Wskazania lambdy a zapchany katalizator
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Panie i panowie,
w ramach poszukiwania źródła nierównych obrotów zmierzyłem wczoraj w końcu sondę lambda (wymieniona 30 tys. km temu na nowy oryginał Boscha). Moj multimetr na ciepłym silniku, na biegu jałowym pokazuje 0,96 volta (czyli bardzo bogata mieszanka) i ani drgnie. Silnik trzęsie się jsk szalony, obroty skaczą 650-1000rpm.
Problem nasilił się po uszczelnieniu wydechu na odcinku kolektor - katalizator. Pewien spadek mocy jest, na autostradzie idzie z jedną osobą max.160kmh. Wcześniej w 2 osoby, pełny bagażnik, otwarty dach szedł 190 kmh. Nie zauważyłem za to znacznego wzrostu spalania.
ECU nie pokazuje żadnych błędów. Po odpięciu sondy zadnej różnicy w zachowaniu silnika (!).
Czy możliwe jest, że sonda jest sprawna i daje tak wysoki sygnał, bo kat jest zapchany i na odcinku kolektor - katalizator panuje bardzo duże ciśnienie spalin?
Czy raczej sondę od razu wymieniać, bo walnięta? Czy jak jest za bogata mieszanka to sonda ma prawo stać na jednej wartości, czy ma zawsze oscylować do zera?
Będę wdzięczny za szybką pomoc, w tym tygodniu miałem jechać samochodem na długo oczekiwany urlop...
Pozdrawiam, MK
w ramach poszukiwania źródła nierównych obrotów zmierzyłem wczoraj w końcu sondę lambda (wymieniona 30 tys. km temu na nowy oryginał Boscha). Moj multimetr na ciepłym silniku, na biegu jałowym pokazuje 0,96 volta (czyli bardzo bogata mieszanka) i ani drgnie. Silnik trzęsie się jsk szalony, obroty skaczą 650-1000rpm.
Problem nasilił się po uszczelnieniu wydechu na odcinku kolektor - katalizator. Pewien spadek mocy jest, na autostradzie idzie z jedną osobą max.160kmh. Wcześniej w 2 osoby, pełny bagażnik, otwarty dach szedł 190 kmh. Nie zauważyłem za to znacznego wzrostu spalania.
ECU nie pokazuje żadnych błędów. Po odpięciu sondy zadnej różnicy w zachowaniu silnika (!).
Czy możliwe jest, że sonda jest sprawna i daje tak wysoki sygnał, bo kat jest zapchany i na odcinku kolektor - katalizator panuje bardzo duże ciśnienie spalin?
Czy raczej sondę od razu wymieniać, bo walnięta? Czy jak jest za bogata mieszanka to sonda ma prawo stać na jednej wartości, czy ma zawsze oscylować do zera?
Będę wdzięczny za szybką pomoc, w tym tygodniu miałem jechać samochodem na długo oczekiwany urlop...
Pozdrawiam, MK
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Jak jest bogata mieszanka to sonda będzie Ci pokazywać cały czas bogatą. To sterownik silnika na podstawie informacji z sondy lambda powinien mieszankę zubożyć.
P205
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Ale o ile dobrze rozumiem to sonda zawsze powinna oscylować. Nawet przy zbyt bogatej mieszance powinna poruszać się gdzieś pomiędzy 0,5 a 0,9, a moja stoi w miejscu.
A jeśli by była prawidłowa, to czy to możliwe, że jej wskazania są zafałszowane gdyż od zapchanego katalizatora odbijają się spaliny, ECU zuboża mieszankę i w związku z tym wypadają zapłony co powoduje trzęsienie silnika?
A jeśli by była prawidłowa, to czy to możliwe, że jej wskazania są zafałszowane gdyż od zapchanego katalizatora odbijają się spaliny, ECU zuboża mieszankę i w związku z tym wypadają zapłony co powoduje trzęsienie silnika?
- cejot
- Forum Admin
- Posty: 3561
- Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
- Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Czy przy zmianie otwarcia przepustnicy wskazania sondy się zmieniają?
Czy multimetr ma próbkowanie z taką częstotliwością, że wyłapie wahania lambdy?
Czy multimetr ma próbkowanie z taką częstotliwością, że wyłapie wahania lambdy?
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Zmieniają się tylko przy puszczeniu przepustnicy (oczywiście spadają prawie do zera). Długotrwałe trzymanie 3k RPM nie zmienia praktycznie nic.
