w tym temacie poruszana była masa silników czy ma ktoś wiedzę ile ważą skrzynie biegów MA i BE?? Planuję wrzucić TU5JP do Puga w zasadzie zrobię to na dniach. Nie wiem czy zostawić seryjne sprężyny czy wrzucić te od GTI? Czy ma ktoś pojęcie czy auto pójdzie w górę czy w dół na seryjnych spręzynach, a jak zachowa się na tych z GTI? Jeżeli brać pod uwagę masę samego bloku to różnica jest minimalna i wypadałoby wrzucić te z GTI, ale skrzynia i reszta osprzętu też trochę waży stąd moje pytanie.
O i znalazłem forum GTI drivers http://forum.205gtidrivers.com/index.ph ... 614&page=9:
On the subject of gearboxes, the book weights and maximum torque rating is listed as follows for manual and automatic gearboxes:
MA (rated to 138Nm) = 31.7kg
BE (rated between 210 and 250Nm) = 36.6kg
TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 10kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg
TU3M + MA = 128,6
TU5JP + MA = 140,7 kg
XU5JP + BE = 145,1 kg
XU92C + BE = 151,6
Różnica 1.4/1.6 = 12 kg
Pomiędzy 1.6TU/1.6-1.9XU różnica od 5 do 11 kg + różnica w osprzęcie około 2 kg mniej w TU. I jakie springi wrzucić, jak (dużo, mało) przy takich różnicach siadają sprężyny? Skłaniam się przy zostawieniu serii.
O i znalazłem forum GTI drivers http://forum.205gtidrivers.com/index.ph ... 614&page=9:
On the subject of gearboxes, the book weights and maximum torque rating is listed as follows for manual and automatic gearboxes:
MA (rated to 138Nm) = 31.7kg
BE (rated between 210 and 250Nm) = 36.6kg
TU3M (1360cc 8v alloy block monopoint injection) = 92kg
TU5JP (1587cc 8v iron block injection) = 109kg
XU52C (1580cc 8v alloy block carb) = 10kg
XU5JP (1580cc 8v alloy block injection) = 108.5kg
XU92C (1905cc 8v alloy block carb) = 115kg
TU3M + MA = 128,6
TU5JP + MA = 140,7 kg
XU5JP + BE = 145,1 kg
XU92C + BE = 151,6
Różnica 1.4/1.6 = 12 kg
Pomiędzy 1.6TU/1.6-1.9XU różnica od 5 do 11 kg + różnica w osprzęcie około 2 kg mniej w TU. I jakie springi wrzucić, jak (dużo, mało) przy takich różnicach siadają sprężyny? Skłaniam się przy zostawieniu serii.
Ostatnio zmieniony 20 cze pn, 2016 10:32 pm przez mlody333, łącznie zmieniany 3 razy.
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Ogolnie to nie ten temat chyba. Co do wagi, to kazde TU5 jest na zeliwnym bloku, przez co jest ciezsze (oczywiscie jesli masz obecnie aluminiowy blok), auto pojdzie na pewno w dol. Co do sprezyn, to zostawilbym serie na poczatku, chociaz pewnie poczujesz pogorszenie jakosci prowadzenia.
Polecalbym zalozenie od razu zawiasu z GTI, sztywniejszy stabilizator na pewno pomoze przy wiekszej masie.
Polecalbym zalozenie od razu zawiasu z GTI, sztywniejszy stabilizator na pewno pomoze przy wiekszej masie.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Stabilizator w GTI nie jest sztywniejszy, wręcz przeciwnie
Ale fakt, że sprężyny z 1,4 mogą być za miękkie i zawias siądzie Ostatnio kupiłem 1,6 16V do RG i zastanawiam się właśnie nad sprężynami Jamexy dedykowane do TU mogą być za miękkie i za niskie
Ale fakt, że sprężyny z 1,4 mogą być za miękkie i zawias siądzie Ostatnio kupiłem 1,6 16V do RG i zastanawiam się właśnie nad sprężynami Jamexy dedykowane do TU mogą być za miękkie i za niskie
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- Filipczak
- Junior
- Posty: 484
- Rejestracja: 25 sty sob, 2014 9:32 pm
- Posiadany PUG: Był: GT 1992 1.4, Green 1991 1.4, CTI 1990 1.9, Junior 1987 1.1 Jest: XR 1.1 '91
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Stab w GTI sam w sobie moze nie jest sztywniejszy ale dziala na niego mniejsze "ramie" przez co przod powinien byc bardziej stabilny, dodtkowo stabilizator w GTI nie przenosi sil przod-tyl, tak jak w wersji bieda.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: 16 zaworowa głowica do TU3
Stab w GTI to po prostu stabilizator W zwykłym zawiasie pełni też rolę wahacza
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/