Nie wiem jaka częstotliwość próbkowania ma multimetr, ale jeśli sonda byłaby świetna, a jego częstotliwość próbkowania za mała to chyba pokazywałby jakaś wartość pośrednią, za każdym razem trochę inną.
Dziś też mierzylem analogowym multimetrem i wskazówka też stała w miejscu.
Dziwnie zachowuje się też podgrzewanie sondy, bo ma oporność rzędu kilkunastu omów, czyli chyba walniete.
Sent from my SM-T210 using Tapatalk 4
Nie wiem jaka częstotliwość próbkowania ma multimetr, ale jeśli sonda byłaby świetna, a jego częstotliwość próbkowania za mała to chyba pokazywałby jakaś wartość pośrednią, za każdym razem trochę inną.
Dziś też mierzylem analogowym multimetrem i wskazówka też stała w miejscu.
Dziwnie zachowuje się też podgrzewanie sondy, bo ma oporność rzędu kilkunastu omów, czyli chyba walniete.
Sent from my SM-T210 using Tapatalk 4
- pug205gti
- Junior
- Posty: 224
- Rejestracja: 24 maja czw, 2007 10:13 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
wywal kata bo za chwile całkiem zatka wydech i nie będzie się wkręcał na obroty
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Co ciekawe - wymieniłem wtrysk i sonda zaczęła normalnie skakac między 0,2 a 0,8 volta....
Czyli stary wtrysk dawał za duzo paliwa, choc podczas jazdy nie było to zauważalne (spalanie rzędu 6l/100km przy spokojnej jeździe).
Niestety obroty na jalowym dalej faluja (choc troche mniej), a komp wciąż wywala 51- błąd sondy lambda, a ostatnio nawet 52- brak możliwości regulacji mieszanki (co oznacza zapalenie się lampki podczas jazdy). Pomimo tego spalanie bardzo eleganckie (6,2l/100km na autostradzie przy 110-140 kmh wg. GPSu i obciążeniu ok. 200kg na odcinku 500km).
Także zacząłem wątpić czy to kat. Wywalac go nie chcę, co najwyżej wymienić, bo samochód byc może będzie rejestrowany w Niemczech.
Czyli stary wtrysk dawał za duzo paliwa, choc podczas jazdy nie było to zauważalne (spalanie rzędu 6l/100km przy spokojnej jeździe).
Niestety obroty na jalowym dalej faluja (choc troche mniej), a komp wciąż wywala 51- błąd sondy lambda, a ostatnio nawet 52- brak możliwości regulacji mieszanki (co oznacza zapalenie się lampki podczas jazdy). Pomimo tego spalanie bardzo eleganckie (6,2l/100km na autostradzie przy 110-140 kmh wg. GPSu i obciążeniu ok. 200kg na odcinku 500km).
Także zacząłem wątpić czy to kat. Wywalac go nie chcę, co najwyżej wymienić, bo samochód byc może będzie rejestrowany w Niemczech.
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
A co zrobić w przypadku zatkania wydechu ?? Mam takie objawy, nie wykręca się w obroty i go muli....pug205gti pisze:wywal kata bo za chwile całkiem zatka wydech i nie będzie się wkręcał na obroty
tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
odetkać
jeśli to katalizator, to niestety raczej trzeba wytłuc, albo wypalić, ale po 25 latach to raczej nic nie da.
jakiś czas temu widziałem nowe katalizatory do TU...
jeśli to katalizator, to niestety raczej trzeba wytłuc, albo wypalić, ale po 25 latach to raczej nic nie da.
jakiś czas temu widziałem nowe katalizatory do TU...
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Z oględzin lekarza wydech czysty... lambda wymieniona z 306 1.4 wraz z paroma czujnikami do kompletu, (rozbitka z kobiecej ręki, nie zajezdzonego), chodzi ładnie , jutro testy bo dziś wesele...
tapatalk. P-8
tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs
- kojot662
- Junior
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 gru śr, 2013 2:16 am
- Posiadany PUG: 205 xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Gorlice
Re: Wskazania lambdy a zapchany katalizator
Autko zrywne, nie muli , ładnie się wgryza w obroty... winna była lambda.. Dziękikojot662 pisze:Z oględzin lekarza wydech czysty... lambda wymieniona z 306 1.4 wraz z paroma czujnikami do kompletu, (rozbitka z kobiecej ręki, nie zajezdzonego), chodzi ładnie , jutro testy bo dziś wesele...
tapatalk. P-8
tapatalk. P-8
peugeot 205 1.4 xs